ChefSpijker
Well-Known Member
De onderste vier op dit moment zouden niet eens top 8 rijden in de B-groep. Ook de prima tijd van Mei Han was niet eens podium geweest in de B-groep. Stomme verdelingen...
Han reed nu solo en niet in een kwartet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De onderste vier op dit moment zouden niet eens top 8 rijden in de B-groep. Ook de prima tijd van Mei Han was niet eens podium geweest in de B-groep. Stomme verdelingen...
Geen Groenewoud, Takagi en Dul. Geen Rijpma-de Jong. Schouten die tegenvalt. Weidemann niet in vorm. En nog laat Beune deze megakans liggen. Jeetje.
knappe tijd.. al denk ik niet dat ze in de A divisie zo snel zou zijn geweest.Die 3:59 van Groenewoud oogt bizar met de tijden die nu in de A-groep op de klokken staan.
Weidemann, In 't Hof, Schouten en Blondin allen 10 seconden langzamer!
Han en Beune ook 6 seconden langzamer.
4:03.41, dat is maar een paar tiende sneller dan de winnende tijd in Tomaszów twee jaar geleden.
Het lijkt echt alsof het op ijsbanen buiten Heerenveen alleen maar snel kan bij kampioenschappen. Wereldbekerwedstrijden zijn niet belangrijk: Het ijs mag traag en het moet allemaal zo snel mogelijk afgeraffeld worden met weinig en zeer korte dweilpauzes. Ik vind dit echt zeer zonde, Nuis won met een "geweldige" 1:44.80, maar Davis reed 14 jaar geleden al drie keer onder de 1:44.5 in November in Heerenveen, Hamar, en Berlijn, nadat hij dat ook al gedaan bij het nationale kampioenschap in Milwaukee.
Ik geef hier niet Nuis de schuld, maar de ijsbaan. Het verschil tussen de wereldbekers en kampioenschappen wordt steeds groter. Bij kampioenschappen kunnen andere laaglandbanen wedijveren met Heerenveen, maar bij wereldbekers is het verschil echt gigantisch groot tegenwoordig. Milwaukee, Nagano, en Quebec City zijn wel snel bij nationale wedstrijden en dus waarschijnlijk ook bij wereldbekers, maar daar zijn we de afgelopen jaren nauwelijks geweest. Nagano is bijna vier jaar geleden en was toen wel aardig snel, Milwaukee is 18 jaar geleden (staat wel weer op de planning komende jaren), en Quebec City is gloednieuw en gaan we over een paar maanden voor het eerst rijden.
Ik vind dit allemaal een slechte ontwikkeling, er is zo geen pijl meer te trekken op wat nou een snelle tijd is.
Ik vind het rijden op trage banen zoals Tomaszów (of zelfs buiten zoals Tomakomai) wel leuk, mijn probleem is dat ijsbanen zelf inconsistent zijn. We zitten meer dan een punt boven het baanrecord op deze drie kilometer terwijl de toppers aan de start staan, dat is echt heel veel.Ik vind het juist prima als het even afwachten is voor je weet wat een tijd waard is. Daarnaast worden schaatsers ook op de proef gesteld om te kunnen schaatsen. Bij tennis is er ook variatie qua ondergrond, bij skiën staan de poortjes ook elke keer weer anders. Wat mij betreft geen eenheidsworst alstublieft.
Ik vind het rijden op trage banen zoals Tomaszów (of zelfs buiten zoals Tomakomai) wel leuk, mijn probleem is dat ijsbanen zelf inconsistent zijn. We zitten meer dan een punt boven het baanrecord op deze drie kilometer terwijl de toppers aan de start staan, dat is echt heel veel.
Het is vooral dat het een zoveelste teken is dat de wereldbekers niet boeien en dat er geen moeite in gestoken hoeft te worden. Verder ben ik veel van de statistieken en kun je zo zeer slecht inschatten wat zo'n tijd nou waard is.Wat is het probleem daarvan precies? Zo lang er maar niet bewust binnen een wedstrijd wijzigingen gedaan worden toch?
Het is nu juist eenheidsworst: iedereen rijdt snel in Thialf en op de andere banen gaat het consequent niet snel. Laaglandlijstjes zijn nu heel vaak Heerenveen - Heerenveen - Heerenveen - Heerenveen - Heerenveen - enz. (Met het en der Nagano en Milwaukee en de Olympische Spelen)
Straks gaat Nederland nog winnen met 'sprintster' Rijpma-de Jong.![]()