Dubbeldeks Thialf

Discussie in 'IJs' gestart door ®onnie, 1 okt 2008.

  1. ®onnie

    ®onnie New Member

    HEERENVEEN - Het nieuwe ijsstadion Thialf krijgt mogelijk twee dubbeldeks banen. De bouw is nog nergens ter wereld vertoond. En juist dat moet Thialf terugbrengen aan de wereldtop.

    Door de dubbeldeks banen kunnen de topsporters beter worden bediend. Zij kunnen op de onderste 400-meterbaan terecht. De trainingsbaan op maaiveldhoogte wordt voorzien van de modernste snufjes op meetgebied. Minstens tien meter erboven, vanwege de vereiste luchtkwaliteit, wordt de wedstrijdbaan gebouwd. Die is buiten de toernooien toegankelijk voor recreanten.

    De bouw van een nieuw Thialf wordt geraamd op 120 miljoen euro. De gemeente heeft twee locaties op het oog: een langs de snelweg A32 en een in een gebied van het huidige voetbalstadion van SC Heerenveen, wat het gezamenlijk gebruik van veel voorzieningen (zoals parkeerruimte) mogelijk zou maken. Aan het einde van dit jaar moet er een compleet plan op tafel liggen. (HET PAROOL)


    Bijzonder maar zeer intressant plan!
  2. 41O

    41O Member

    Whaah ik ben heel benieuwt hoe ze dat gaan bouwen. het zal wel uniek worden maar ik denk dat het uiteindelijk niet gaat lukken.
  3. allard

    allard Active Member

    Ik kan niet wachten om er te gaan schaatsen! :twisted:
  4. roosje

    roosje New Member

    Ik krijg er een beetje uuhmz...van die toekomst beelden van...jaar 2100 of zo.
    Ik vind het echt een gaaf idee...hoe bizar zal dat zijn dat er boven je hoofd nog een schaatsbaan zit...k vind 120 miljoen euro nogal laag trouwens...
  5. fred

    fred Member

    MINSTENS tien meter boven het maaiveld, dat kan dus een echte hooglandbaan worden...

    Ik stel voor; recreanten die goed genoeg worden bevonden, mogen via een hellend vlak de topsportbaan op sjezen;
    toppers daarentegen met wie het even niet wil lukken, moeten naar boven klunen....

    8)
  6. Krizz

    Krizz Well-Known Member Medewerker

    Goh..is het al bijna 1 aprill.. 't moet niet gekker worden.
    Gaan ze dan eerst nog al het (geleende) geld van de KNSB terugbetalen!!!!!
    Stop liever wat geld in de bouw van de nieuwe Kuip om daar een 400m baan in te krijgen voor toernooien..ouderwets weer 80.000 man om de baan!!!! Tijden van oude Bislett gaan weer herleven.
    (dan loopt ook niemand meer te zeiken als je een keertje 10 duizend kaarten aan sponsors weggeeft!!!)
  7. Reitse

    Reitse Active Member Medewerker

    Grote onzin dit!!!

    De kern van een ijsbaan is dat er een ovaal met ijs ligt. Dat is er, prima baan. Waarom moet er nieuw terwijl Assen bijna onderuit is, Groningen ook gewoon terugloop heeft in de bezetting en er vast nog meer banen zijn die zien dat de spoeling dunner wordt...
  8. Tjark

    Tjark Active Member

    Ik zou ook zeggen: leg gewoon 2 ijsbaanhallen naast elkaar: 1 met veel tribunes en voor wedstrijden, en 1 ijsbaan voor publiek/recreatieve schaatsers. De kosten om zo'n gebouw in verdiepingen te maken zijn volgens mij hoger dan gewoon extra grond bij kopen (zeker in friesland ;) )
  9. KlaasJan

    KlaasJan New Member

    Prima Plan!.
    Als er een mooie nieuwe vernieuwende baan komt zal dat eens in Nederland moeten zijn. Niet ergens in een 2e werelds land (Kolomna)

    Ik zou er alleen wel voor pleiten om goed naar de plek te kijken. Waarom zou je zo'n baan in Friesland bouwen, alleen door dat domme gelobby van al die Friezen hoog in het schaatsbestuur. Bouw hem lekker in de randstad, in Amsterdam bijvoorbeeld. Daar zijn lekker veel mensen en die baan die daar nu ligt mag dan legendarische zijn, ik prefereer verouderd.

    Dan ben je ook af van het Friese gemekker op en rond de baan. :p
  10. 41O

    41O Member

    Ja Laten we een enorme schaatsbaan bouwen in Amsterdam, waar nog meer mensen op afkomen die allemaal gezellig in de file kunnen gaan staan. Tuurlijk zo'n mooie nieuwe ijsbaan is mooi maar er moet ook ruimte voor zijn dat hebben ze naar mijn mening toch het meest in Friesland. Daarbij groeit de randstad naar mijn mening dicht en zit je er vooral met veel verkeer problemen om uberhaupt bij de ijsbaan te komen.

Deel Deze Pagina