Mjøsaman
Well-Known Member
Mooi dat ook hier een sponsor voor komt, en dat die zich al voor 4 jaar vastlegt. Net als Infestos lijkt me Reggeborgh een bedrijf met diepe zakken, die er niet uit financiële overwegingen mee moeten stoppen. Het lijken me ook geen bedrijven die van de schaatsers allerlei dingen gaan eisen waar (sommige) schaatsers niet op zitten te wachten, zoals uitgebreide sociale-mediacampagnes met schaatsers die kunstjes doen. Reggeborgh heeft een website met 1 pagina, waar telefoon- en faxnummer(!) vermeld staan.
Dat is aan de ene kant heel gunstig. Aan de andere kant betekent het ook dat deze sponsors zich waarschijnlijk niet zullen inzetten om de massa betrokken te houden bij het langebaanschaatsen. Dat zal dan dus echt van de vleugellamme KNSB moeten komen (hebben we al een bondscoach?). Het lijkt er ook op dat deze sponsors het schaatsen zien als een goed doel, zoals een museum. En niet als een manier om geld te verdienen door publiciteit, ze hebben er geen business case omheen. Op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden, dat het LB-schaatsen blijkbaar nu geen business case heeft, en dus niet "commercieel" aantrekkelijk is, ook niet in Nederland.
En als je Reggeborgh googlet, wat blijkt dan? Dat dit voorjaar is toegetreden tot de directie: Eelco Blok, de oud-topman van KPN, die volgens mij ook degene was die het sponsorcontract KPN-KNSB heeft geregeld. Van zulke die-hardschaatsliefhebbers moeten we het hebben!
Dat is aan de ene kant heel gunstig. Aan de andere kant betekent het ook dat deze sponsors zich waarschijnlijk niet zullen inzetten om de massa betrokken te houden bij het langebaanschaatsen. Dat zal dan dus echt van de vleugellamme KNSB moeten komen (hebben we al een bondscoach?). Het lijkt er ook op dat deze sponsors het schaatsen zien als een goed doel, zoals een museum. En niet als een manier om geld te verdienen door publiciteit, ze hebben er geen business case omheen. Op zich natuurlijk helemaal niet erg, maar het is wel goed om in het achterhoofd te houden, dat het LB-schaatsen blijkbaar nu geen business case heeft, en dus niet "commercieel" aantrekkelijk is, ook niet in Nederland.
En als je Reggeborgh googlet, wat blijkt dan? Dat dit voorjaar is toegetreden tot de directie: Eelco Blok, de oud-topman van KPN, die volgens mij ook degene was die het sponsorcontract KPN-KNSB heeft geregeld. Van zulke die-hardschaatsliefhebbers moeten we het hebben!