Transfertopic 2019-2020

Discussie in 'Lange baan' gestart door JaapvdB, 26 feb 2019.

  1. Mjøsaman

    Mjøsaman Well-Known Member

    Vanuit het Amerikaanse schaatsgala:

    Also, for the first time during this event, retiring elite speedskaters were recognized for their success in the sport. Recipients must have competed on a recent world championship team or the 2018 Olympic team. Retiring athletes are Jessica Kooreman, Brian Hansen, Chris Creveling, Jonathan Garcia, Jeffery Swider-Peltz, Jerica Tandiman, Lana Gehring, J.R. Celski, Katherine Reutter-Adamek, Mitch Whitmore, Keith Carroll and Carlijn Schoutens.
  2. sysya

    sysya Well-Known Member

    Ik mis daar de naam van Bergsma of is zij van plan weer terug te komen?
  3. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Bij Hansen heb ik het gevoel dat hij veel meer uit zijn carrière had kunnen halen.

    Tandiman ook al? Maar zij is nog maar 24! Waarom stopt schaatsend Amerika zo vroeg? Schoutens op haar 24e, Tandiman op haar 24e, Hansen is 28, Whitmore is 29, Swider-Peltz is 29, en goed dan, Garcia is 32. Oh, en Boutiette schaatst nog steeds...

    Waar is Shani Davis trouwens op deze lijst?

    Al met al hebben we dus de volgende actieve schaatsers in de USA die afgelopen jaar de WB-limiet op een afstand hebben gereden:
    500: Bowe, Goetz, Jackson, Bocox, Schwartzburg.
    1000: Bowe, Goetz, Bocox, Jackson, Rands.
    1500: Bowe, Goetz, Bocox, Schwartzburg, Kilburg.
    3000: Kilburg, Bocox.
    5000: Kilburg.
    -
    500: Griffin, Mantia, Kleba, Perry, Hartman.
    1000: Mantia, Griffin, Hartman, Kleba, Ronchak.
    1500: Mantia, Stelly, Cepuran, Quinn, Griffin, Hartman, Dawson.
    5000: Quinn, Cepuran, Dawson, Stelly.
    10000: Quinn.

    Oftewel: bij de vrouwen alleen maar inliners en een wielrenster. Bij de mannen zijn de meeste namen onbekende rijders die net binnen de limiet reden, met inliner Mantia als enige kampioen.

    Op de meeste afstanden hebben ze net vijf man bij elkaar, maar daarmee is ook alles gezegd.
    Vorig jaar vonden we het niveau in Amerika ook al zo laag en toen haalden Bergsma, Schoutens, Todd, Tandiman, Thunstrom, Bradford, Gunther, Bartlett, Acker, Pasquarella, Davis, Whitmore, Garcia, Hansen, Park, Lehman, Marsicano, Swider-Peltz en Park ook nog allemaal de WB-limiet.
  4. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    Naja, om de zelfde reden als dat ook veel Nederlandse subtoppers en mindere goden stoppen. Het kost meer dan dat het oplevert en prijzen liggen doorgaans niet in het verschiet. Een dure hobby, zullen we maar zeggen.
  5. sysya

    sysya Well-Known Member

    Topsport is voor veel Amerikanen een studenten aangelegenheid, als ze niet echt doorbreken in die tijd gaan ze na de studententijd niet door met topsport. Tandiman is daar 1 van, studeert dit jaar af, dat betekent dat ze haar sport waarschijnlijk helemaal zelf moet gaan bekostigen, terwijl zij tijdens haar studie waarschijnlijk gebruik maakte van de voorzieningen van haar school en een sport scholarship had voor haar school die voor een groot deel haar studie vergoede (weet wel dat studeren in Amerika minstens 25k per jaar kost en vaak vele malen meer). Het is vrij normaal voor getalenteerde sporters om dat talent te gebruiken om aangenomen te worden bij een universiteit en na een studie de topsport te laten vallen, dit is voor veel jongeren in Amerika de enige manier om te gaan studeren als ze niet een IQ van 140 hebben en geen studieschuld van 80k willen opbouwen in 4 jaar.
    EenBrabander vindt dit leuk.
  6. mi

    mi Well-Known Member

    Easyjet verlengt!

    De schaatsers die in het seizoen 2019/2020 onderdeel uitmaken van Team easyJet zijn; Arjan Stroetinga, Bob de Vries, Carien Kleibeuker, Dennis Stam, Elisa Dul, Irene Schouten, Jordy Harink, Jorrit Bergsma, Kelly Schouten, Marijke Groenewoud, Robert Bovenhuis en Tjerk de Boer.

    Vraag me af hoeveel van deze aan de inkomensnorm voldoen want er zitten maar enkele namen bij die op de langebaan de internationale wedstrijden halen. Of easyjet ook de marathontak overneemt vermeldt het verhaal niet.

    (Bron: schaatsen.nl)
  7. sysya

    sysya Well-Known Member

    Ik denk dat alleen Bergsma en Schouten "echt" betaald krijgen, Easyjet moet volgens de KNSB minstens 8 van die schaatsers het minimum salaris uitbetalen voor een 36 urige werkweek, maar sponsors zeggen dat die regels zouden dan weer niet gelden voor schaatsers zonder een A status, in dat geval zou Easyjet niemand hoeven betalen op Schouten, Kleibeuker en Bergsma na (Arjan Stroetinga en Bob de Vries hebben niet internationaal gereden het afgelopen jaar). Het probleem is vooral dat de regels niet duidelijk zijn opgesteld en een sponsor dus makkelijk weg kan komen met het niet betalen van schaatsers.

    Verder natuurlijk goed dat Easyjet doorgaat, maar ik denk niet dat ze het zouden doen als ze echt zouden moeten betalen voor hun schaatsers. Opvallend vind ik dat Melissa Wijfje de overstap dus niet heeft gemaakt en (denk ik) bij RTC Friesland blijft, hoewel dit zou kunnen komen door de financiële situatie. Zij krijgt met haar A status een toelage waarmee ze bij het RTC kan rijden, als ze naar Easyjet zou gaan zou ze die toelage verliezen omdat de ploeg haar zou moeten betalen (dit is in 2015 een behoorlijke rel geweest) en dat gaat Easyjet denk ik niet doen.
  8. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    Voelt een beetje als een tussenjaar. Enerzijds is de intentie er om er voor de Spelen vol voor te gaan, anderzijds zijn er daar nog niet de schaatsers voor. Alleen Bergsma en Schouten zijn 1. goed genoeg en 2. geschikt qua leeftijdsvooruitzichten. Dul, Groenewoud en De Boer hebben gelukkig wel al laten zien te beschikken over heel veel talent dus die komen er wel en kunnen maar zo aldaar aan de start verschijnen. Van Harink (zaterdag nog 2e op het NK Marathon) en Stam ben ik zeer gecharmeerd, maar die hebben op de lange baan nog niet veel te zoeken. Al zal Anema ze vast beter maken en je weet nooit waar ze over drie jaar staan. Zie Bob de Vries, zie Bergsma, zie Stroetinga, zie Kooiman, zie etc. Harink en Stam zijn in ieder geval driftige aanvalslustige jonge marathonrijders die vooral op natuurijs goed uit de voeten kunnen. En lekker aanvallend koersen. Zorgt wellicht weer voor wat meer schwung in de ploeg.

    De nieuwste toevoegingen zijn overigens ook niet bepaald gericht op Peking, maar lijken meer erbij te zijn geplukt om het marathonteam te complementeren. Kelly Schouten (nichtje van - en een natuurijsspecialist die net als Harink erg sterk was op het NK zaterdag) lijkt als 5e vrouw te rouleren met Kleibeuker, Dul en Schouten als zij langebaanverplichtingen hebben (of als Kleibeuker een weekendje overslaat). Bovenhuis (hij is 2.01 meter lang trouwens) zal wel als 7e man en reserve worden ingeschreven bij de heren. Sinds zijn vertrek bij Anema na het stoppen van de BAM-ploeg op de schaats niet meer zoveel laten zien, maar op de fiets wel vrij sterk. En heeft toch ook ooit in een ver verleden aansprekende langebaanresultaten laten zien. Geen verkeerde rijder dus, maar toch ook al 32. Een Remco Schouten die vorig seizoen al 6.27 liet noteren had ik dan liever gezien. Opvallend dat die nog steeds zonder ploeg zit.

    Ik hoorde langs de kant in Staphorst ook de naam Bart Swings vallen (er waren berichten dat hij volgend jaar weer mee doet bij Bouw en Techniek, maar vervolgens werd zijn naam op hun Insta account verwijderd...). Hopelijk zijn die onderhandelingen (voor zover die er al waren) niet in het water gevallen en komen ze daar nog mee rond. Dat zou een sterke aanwinst zijn voor zowel langebaan- als marathonteam. En als je echt voor Peking gaat, dan moet het team en sponsor zorgen dat het toekomstbeeld sneller op orde is en wat interessante free agents proberen aan te trekken. Zoals een Wijfje, Peter Michael of een Stoltenborg. En ach, de zomer is ook nog lang wat dat betreft. Wie weet sluiten er nog marathon(hoofd)sponsoren aan en is er qua budget meer mogelijk voor aanwinsten voor komend seizoen.
    Laatst bewerkt: 19 jun 2019
  9. sysya

    sysya Well-Known Member

    Volgens mij is het niet zozeer dat er geen geld is om mensen te betalen/aan te trekken, maar gewoon onwil van Easyjet, zij hebben echt het geld wel, maar gaan niet meer betalen dan nodig is. Ik zie met deze namen in de ploeg ook niet nog een andere sponsor opstaan die even een paar ton in die ploeg gaat pompen. Marathon is nooit een winstgevende business geweest en de sponsors zijn vaak klein, er zullen dan echt 3 of 4 subsponsoren moeten op staan als ze mensen willen gaan betalen (of iemand als Wijfje willen aantrekken), maar het hele probleem met marathon is dat het vinden van 1 sponsor al een hels karwei is, omdat er zo weinig rendement uit wordt gehaald.
  10. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    In het hele schaatsen valt weinig geld te verdienen. Met een extra hoofdsponsor voor de marathonteams en wat kleine subsponsoren kun je echt wel een paar extra goede schaatsers aantrekken. Niet iedereen kan natuurlijk bij Jumbo terecht.

    Dat voorlaatste geldt zeker voor een Anema die altijd al met low budget teams opereert (behoudens de twee Clafis seizoenen net na de Spelen van 2014). En het lukt marathonteams als B&T, Okay (een kledingwinkel notabene) en AB Vakwerk ook al jaren om een gezond team draaiende te houden met sterke schaatsers die zich ook op de langebaan verbeteren. Zo'n Peter Michael bijvoorbeeld had Anema er maar wat graag bij gehad. Met wat meer financiële ruimte (en dat brengt een extra hoofdsponsor) en verzekerd voortbestaan van de ploeg had dat ook maar zo kunnen lukken. Daarom is het ook zaak om deze zomer nog extra sponsoren binnen proberen te halen om het opvolgende seizoen de zaken goed op orde te hebben.

    Overigens draait de marathon de laatste paar seizoenen beter dan in jaren tijd qua toeloop van goede sponsoren. Langdurige sponsoren stoppen, net zo veel anderen stappen weer in. Er komen zelfs geregeld teams bij. Willem Hut, competitieleider, stipte al aan dat de financiële situatie in het peloton groeiende is. Met een extra marathonsponsor erbij is er al snel ruimte voor versterkingen. Zeker omdat schaatsers toch al vaak genoegen nemen met minder om bij Anema in het team te mogen.
  11. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Icederby heeft 1,8 miljoen prijzengeld, maar ondertussen hebben alle bekende schaatsdisciplines relatieve schijntjes als prijzengeld...
  12. sysya

    sysya Well-Known Member

    Dat de marathon teams sponsors krijgen is niet het probleem, het probleem is dat de meeste marathon rijders er gewoon naast werken, terwijl de langebaan schaatsers dat niet doen. Ook is de populariteit van Anema lang niet meer zo groot als rond 2014. Marathon is qua geld altijd een semi professioneel veld geweest, vrijwel niemand kan ervan leven tenzij ze op de lange baan in de top mee doen. Een nieuwe marathon sponsor gaat de ploeg niet in leven houden tot de volgende spelen, niet als Easyjet er mee stopt of geen geld gaat betalen voor salarissen.

    Met TalentNED, Reggeborgh en JV heb je drie ploegen die prima salarissen uitbetalen en zelfs IKO betaald de toppers, het is dus niet zo alsof potentiële toppers nergens terecht kunnen en dan maar zonder inkomsten bij Anema gaan zitten. Dus waarom zouden jonge talenten of schaatsers die doorbreken naar Anema toegaan terwijl er drie/vier ploegen zijn die veel betere omstandigheden en begeleiding bieden? Stel Elisa Dul breekt komend seizoen door dan geloof ik er niks van dat ze bij Anema zal blijven tenzij Easyjet haar gaat betalen, waarom zou ze als een andere ploeg haar wel gewoon een salaris geeft of ze bij een RTC haar A status toelage kan gebruiken?
  13. JaapvdB

    JaapvdB Well-Known Member

    Camila vindt dit leuk.
  14. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    1. bij Anema werken ze al jaren in het team. Bergsma werd pas rond 2010 full prof. Kooiman rond 2014/2015. Simon Schouten, Bob de Vries, Stroetinga, Willem Hut, Bert Jan van de Veen, Jouke Hoogeveen (even verder terug in het verleden) zijn het nooit helemaal geweest. Dat is het verschil met de langebaanteams. Met een extra marathonsponsor kunnen ze prima rond komen zoals ook werd gedaan in de tijd van BAM/Univé en Clafis/A-ware. Moeten ze alleen wel eerst een sponsor zien te vinden die net zo veel geld erin wil steken als bijvoorbeeld AB en Okay. En voor de potentiële top langebaanschaatsers geldt hetzelfde als voor andere jonge topsporters in- en buiten het schaatsen: internationaal doorbreken en je dwingt betere inkomsten af.

    2. ik vraag me af of de omstandigheden bij een (vooral) IKO of TalentNED zoveel beter zijn? Zoveel (meer) toppers zitten daar toch ook weer niet? En er wordt ook geen extra top aangetrokken. Als ze zoveel beter konden bieden, dan was een Dul of De Boer allang gaan twijfelen. Het vertrek van een van die twee had Anema meer pijn gedaan dan een vertrek van Dijkstra of Geerdinck.

    3. die ploegen (en ook bijvoorbeeld een Team Frysk of Gewest Fryslan) zijn allemaal evengoed totaal niet te vergelijken met Team Anema. Die biedt schaatsers de ruimte om zomers (fulltime) te skeeleren en in de winter de marathon en langebaan te combineren (+ goede faciliteiten; veel trainingskampen in het buitenland en een prima medische staf). Dat is gewoon een belangrijke afweging om voor zijn team te kiezen en niet 1 van die andere. Alleen JV zou bijvoorbeeld ruimte hebben om een marathonwaardig team in de winter op te stellen, maar daar is alleen nog ruimte voor de absolute langebaan top (of mensen die daar tegenaan hikken). En een totale desinteresse in de marathon natuurlijk.

    4. speculeren over salarissen heeft geen zin. Daar hebben we helemaal geen inzage in. Ook niet met dat artikel van laatst; daar staat én niet veel bijzonders in over andere schaatsers zoals Dul, én nog belangrijker; niets over de overeenkomsten van komend seizoen.
    Laatst bewerkt: 20 jun 2019
  15. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    Ja, dat blijft een beetje pijnlijk. Premiesprintje trekken in de marathon en je wint een stapel brandhout.


    (goed, zo nu en dan ook echt wel leuke geldprijzen als extratje, maar relatief is dat helemaal niets in vergelijking met dat ''spektakel'').
  16. sysya

    sysya Well-Known Member

    1. En wat is het resultaat daarvan? Dat ze nooit de echte top halen, maar dat het bij incidentele uitschieters blijft (Kooiman, Kleibeuker, Simon Schouten, Bob de Vries, Stroetinga). Als een Dul komend jaar doorbreekt dan heeft ze recht op de toelage die aan een A status is verbonden, die krijgt ze niet zolang ze bij Easyjet schaatst. Dat semi professionele is geen langdurig haalbaar systeem, niet als je tegen schaatsers rijdt die volledig van hun sport kunnen leven.

    2. Bij TalentNED hebben ze met Visser en Wust twee toppers en zijn ze bezig met een ploeg rondom Bosker, de omstandigheden zijn daar beter omdat de sponsor niet is ingestapt vanwege een commercieel doel, dat is Easyjet wel. Voor Iko geldt grotendeels hetzelfde, zij hebben niet de commerciële focus die Easyjet wel heeft. Bij talentNED zijn ze niet op zoek naar een 4e dame anders was Dul wellicht wel aangesloten (al was Wijfje of de Neeling dan logischer geweest), qua mannen hebben ze zich versterkt met types die of al bekent waren binnen het team (Geerdinck) of die aansluiten bij wat miste in de ploeg, namelijk snelheid (Jorritsma), de Boer past daar niet tussen aangezien ze met de Vos en Hollaar al mannen hebben die dezelfde tijden kunnen rijden op de lange afstanden.

    3. Bij TalentNED mag Jos de Vos ook gewoon zijn skeeler wedstrijden rijden, net als dat de mannen van Reggeborgh de vrijheid hebben om aan inline te doen, die vrijheid is niet exclusief voor de ploeg van Anema.

    4. speculeren is in dit geval vrij eenvoudig, Simon Schouten kreeg vorig jaar nauwelijks betaald, maar we moeten geloven dat de nieuwe namen dat nu wel krijgen? Easyjet heeft alle macht in deze samenwerking, niet de schaatsers of Anema. Juist omdat Easyjet zo commercieel is zullen ze minder snel een salaris uitbetalen.
  17. Lorca

    Lorca Well-Known Member

    Ad 1: WK en OS medailles met voornamelijk rijders die nooit als talenten te boek hebben gestaan (echte ruwe diamanten zeg maar). Het is maar wat je incidentele uitschieters noemt. Het blijft voornamelijk een marathonteam en dat zal ook zo blijven. Je bekijkt alles heel erg vanuit de langebaanbril, maar het is gewoon primair geen langebaanploeg en dat is ook niet erg. Het is een marathonploeg die dankzij effectief trainen ook op de langebaan al ruim 10 jaar met de besten mee kan zonder. Kennelijk is het wel een langdurig haalbaar systeem.

    Ad 2: waarom easyJet is ingestapt (hehe) blijft wat in het luchtledige (hehe), maar het zal vast geen kwaad doen dat ze via het schaatswereldje veel contact krijgen met het Nederlandse zakenleven (veel topmannen van grote Nederlandse bedrijven komen in Thialf en houden van schaatsen). En dat is net een tak van vliegen waarop ze zich steeds meer focussen. Niet louter het commerciële aspect - want klanten bereiken ze ook wel door vluchten simpelweg goedkoop aan te bieden en reclametijd op tv aan te kopen.

    Ad 3: het gaat er niet om of je een paar skeelerwedstrijdjes kunt doen. Het gaat erom of je daar ook mag en kunt pieken. Het gaat erom dat het programma dat Anema aanbiedt erg groot is. Bergsma, Bob de Vries, Harink, Dul, Groenewoud en Kelly Schouten doen bijvoorbeeld mee aan het NK Inline (marathon, maar die laatste drie ook op de baan); anderen hebben weer een contract bij Continental wielerteams. 's Winters is er ruimte voor marathons én langebaan. Het is niet dat ze maar wat in hun eentje moeten doen, maar de ploeg doet op alle ''skating'' onderdelen gewoon mee. Die ruimte is er echt niet overal. Reggeborgh noemde ik niet, omdat die juist ook focusen op skeeleren met de broertjes Mulder en de nieuwe aanwinsten. Maar ook daar geldt dat dan bijvoorbeeld de marathon logischerwijs wegvalt.

    Daarom zit bijvoorbeeld een Dul nu perfect, omdat ze in Schouten, Groenewoud, Kelly Schouten, maar ook de rappe mannen, perfecte teamgenoten heeft om zich op alle onderdelen die zij belangrijk vindt (niet alleen langebaan, maar dus ook marathon en inline) te verbeteren.

    Ad 4: nou nee, dat is helemaal niet eenvoudig. Ik herhaal wat ik al heb gezegd: we hebben daar geen inzage in. Een Simon Schouten kreeg 30.000 bruto (rond modaal). Dan weet je nog niks over anderen. Dat was overigens mijn punt niet, want ik ging alleen op Dul in daar je die toevallig benoemt. Prima mogelijk dat zij na een goed 1e seniorenseizoen (het wil voorkomen dat onbewezen neo's bij com. ploegen minimumloon krijgen of zelfs meedoen met een soort stageconstructie zonder salaris) een verhoging heeft gehad. Zeker om haar binnen de ploeg te houden. Of het tegenovergestelde is waar. Kortom, we weten daar niks over, dus speculeren heeft geen zin.

    Mijn originele standpunt (van gisteravond dus) was overigens dat ze simpelweg nog 1 á 2 substantiële sponsoren nodig hebben voor de marathontak en salarissen breed te dragen. Dit jaar kunnen ze wel doorkomen, maar volgend jaar zijn er echt een aantal goede toevoegingen mogelijk. Met een klein beetje meer budget kun je al zo wat interessante namen lokken die nu ook al gewoon bij marathonploegen rondlopen of bij Gewesten zitten. Volgend jaar komt bijvoorbeeld een Femke Kok in aanmerking voor een profcontract, maar ook een Driesprong of Crediet lijken voor een dergelijke ploeg interessant. Anna van den Bos, Casper de Gier en Harm Visser (ook multitalenten) hebben dan net een jaar prof-ervaring en worden interessant met het oog op de toekomst. En dan heb je ook nog de mensen die al in de top mee kunnen doen, zoals Wijfje, Stoltenborg, Michael, Swings etc. die dan naar alle waarschijnlijkheid ''free agents'' zijn.
    Laatst bewerkt: 20 jun 2019
    SprintMaster vindt dit leuk.
  18. sysya

    sysya Well-Known Member

    Ik kijk vanuit een langebaan bril omdat Easyjet de langebaan ploeg sponsort niet de marathon. Als alle 12 schaatsers een modaal salaris krijgen dan kom je uit op 360.000 euro (en dan reken ik 30.000 als modaal, eigenlijk kom je dan nog 6000 per jaar te kort om echt modaal te zijn) aan salariskosten en dan tel ik de begeleidende staf nog niet mee, dat gaat echt niet gebeuren bij een sponsor die inzet op resultaat (en dat nu niet krijgt). Dan moet er al echt een flinke hoofdsponsor bijkomen, maar dat zie ik niet gebeuren met het oog op het huidige team. Wat Easyjet dus doet is met een marathon budget functioneren in de langebaan en dat levert niet langdurig resultaat op. Je zegt heel leuk dat Anema al 10 jaar resultaat haalt met dat systeem, maar dat is helemaal niet waar. De enige schaatser die je langdurig succesvol kunt noemen is Bergsma, maar hij is nu juist wel iemand die wordt betaald. Alle andere schaatsers die Anema begeleid (heeft) die geen volledig salaris ontvangen hebben niet constant gepresteerd op de langebaan.

    Die vrijheid om langebaan te combineren met marathon of inline is een keuze, Kramer heeft meerdere keren aan gegeven dat wel te willen gaan doen, heeft het nooit gedaan, maar dat was niet omdat het niet mocht van de sponsor. Ik heb van geen enkele schaatser gehoord dat de ploeg het niet toestaat om een marathon te rijden of zich te verbinden aan een wielerclub (vrijwel alle schaatsers die ik volg zijn aangesloten bij een wielerclub en rijden daar ook wedstrijden voor, als ze dat willen). In het verleden gebeurde dit nog wel eens, maar tegenwoordig hoor ik dat al lang niet meer. Dus ja Anema biedt op dat vlak meer, maar dat is omdat zijn schaatsers dat willen, niet omdat hij nou per definitie meer vrijheid beidt. Het is een prima reden om bij Anema te gaan schaatsen je hebt tenslotte schaatsers die net als jij ook aan marathons of inline doen, maar als een andere ploeg dubbel het salaris biedt dan blijven ze echt niet.

    Ik geloof echt wel dat ze nieuwe aanwinsten kunnen binnenhalen, maar niet de aanwinsten die het op de langebaan (continu) fantastisch gaan doen, niet tot dat ze daadwerkelijk een salaris ontvangen waarvan ze kunnen leven. Daarvoor is namelijk stabiliteit nodig en dat hebben de schaatsers van Easyjet momenteel echt niet en tenzij er een hele dikke sponsor bijkomt voor de marathon gaat dat er ook niet komen.
    De vraag is dan dus hoe lang Easyet dit blijft doen? Netwerken is leuk, maar daarvoor leg je niet meerdere tonnen op tafel. Resultaten op de langebaan en media aandacht zijn nodig om Easyjet als sponsor te behouden, wie gaat daarvoor zorgen?
  19. SprintMaster

    SprintMaster Well-Known Member Medewerker

    @sysya: hoeveel schaatsers denk je zijn er die duidelijk boven modaal verdienen? Ik denk dat het je zal tegenvallen. Een Reggeborgh en TalentNED zullen vooral Verbij, Ronald Mulder en Wüst flink betalen. Dat de situatie nu veel beter is dan eerder geloof ik niet.
    Deze sponsors zijn ook laat ingestapt en konden daarmee de salarissen drukken.
  20. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Blokhuijsen komt terug, mooi! Een extra deelnemer op het NK schaatsen voor vaders ;)

Deel Deze Pagina