WielerVSS 2013 (14): Tour de France

is het dan toch al gedaan ? Op betfair staat Froome nog 1.2, en Valverrde en Contador op :1, en een gokje van een euro op Mollema levert 120 op !
 
Tussenstanden op de rustdag.

Algemeen klassement:
1. Froome
2. Valverde op 1.25
3. Mollema 1.44
4. Ten Dam 1.50
5. Kreuziger 1.51

6. Contador 1.51
7. Quintana 2.02
8. D. Martin 2.28
9. Rodriguez 2.31
10. Rui Costa 2.45
16. Evans 4.31
33. Porte 18.30
51. Van Garderen 35.01

Puntenklassement:
1. Sagan 234
2. Greipel 141
3. Cavendish 128
4. Kristoff 111
5. Kiatkowski 90

6. Boasson Hagen 88
7. Kittel 87
10. Rojas 66
32. Valverde 23
33. Froome 22

Bergklassement:
1. Rolland 49
2. Froome 33
3. Porte 28
4. Quintana 26
5. Nieve 21
10. D. Martin 13
16. Mollema 8
21. Poels 6
32. Feillu 2
37. Schleck 1
42. Moreno 1

Voeckler, Pinot, Contador, Rodriguez, Hoogerland, Gesink
 
En dit is dus waarom ik al jaren een hekel heb aan dat irritante mannetje uit Man.
 
Die kan zijn borst nat maken, zal sowieso worden terug gezet in de uitslag en raakt een vracht punten kwijt. Wel een wonder dat er verder niemand valt. Kittel nu ook de sterkste als alle sprinters meedoen.
 
Ik was wel fan van Cav maar dit sloeg echt helemaal nergens op. En dan in een interview onschuldig doen en zelfs boos worden dat er naar gevraagd wordt. Dat lulverhaal van die bocht naar links slaat nergens op, hij geeft Tom gewoon een kwak. Ettertje. En dan mag ie gewoon blijven rijden want ze zijn vast te bang om zo'n grote naam eruit te zetten.
 
En als het nou de eerste keer zou zijn dat hij een dergelijke kwak uitdeelt... Of als hij nooit zou klagen als hij zelf gehinderd wordt... Maar nee...
 
Beelden nu een paar keer ook vanuit de heli terug gezien, en ik moet toegeven dat Tom Veelers wel wat van zijn lijn afweek hij kwam wat naar rechts. Maar in diezelfde beelden zag je Cavendish echt ineens naar links beuken, en dat was echt niet nodig geweest. Ik blijf er dus bij dat Cav hartstikke fout zat.
 
Ik snap de boosheid van Cav wel. De weg ging daadwerkelijk naar links, dus dat hij naar links wil is logisch (dat hij dat dan niet meteen doet is wel een beetje vreemd). En er wordt wel heel erg met een vingertje gewezen en geroepen wat voor een dwaas Cav wel niet is. Alsof hij expres iemand van de fiets af beukt. Ik denk wel dat de crash de fout van Cav was, maar niet dat hij expres iemand op het asfalt laat klappen. Alleen, omdat het Cav is wordt het allemaal wat breder uitgemeten. Ja, dan snap ik wel dat je geïrriteerd wordt van al die journalisten. Al is het nooit verstandig om dat zo te laten blijken voor de camera.

edit:
http://www.nu.nl/sport/3522429/cavendis ... tappe.html
 
thijs zonneveld beweert dat Martin 58:11 zou hebben gereden....
geeft maar weer eens aan dat hij er toch niet zó veel kijk op heeft.

Zou je 58:11 rijden, dan ga je per omwenteling namelijk 11.072 meter
maal 95 omwenteligen per minuut (da's nog behoudend) perr minuut is dat .....
en maal 60 minuten per uur levert dat 63.1 km /u

Als het nog wat golft, er waren stroken langzaam naar beneden, zal ie dat wellicht wel gereden hebben
maar echt niet zo veel. Ga je naar beneden en wil je vol doortrekken, dan gaat bovendien, vanwegen de mindere weerstand, de trapfrequentie nog iets omhoog.
58:11 is dus het maximum.

Bovendien monteren ze ook wel eens bewust groter blad, zodat je achter dan ook wat groter kunt rijden. De ketting
hoeft dan minder scherpe bochten te maken, en ook kun je dan de ketting wat rechter leggen.
 
Die versnelling werd vanmiddag ook genoemd door Ducrot. Verder stond er vandaag een windkracht 5 die ze grotendeels mee hadden, dus het lijkt me wel degelijk reeël dat ie het daadwerkelijk heeft gereden. Vergeet ook niet dat het gemiddelde 54.2 km/h was, dan zal de topsnelheid al snel 10 km/h hoger liggen.
 
Ik zeg niet dat ik het goedkeur om met urine over mensen te gooien, maar bij een pisventje als Mark Cavendish kan ik er ook niet heel erg mee zitten. :twisted:
 
Er was eens een fietser uit Man
Die Veelers het sprinten ontnam
Hij kreeg toen wat pis
En dat is niet mis
Toch echt wel verdient hij een ban
 
Het viel me gisteren op dat veel fietsen een ovalen tandwiel hebben. Dat vond ik wat apart, ik zou een rond tandwiel verwachten. Waarom is ovaal beter?
 
Het voordeel van het ovaal is dat je geen dood punt hebt wanneer je met je voet op het hoogste punt bent en dat je op bepaalde punten meer kracht kan zetten. Daar staat tegenover dat je een nieuw ritme moet ontwikkelen en dat kost tijd. Volgens Ducrot kon er wetenschappelijk gezien nauwelijks een voordeel worden aangetoond.
 
Heb al weer zin om de samenvatting te kijken! Wel echt jammer dat ik het overdag niet kan volgen omdat ik dan op m'n werk zit, maar goed.
 
Mooie strijd tussen Kittel en Cavendish was dat.

Maar ehm... kan iemand me uitleggen waarom ik in een tourspel (niet VSS) gekozen heb voor Degenkolb ipv Kittel? :S
 
proeme zei:
Maar ehm... kan iemand me uitleggen waarom ik in een tourspel (niet VSS) gekozen heb voor Degenkolb ipv Kittel? :S
Omdat Degenkolb vorig jaar vijf etappes in de Vuelta won. Kittel is in vlakke etappes normaal gesproken nog wel iets sneller. Pas vanaf 750 hoogtemeters spelen ze eerder Degenkolb uit, zag ik in de Avondetappe.
 
SprintMaster zei:
Die versnelling werd vanmiddag ook genoemd door Ducrot. Verder stond er vandaag een windkracht 5 die ze grotendeels mee hadden, dus het lijkt me wel degelijk reeël dat ie het daadwerkelijk heeft gereden. Vergeet ook niet dat het gemiddelde 54.2 km/h was, dan zal de topsnelheid al snel 10 km/h hoger liggen.
ja, ze zullen het zeker wel gereden hebben, maar Zonneveld deed voorkomen alsof hij daar de tijdrit mee gereden had.
Zoals ik uitrekende, met dat mes tip je de 70 aan bij wat hogere frequenties. En daar hebben we het over, want niemand gaat stoempend de berg af.
Maar toch nog meetrappen, jazeker, dan heb je zoeits nodig. maar wel eventjes.


"Het voordeel van het ovaal is dat je geen dood punt hebt wanneer je met je voet op het hoogste punt bent en dat je op bepaalde punten meer kracht kan zetten. Daar staat tegenover dat je een nieuw ritme moet ontwikkelen en dat kost tijd. Volgens Ducrot kon er wetenschappelijk gezien nauwelijks een voordeel worden aangetoond."
wordt ook lastig om zoiets aan te tonen. Dan gaat iemand er mee trainen, duurt zeker een jaar of twee, en dan kan ie dus beter rijden.
Wil niet zeggen, dat iedereen dat kunstje dan ook onder de knie zou kunnen krijgen.
:D onder de knie - ovaal tnadwiel, vat je m :D

Dan speelt ook nog mee, dat het hele rijden van de slyploeg ook door iets anders verklaard zou kunnen worden, het D-woord bijvoorbeeld.
lastig om dan met 1, 2 gevallen een uitspraak te doen.

vergelijk het met de discussie rondom de klapschaats. Daar moest je ook mee leren rijden, was ook niet voor iedereen even geschikt, de eerste meters zouden trager zijn, etc.
Ik kan me voorstellen dat een ovaal blad in de bergen eerder winst brengt, de requentie ligt dan lager, het is toch al wat meer pompen.
Op een licht verzetje met 100 slagen per minuut merk je weinig van een dood punt kan ik je vertellen.
 
Kijk dit vind ik jammer, dat die zwarte deken van doping nu over de Tour de France hangt. Zodra een ploeg of een renner gewoon echt goed is, gaat men gelijk moord en brand schreeuwen (figuurlijk) over dat er wel iets aan de hand moet zijn. Tuurlijk mag je je bedenkingen hebben en kritisch zijn, maar volgens mij denkt bijna niemand er meer over na dat het ook gewoon kan zijn dat ze simpelweg beter zijn dan de rest..
 
Back
Top