Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, de dag ervoor moet je inschrijven, de stempelkaart e.d. ophalen en betalen.Nogevendit zei:En moet je de dag ervoor ook nog iets ophalen, startkaart o.i.d ?
In de edities 85/86/97 liet men een groep weggaan als er ruimte was. Er was dus enige tijdwinst. Zorg in ieder geval een uur voor vertrek op de afgesproken plaats te zijn.Nogevendit zei:en lees ik nou goed dat de startgroepen (die qua schema om de 15' zijn) eventueel sneller achter elkaar komen ?
Dan moet je bijv in groep 16 geen 4 uur na de wedstrijd rekenen, maar 2 uur 40 !
Ach, het gros van die leden is nu 60+, dus is gewoon een kwestie van tijd. Ik vraag me af hoeveel daarvan nog zo'n tocht nog kunnen uitrijden. 10 % ? De rest doet tegen beter weten in mee.ducatif1 zei:Ik had zelfs verwacht dat door natuurlijk verloop van de echte leden dat potentiele leden daardoor eerder echt lid zouden worden. Helaas dus.
Maar stel dat ie dit jaar wordt verreden, dan worden daar na weer duizenden mensen lid en heb je misschien weer een loting van 1 op 3. Zou toch wel zuur zijn als je ondanks jarenlange lidmaatschap niet meer recht hebt dan mensen die kort lid zijn.SprintMaster zei:Ach, het gros van die leden is nu 60+, dus is gewoon een kwestie van tijd. Ik vraag me af hoeveel daarvan nog zo'n tocht nog kunnen uitrijden. 10 % ? De rest doet tegen beter weten in mee.ducatif1 zei:Ik had zelfs verwacht dat door natuurlijk verloop van de echte leden dat potentiele leden daardoor eerder echt lid zouden worden. Helaas dus.
Onno zei:(...) Het was tegen 10u dat ik op de zwette wegreed, eigenlijk voor mij al een onmogelijke zaak. Vooral gezien de enorme wind die we vanaf Stavoren voor de kiezen kregen. Heb nauwelijks gerust en kwam tegen 17.45u uiteindelijk in Franeker. Heb toen een rekensommetje gemaakt en huilend van het ijs gegaan. (...)
coppist zei:Je had vroeger op school ongetwijfeld hogere cijfers voor lichamelijke oefening dan voor rekenen.
Als je om 17.45 in Franeker bent (waar de controle pas sluit om 19.00 uur) dan heb je gemiddeld ca. 16,6 kilometer per uur gereden. In de resterende 70 kilometers (waarvan 45 tegen de wind in en 25 met de wind mee) had een gemiddelde van 11,3 kilometer per uur volstaan om het kruisje te bemachtigen. Volgens mij heb jij je kans om een elfsteden uit te rijden al gehad...
Tja, nou rekent ie het zo gemakkelijk uit. Extrapoleren mag niet zondermeer, dat klopt, maar met een vervalfactor erin mag dat wel. Het verschil tussen 16 en 11 is zo enorm..., en er staat in Onno's post niks over extreme vermoeidheid, wel over spijt achteraf. Wel is het zo dat het vanaf dat moment wel donker is, maar je had het zeker nog moeten proberen tot 20.00 uur, 21.00 uur. Zelfs als je in Franeker een halfuur rust gehouden had, was er nog tijd genoeg.knukkel zei:coppist zei:Je had vroeger op school ongetwijfeld hogere cijfers voor lichamelijke oefening dan voor rekenen.
Als je om 17.45 in Franeker bent (waar de controle pas sluit om 19.00 uur) dan heb je gemiddeld ca. 16,6 kilometer per uur gereden. In de resterende 70 kilometers (waarvan 45 tegen de wind in en 25 met de wind mee) had een gemiddelde van 11,3 kilometer per uur volstaan om het kruisje te bemachtigen. Volgens mij heb jij je kans om een elfsteden uit te rijden al gehad...
Een vriendelijke en vooral informatieve eerste post van je :?
Het beslissen of je zo'n tocht kunt uitrijden is natuurlijk niet altijd een kwestie van je simpelweg je gemiddelde snelheid extrapoleren. De meeste mensen die opgeven zitten volgens mij op een gegeven moment dusdanig stuk, dat ze denken de resterende afstand niet meer te kunnen halen binnen de tijd, ongeacht het gemiddelde tot dat moment.
Deze opmerkingen kwamen van mij. Ik denk dat je het niet begrepen hebt. Niet alles wat je niet begrijpt is gezeur.hedzer bergsma zei:Hoi,
Het gezeur over 5000 man inhalen is des keizers baard, waarom zou je 5000 man willen inhalen als je zonder het inhalen op tijd binnen kunt zijn? !
Als je eerder mag starten kun je langer bij daglicht rijden, en dat gaat veel sneller en met minder kans op (fatale) valpartijen. Je laatste opmerking is rekenkundig erg onjuist. Naast dat het niet om 14, maar om 13,5 gaat, kunnen die laatste uren net beslissend zijn. Bedenk daarbij dat er veel tijd verloren kan gaan met lang klunen (is ook weer meer als je laat start) en slecht ijs of materiaalpech.Het is wel waar dat als je eerder start je meer kans hebt om de finish te halen maar als je in 14 uur geen 200 km kunt rijden kun je dat in 16 of 20 uur ook niet!