Ronde van Frankrijk 2015

Discussie in 'Wielrennen' gestart door leenstrafan, 1 jun 2015.

  1. proeme

    proeme Well-Known Member

    dat zijn toch vooral mensen die het daar sowieso wel van moesten hebben lijkt me.
  2. proeme

    proeme Well-Known Member

    yep, vandaar het woord "minstens".

    (overigens vergat ik even dat we een apart topic hebben voor het bespreken van de Tour los van de VSS. Laten we daar verder gaan)
  3. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    Maar vaak kan het geen kwaad om dat soort klimmers er nog even op te wijzen. Ze hebben vaak toch een klassement in hun achterhoofd en dat kunnen ze nu lekker laten lopen. Gesink en Mollema hebben het eigenlijk nog niet zo slecht gedaan, uiteindelijk zijn er vijf klassementsrenners (Urán, Van Garderen, Froome, Contador en Barguil) op wie ze tijd verloren hebben, maar ze staan nog altijd vóór Pinot, Nibali, Valverde, Quintana, Costa, Bardet en dergelijke.
  4. Nogevendit

    Nogevendit Well-Known Member

    Het is voor kelderman en ten dam nu dag klassementen, dagklassementen. :cool:

    Er wordt nu wel zo gezegd dat Dumoulin geel kan pakken, maar dat zal niet meevallen. Als je bovenaan in Huy gaat kijken, komt er eentje aan, zeg Valverde of Rodriguez (Barguil ?), dan nog eens twee of drie, dan vier, en dan steeds meer. Stel dat Dumoulin daar al bij zit, dan moet er maar net een gat achter hem vallen.
    Dumoulin hoeft dus maar een seconde te pakken, het gat moet er net tussen zitten. Dan krijgt Tom (bijv plek 30) de tijd van nr 10, en Cancellara d tijd van nr 31.
  5. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    En de bonificaties kunnen ook nog een rol gaan spelen voor Dumoulin. Als Cancellara die niet had gehad reed Martin nu in het geel.
  6. De Goudsche Doorloper

    De Goudsche Doorloper Well-Known Member

    Dan moet hij wel bij de eerste drie rijden en dat wordt met echte muurspecialisten Valverde, Rodriguez en Costa extreem lastig. En alle klassementsrenners willen sowieso vooraan finishen, dus daar moet hij dan ook nog mee afrekenen. Dat kan nog een probleem worden, want Cancellara kan op dit soort momenten vaak boven zichzelf uitstijgen en mee worden gezogen door de groep.
    Laatst bewerkt: 6 jul 2015
  7. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Massale valpartij in een afdaling. Dumoulin en Ten Dam uit koers. Koers gestopt door de Tourdirectie.

    EDIT: Ten Dam nog in koers.
    Laatst bewerkt: 6 jul 2015
  8. Nogevendit

    Nogevendit Well-Known Member

    ja hoor...ik had gewed op het geel na vandaag: zowel op Dumoulin als op Cancelara ingezet.
    Bovendien stond ik in diverse torupools erg goed, zesde op Scorito, en ook dat ben ik kwijt.
  9. Jaco

    Jaco Active Member

    Leef wel een beetje mee met der Pantzerwagen. Nu op één lullige seconde van Het Geel. Lijkt mij geen type om over de kasseien te raggen.
  10. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Voor de tweede keer deze Tour door die dekselse bonificatieseconden...

    Trouwens: wat is wielrennen toch een gevaarlijke sport he. Straks moeten ze hun halve lichaam gaan inpakken met beschermers omdat de wereldwielerbond (is dat niet de UCI?) de veiligheid wil gaan verbeteren. En dan gebeurt er nog een keer een ongeluk en dan zitten ze voortaan in astronautenpakken van een halve meter dik op een fiets...

    En dan de Skyrenners die brutaal, tot ergernis van hun collega-renners, willen doorrijden als de koers wordt stilgelegd, en vervolgens pakken ze het geel. Tja. Ten Dams klassement weg, Dumoulin uit de tour, misschien moeten zij eens naar Sky gaan... (Al is dat ook geen garantie voor succes (Froome tour 2014)).
  11. Jaco

    Jaco Active Member

    Pakt 'ie toch de Trui. Geweldig!
  12. De Goudsche Doorloper

    De Goudsche Doorloper Well-Known Member

    Ja, echt een mooi moment. Hoe hij ook over de finish kwam. Gewoon perfect gereden in de finale en terecht in het geel.
    fransvanbakel vindt dit leuk.
  13. Nogevendit

    Nogevendit Well-Known Member

    lekker dom: de lottoploeg (B) rijdt achter drie koplopers. Houden ze het gat klein, zodat Sagan, Degenkolb et al meer punten kunnen pakken op de aankomst, en zo het groen van greipel bedreigen
  14. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Ik denk dat ze dat doen voor de tussensprint. De aankomt lijkt me te zwaar voor Greipel, 60 hoogtemeters in de laatste 1.5 km. Meer iets voor Sagan, Degenkolb, misschien Valverde of Kwiatkowski.
  15. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    Of ze dachten aan Gallopin? Die is in goede vorm getuige zijn vijfde plaats op de Muur van Hoei die nèt iets te zwaar voor hem bleek.

    Maar het is Etixx-Quickstep dat na dinsdag hun tweede etappe wint. Goed ploegenspel ook, net voordat Stybar ging demarreren zag je Martin slim afstopwerk verrichten.
  16. De Goudsche Doorloper

    De Goudsche Doorloper Well-Known Member

    Mooi beeld van de Etixx-renners die de gele trui nog naar de streep escorteren. Helaas zal het de laatste streep zijn die Martin passeert in deze Tour.
  17. EenBrabander

    EenBrabander Well-Known Member

    Martin heeft zijn sleutelbeen gebroken. Froome dus morgen in het geel. Het gaat niet goed met de tijdrijders. Martin, Cancellara, Dumoulin: allemaal abandon.
  18. leenstrafan

    leenstrafan Well-Known Member

    Ja, als je Uran, Mollema of Barguil bent scheelt dat al snel een minuut of wat in de ploegentijdrit.
  19. SprintMaster

    SprintMaster aangepast Medewerker

    Het is ook belachelijk dat de ploegentijdrit pas na ruim 1 week wordt verreden. Het is wel een pittige tijdrit met zo'n 260 hoogtemeters, laatste klimmetje 2km aan zo'n 5%

    Sagan die alles zelf moet doen al voor de 3e keer tweede. Wanneer gaat hij weer een keer winnen? Cavendish lijkt gewoon niet scherp te zijn.
  20. De Goudsche Doorloper

    De Goudsche Doorloper Well-Known Member

    Nou, je zegt t al. Hij moet alles zelf doen. Maar zelfs dan is hij goed genoeg om steeds net tekort te komen. In Zeeland en Amiens was hij net te laat met sprinten en vandaag ging een zekere Stybar ervandoor toen iedereen naar elkaar keek. Vorig jaar was het ook steeds net niet bij hem. Misschien een gebrek aan koersinzicht, misschien gewoon pech. Met een fatsoenlijke trein heeft hij waarschijnlijk meer kans.

Deel Deze Pagina