Sjoerd
Active Member
Essent stapt na 15 jaar uit het schaatsen; sponsorcontracten ISU, KNSB & Thialf niet verlengd
Essent stopt na het Olympisch seizoen 2013/2014 met de sponsoring van de schaatssport. Het energiebedrijf zal de aflopende contracten met de ISU (International Skating Union), de KNSB (de Koninklijke Nederlandse Schaats Bond) en schaatsstadion Thialf niet verlengen en zich terugtrekken als sponsor van de Essent ISU World Cups en de EK’s en WK’s langebaanschaatsen (de Essent ISU Championships).
Het ondersteunen van de schaatssport heeft de naamsbekendheid van Essent enorm verhoogd - tot 97% totale bekendheid nu. Oer-Hollands, sympathiek en ‘van-ons-allemaal’ zijn de associaties bij het schaatsen die perfect pasten bij de merkwaarden van Essent. We spreken dan ook van een succesvolle samenwerking met de diverse partijen in de schaatswereld.
Essent is schaatssponsor sinds 1998
Essent startte in 1998 met het ondersteunen van de World Cup-cyclus. Een serie wedstrijden die over de hele wereld plaatsvindt. Ook is Essent in die jaren sponsor geweest van de Nederlandse kampioenschappen, het marathonschaatsen en diverse Alternatieve Elfstedentochten. Later kwamen daar nog de ondersteuning van de Wereld- en Europese Kampioenschappen, de KNSB en het ijsstadion Thialf in Heerenveen bij.
Doelen met schaatssponsoring zijn bereikt
Erwin van Laethem, CEO van Essent: ‘De energiemarkt is voortdurend in beweging. De veranderende omstandigheden hebben ons doen besluiten de bakens te verzetten. We hebben als sponsor het plafond bereikt van wat mogelijk is. Ons sponsorbeleid gaat nadrukkelijk verschuiven richting klantenwerving en klantbehoud.’
Nog een seizoen te gaan
‘Na 15 jaar intensieve betrokkenheid voelen we ons zeer verbonden met de schaatssport alsook met de mensen in de schaatssport zelf. Het afscheid zal ons niet licht vallen. Gelukkig staat ons nog een heel seizoen te wachten als supporter van het schaatsen. En daar verheugen we ons op’, aldus Van Laethem.
Hoogste niveau van het schaatsen
Ook ISU-president Ottavio Cinquanta benadrukt de intensieve, constructieve en plezierige samenwerking in de 15 jaren van het succesvolle sponsorship. ‘Het heeft Essent de mogelijkheid geboden zich te presenteren op het hoogste niveau van schaatsen, op TV, in de media en in de vele schaatspodia in de wereld. En de ISU de kans geboden het schaatsen verder te ontwikkelen op internationaal niveau.’
Kijken naar alternatieven voor schaatssponsoring
Essent was sponsor in een fase waarin het schaatsen een enorme ontwikkeling doormaakte. Met de schaatssponsoring heeft Essent haar doelstellingen behaald. Er wordt nu gekeken naar alternatieven passend bij de huidige situatie van Essent. Dat is dus een ander uitgangspunt dan bij de start van de sponsoring (vestiging merknaam, liberalisering energiemarkt). Essent laat zich in dat traject -na Sochi 2014- adviseren door sportmarketingbureau Triple Double.
Bron: Persbericht
Essent stopt na het Olympisch seizoen 2013/2014 met de sponsoring van de schaatssport. Het energiebedrijf zal de aflopende contracten met de ISU (International Skating Union), de KNSB (de Koninklijke Nederlandse Schaats Bond) en schaatsstadion Thialf niet verlengen en zich terugtrekken als sponsor van de Essent ISU World Cups en de EK’s en WK’s langebaanschaatsen (de Essent ISU Championships).
Het ondersteunen van de schaatssport heeft de naamsbekendheid van Essent enorm verhoogd - tot 97% totale bekendheid nu. Oer-Hollands, sympathiek en ‘van-ons-allemaal’ zijn de associaties bij het schaatsen die perfect pasten bij de merkwaarden van Essent. We spreken dan ook van een succesvolle samenwerking met de diverse partijen in de schaatswereld.
Essent is schaatssponsor sinds 1998
Essent startte in 1998 met het ondersteunen van de World Cup-cyclus. Een serie wedstrijden die over de hele wereld plaatsvindt. Ook is Essent in die jaren sponsor geweest van de Nederlandse kampioenschappen, het marathonschaatsen en diverse Alternatieve Elfstedentochten. Later kwamen daar nog de ondersteuning van de Wereld- en Europese Kampioenschappen, de KNSB en het ijsstadion Thialf in Heerenveen bij.
Doelen met schaatssponsoring zijn bereikt
Erwin van Laethem, CEO van Essent: ‘De energiemarkt is voortdurend in beweging. De veranderende omstandigheden hebben ons doen besluiten de bakens te verzetten. We hebben als sponsor het plafond bereikt van wat mogelijk is. Ons sponsorbeleid gaat nadrukkelijk verschuiven richting klantenwerving en klantbehoud.’
Nog een seizoen te gaan
‘Na 15 jaar intensieve betrokkenheid voelen we ons zeer verbonden met de schaatssport alsook met de mensen in de schaatssport zelf. Het afscheid zal ons niet licht vallen. Gelukkig staat ons nog een heel seizoen te wachten als supporter van het schaatsen. En daar verheugen we ons op’, aldus Van Laethem.
Hoogste niveau van het schaatsen
Ook ISU-president Ottavio Cinquanta benadrukt de intensieve, constructieve en plezierige samenwerking in de 15 jaren van het succesvolle sponsorship. ‘Het heeft Essent de mogelijkheid geboden zich te presenteren op het hoogste niveau van schaatsen, op TV, in de media en in de vele schaatspodia in de wereld. En de ISU de kans geboden het schaatsen verder te ontwikkelen op internationaal niveau.’
Kijken naar alternatieven voor schaatssponsoring
Essent was sponsor in een fase waarin het schaatsen een enorme ontwikkeling doormaakte. Met de schaatssponsoring heeft Essent haar doelstellingen behaald. Er wordt nu gekeken naar alternatieven passend bij de huidige situatie van Essent. Dat is dus een ander uitgangspunt dan bij de start van de sponsoring (vestiging merknaam, liberalisering energiemarkt). Essent laat zich in dat traject -na Sochi 2014- adviseren door sportmarketingbureau Triple Double.
Bron: Persbericht