Babbelbox voor de Tour de France

Discussie in 'Wielrennen' gestart door Jippie, 19 jun 2017.

  1. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member


    Weet je dat dat helemaal niet in het reglement staat? Een wielrenner moet finishen met een fiets. En een wielrenner mag niet van hulpmiddelen gebruik maken. Maar de hele weg lopen mag volgens het reglement (maar goed ook, anders moet je iemand die valt, een stuk door schuift en niet terug loopt naar waar hij is gevallen ook bestraffen).
    fransvanbakel vindt dit leuk.
  2. Jan Blokland

    Jan Blokland Well-Known Member

    Kan men het EK en de Eneco Tour nog bij de voorspellingen zetten. Volgende week ga ik voor drie weken weg met vakantie en heb waarschijnlijk niet altijd verbinding waar ik naar toe ga.
  3. proeme

    proeme Well-Known Member

    je kunt het ook e-mailen he
  4. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Of PB-en.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
  5. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    Een 32-jarige die als beste cijfers in de Grote Rondes heeft ooit 7e in de Giro en onlangs 5e in de Tour. Klinkt op het oog niet als iemand die je als favoriet in de Tour moet inzetten.

    Toch speelden veel mensen hem en nu wordt Richie Porte net als Geraint Thomas en Robert Gesink naar het ziekenhuis gedragen. Wat een slagveld vandaag.
  6. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    Een ode aan de etappe en aan de winnaar van vandaag:

    Na het slechte voorjaar was Cannondale Hungry like the wolf. De regie deed goed werk want de Franse Alpen zijn A view to a kill. Eigenlijk was de een etappe van vandaag iets voor The Wild Boys. Toen begon het toch de regenen, Violence of summer, een aantal renners trokken gekke bekken want is niet de hele Tour Boys on film?

    En Save a prayer voor Richie Porte, Robert Gesink, Geraint Thomas en alle andere slachtoffers van vandaag, de mensen die vielen hadden blijkbaar Skin trade met het asfalt.
  7. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Het was bepaald geen Ordinary world in de Tour vandaag. Bardet wist met een Reflex nog de vallende Porte en Martin te ontwijken. Aru maakte zichzelf Notorious door te demarreren toen Froome pech had. Démare er ook uit want buiten tijd, de jury zal zijn White Lines getrokken hebben.
    Laatst bewerkt: 9 jul 2017
    leenstrafan vindt dit leuk.
  8. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    En iedereen die nu nog gaat beweren dat aankomsten bergop de mooiste etappes opleveren verklaar ik tot niet-wielerliefhebbers.
  9. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member

    Wacht maar tot de aankomst op de Izoard... Beide kunnen erg mooi zijn, ik zie zelf graag een aankomst bergop met strijd tussen de favorieten voor de dagzege, zodat de beste van de dag ook wint. Al was deze etappe ook erg mooi.
  10. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Dit was een ongelofelijke etappe. Zo heldhaftig. Al vanaf 110 kilometer voor de eindstreep boeiend. De verhalen van al die renners. Uran die niet kon schakelen. Aru die het een beetje vals speelde. Barguil die de hele dag in de aanval reed. Bardet die met zijn ploeg een lesje Saganachtig dalen gaf. Mollema die van fantastische aanvaller naar adjudant van Contador ging.
    En de verhalen van alle gevallenen.
    Het was extreem. Gesink, Thomas, Porte. En die arme Dan Martin die keer op keer onderuit gereden werd. Het was bloedlink. Levensgevaarlijk. Het is een tikkeltje gewaagd om te zeggen dat etappes waarin van meerdere renners botten worden verbrijzeld en vermorzeld de leukste zijn. Spectaculair voor de kijker is het zeker. De renners vinden het veelal te gevaarlijk. Het maakt alles wel nog heldhaftiger.
    En het respect voor Froome is nu ook vergroot bij mij.
    Hoezeer en hoelang je je wel niet moet kunnen concentreren om zo foutloos te blijven rijden.
    leenstrafan vindt dit leuk.
  11. Nogevendit

    Nogevendit Well-Known Member

    Volstrekt gekkenwerk dit. Hebben we net de giro die die trofeo Wouter Wijlandt alsnog afschafte, krijgen we de tour die wedstrijdjes downhillen gaat doen.
    Ik heb die afdaling van de grand Colombier gereden. op de terugweg vanuit Zuid-Frankrijk speciaal een tussenstop in Seysel.
    Enorm steile klim (Anglefort) en dan dezelfde weg terug - het was al laat en begon te schemeren.
    Op het hobbelige asfalt, en 10-12% naar beneden, vond ik 30 per uur wel genoeg. Sneller en de remweg op de fiets wordt erg lang, want die berg blijft doortrekken naar beneden.
    En daar doen ze dan een afdaling op. Zo hard mogelijk naar de finish. De vergelijking met de doping-problematiek dringt zich op: als jij het niet doet, en de ander wel, wint die ander.

    Dan de kwestie Aru. Er wordt nu ongelooflijk hypocriet gedaan. Je valt niet aan als de ander pech heeft. Pardon?? Pech??? het is Froomes eigen materiaal waar een mankement aan is. Dat is geen pech, dat heb je zelf in de hand.
    Wat je niet in de hand hebt, is een ander die je doodleuk de baan uit kegelt. dit overkwam Daniel Martin, onderuit gereden door een porte die veel te veel risico nam in een overigens eenvoudig bocht nou ja bocht, 'flick' in de weg. Te veel risico omdat Froome....enfin zie eerste alinea.
    Maar denk je dat er op Martin gewacht wordt? welnee, welnee, het hoort er bij. Zegt men. Wat is het nou, hoort het erbij of gaan we stampij maken als Aru aanvalt?
    Bovendien: waarom wordt er hier géén hetze over gemaakt in de media? een heel media-circus, Froome die opstapt bij de persconferentie omdat er alleen maar vragen over "het incident' zijn. Waarom wordt er bij martin geen incident gemeld?

    Hoeveel botbreuken mag een Tour opleveren? De teller staat al op ...ik ben m even kwijt...izagirre, Valverde, Cavendish, Thomas, porte, Mori en gesink.
    7 man! Meer nog omdat sommigen meervoudige breuken hebben.
    Sinds de dood van Senna zijn er geen dodelijke ongelukken meer in de Formule 1 geweest. Men houdt er nadrukkelijk rekening mee dát er iets mis kan gaan, en stuurt daar op. Zoveel mogelijk, mits in te passen in het feit dat het nog wel om sport gaat.
    In het wielrennen zoekt men het gevaar juist weer meer op. Steilere afdalingen, aankomsten beneden, ploegentactieken die op het afdalen ingesteld zijn omdat men het bergop niet kan winnen...

    Het wachten is op de eerste ongelukken, o nee herstel het wachten is op de eerste dodelijke ongelukken, o nee herstel het wachten is op nog veel meer dodelijke ongelukken voordat men hier wat aan gaat doen. Peut-être.
  12. proeme

    proeme Well-Known Member

    Over F1: je vergeet Jules Bianchi

    Verder: helder betoog. Altijd lastig om de grens te zoeken tussen een parcours dat wel spectaculair en onderscheidend is, maar ook nog veilig genoeg... Sloeg men door in de etappe van zondag? Ik weet het niet. Porte en Thomas eruit door een val in de afdaling (en Majka? Die val heb ik niet gezien). De andere botbreuken die je noemt hebben niks met die afdalingen te maken. Gesink viel in een klim. Valverde en Izaguirre in de regen op het vlakke. Cavendish in een sprint. Maar om nou klimmen, regenetappes en eindsprints ook maar niet meer te doen is wel wat overdreven.
    De grens opzoeken... altijd ingewikkeld.
    Hakkie2 en fransvanbakel vinden dit leuk.
  13. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member

    @Nogevendit: Ik vind het onzin, dat commentaar op de afdalingen. Zondag vielen er 2 bergop (Gesink en Mori) en Porte viel omdat hij gewoon niet kan sturen en als een blinde het ravijn in wou rijden op een bijna rechte weg. Daar kan je geen organisatie op aankijken. Ik heb helemaal niets gevaarlijks gezien. Laat staan gekkenwerk.


    Ik vind trouwens dat er wel een onzinnige hetze bezig is tegen de afdalingen en de sprintritten. Ik heb alleen nog maar commentaar op alle etappes gehoord in de pers. Het ene was te saai, het andere weer te spektaculair. Dan heb je verder alleen Majka nog, zo ongeveer de slechtst sturende renner van het peloton.

    Er zijn dit jaar trouwens eigenlijk verrassend weinig valpartijen. Er werd overal melding gemaakt van veel uitvallers, maar de helft daar van is uitgevallen zonder te vallen maar door buiten tijd te komen. Dat hoort er bij. Drie daar van hadden trouwens misschien wel op tijd kunnen komen maar bleven bij Demare.
    Laatst bewerkt: 11 jul 2017
  14. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Hier zeg je wel wat.
    Sprintritten. Media: "veel te saai, kijken naar groeiend gras, wanneer gaan we weer de bergen in?"
    Bergritten. Media: "veel te gevaarlijk, met 80 per uur naar beneden, afschaffen die handel!"
    Duif vindt dit leuk.
  15. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    - een afdaling die nat is en waar volgas wordt gegeven door de AG2R ploeg. Ga jij maar eens zo'n afdaling vol naar beneden.
    - de bewuste afdaling waar Porte viel is de weg maar 3 meter breed, hobbelig en heeft een opeenvolging van bochten. En is steil. Daar ging men op de limiet naar beneden. Dat bij elkaar maakt het dus wel gevaarlijk.
    - het is denk ik niet voor niets dat de Mont du Chat al sinds 1974 niet meer was opgenomen in de Tour. '
    Een paar jaar geleden ging men de Sarenne afdalen en was er ook veel kritiek. Iedereen die daar ooit gefietst heeft weet dat je daar niet vol naar beneden wilt gaan.
  16. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member

    De Mont du Chat was niet meer opgenomen vanwege de te grote tijdsverschillen, dat had niets met de afdaling te maken. Het maakte alle andere etappes bijna nutteloos.

    Porte viel gewoon op een bijna rechte weg. Er zijn de hele etappe ook maar 2 valpartijen bergaf geweest. Porte die niet goed stuurt (en Martin mee neemt) en Majka die nog nooit heeft kunnen sturen (en Contador mee neemt). Als je dat wil voorkomen moet je op de snelweg blijven.
  17. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Welke te grote tijdsverschillen??
    Bijna rechte weg? Heb je geteld hoeveel bochten die afdaling heeft? Ik denk dat hier ongeveer de plek is waar hij viel. Navigeer maar eens door Google Maps, je kunt nauwelijks verder dan 100m kijken.

    Dat zegt niets. Eerder dat je van geluk mag spreken dat er niet meer renners gevallen zijn. Overigens Thomas en Majka vielen in die natte afdaling.
  18. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member

    Etappes in de jaren 70, waar het enorm uit elkaar spatte op deze klim en er echt minuten zaten tussen de eerste renners.

    Nu viel het mee, al verloren bijvoorbeeld renners die nu nog top 25 staan toch al rond een kwartier.
  19. Hakkie2

    Hakkie2 Well-Known Member

    Dat zegt alles, blijkbaar was het niet zo gevaarlijk en was het te doen. Goed ingeschat, dus.
  20. proeme

    proeme Well-Known Member

    als je je omdraait kun je daar ook een eind kijken, samen best ver genoeg. Dit was overigens niet waar Porte viel denk ik, want Porte klapte tegen een muur en die zie ik hier niet.

    Maar zoek de beelden van de val van Porte maar eens op. Porte stuurt op een hele rare plek door de binnenbocht. Was geen scherpe bocht, dus hoe hij daar naast de weg kwam is een raadsel. Had hem bij elke afdaling kunnen gebeuren. Of eigenlijk... dat hoort hem nergens te gebeuren!

Deel Deze Pagina