Viking Nagano Gold 2005

rovar zei:
vandaag ging er een ritsluiting kapot. echt balen, moeten terug naar de fabriek, gaat waarschijnlijk een week duren.
Dat is denk ik gewoon een defect dat bij elke schaats met een ritsje kan gebeuren. Het is alleen balen dat het net jou treft.
 
maar het opmerkelijke is dat die ritssluiting bij de golds 2000 er veel degelijker uitziet dan bij de golds 2005. tip: kijk even of de ritsuiteinden goed afgesloten worden door zo'n aluminium clipje. als dat niet het geval is (zoals bij een van die van mij) dan schuif je de schuiver er zo af.
 
@ rovar: Als je in staat bent om zelf naar Almere te gaan maken ze het meestal terwijl je wacht. Dat is mijn ervaring met stukken bij viking. Even van te voren bellen en je kan meestal zo komen. Ik weet niet hoe erg het voor je is als je ze een week moet missen, maar anders zou dit een goede oplossing zijn.
 
bedankt voor de tip. ik zal dit de volgende keer overwegen. het is nu nog geen ultieme ramp voor mij, ik heb bovendien deze week geen tijd om naar almere te rijden, maar als ze voor vrijdag niet terug zijn word ik toch langzaam erg zenuwachtig :wink:
 
De Viking 2005 schoen is het nieuwste model schoen in het hogere segment, welke verkrijgbaar is voor de normale consument.

Ik zie 'kanjers' zoals Douwe de Vries en Erben Wennemars met Vikingschoenen 'rijden', welke van achteren met rood zijn afgewerkt.

Weet iemand te vertellen, wat voor 'speciale' uitvoeringen dat zijn?
 
Bedoel je deze?
Gold2005.jpg


Prijs (in Euro): 850.00

Productinformatie:

In vergelijking met de Nagano Gold 2000 Sprint hebben de Gold 2005 schoenen een voering van kalfsleder ipv splitcroupon, de enkelpartij loopt langer door naar voren. De kangaroe lederen schoenen hebben een polstering van thermoplastisch foam/schuim en zijn per paar ongeveer 120 gram lichter. De pasvorm en stevigheid zijn gelijk aan die van de Gold 2000 schoenen.
Maat 34 t/m 46.

Bij dit nieuwe model zijn de beugels rood geanodiseerd, gemaakt van alu. 7075, met gaten.
Deze hebben 3x de treksterkte van de gewone beugels en zijn per paar 25 gram lichter.
 
nee, hij bedoelt die customs van viking, die had oldeheuvel volgens mij afgelopen weekend ook aan. met donkerrode bies en zwarte kuip i.p.v. geel. liggen niet in de winkel.
 
ice-man zei:
klopt rovar,

dat zijn customs van viking geen thermoplastische kuip maar van carbon.
Tja, ik weet niet wat beter is, thermoplast of carbon... is dat laatste een beetje goed te vormen? of moet je het dan doen met een standaard maat?
 
Flurie zei:
ice-man zei:
klopt rovar,

dat zijn customs van viking geen thermoplastische kuip maar van carbon.
Tja, ik weet niet wat beter is, thermoplast of carbon... is dat laatste een beetje goed te vormen? of moet je het dan doen met een standaard maat?

Carbon is niet te vervormen met vervarming volgens mij moet dat ook gewoon op maat gemaakt worden. Carbon is iig niet te vervormen met de temperaturen waar schoenen nu mee gedaan worden. Anders begin ik erg te vrezen voor mij zwarte carbon fiets;)
 
Reitse zei:
Carbon is wat het is.. Kan je niks aan doen :) Daarom zitten ze ook goed als ze op maat gemaakt zijn, ze vervormen niet meer ;)
Vandaar dat als carbon scheurt het ook niet meer te herstellen is.
 
Flurie zei:
Reitse zei:
Carbon is wat het is.. Kan je niks aan doen :) Daarom zitten ze ook goed als ze op maat gemaakt zijn, ze vervormen niet meer ;)
Vandaar dat als carbon scheurt het ook niet meer te herstellen is.
Schijnt wel te kunnen... ken iemand die net nieuwe Groothuizen had (ook carbon) en met een paar weken door valpartij een gat in de bodem had, dat is ook hersteld...
 
Reitse zei:
Flurie zei:
Reitse zei:
Carbon is wat het is.. Kan je niks aan doen :) Daarom zitten ze ook goed als ze op maat gemaakt zijn, ze vervormen niet meer ;)
Vandaar dat als carbon scheurt het ook niet meer te herstellen is.
Schijnt wel te kunnen... ken iemand die net nieuwe Groothuizen had (ook carbon) en met een paar weken door valpartij een gat in de bodem had, dat is ook hersteld...
Ik heb zelf ook Seves schoenen gehad waarvan de kuip ook deels van carbon was. Bij de bevestigingsplaten kwamen er kleine scheurtjes in. Dat is toen wel gerepareerd, maar het bleef een zwakke plek.
 
Reitse zei:
Met thermoplasten zal dat toch niet heel anders zijn??
Volgens mij (verbeter mij als het niet zo is) is thermoplast minder afhankelijk van de binding die het heeft met het eigen materiaal. Carbon bestaat uit laagjes en vezels koolstof, dus als er een klein scheurtje in zit, zal dat, door de druk die erop komt te staan, verder scheuren.
 
Ik las op de weblog van Tessa van Dijk dat ze op het NK sprint een gat in haar schoen had gehakt, en dat ze de ochtend van de tweede dag naar Groothuis geweest is om het te laten repareren. Zij heeft ook carbon customs.
 
Back
Top