:shock: Oh, maar dat is geweldig! Die bronzen estafette-medaille op de WK, dat is echt een ongehoorde prestatie geweest. Atletiek, en dan zeker de loopnummers, en dan zelfs de sprint... we hebben het dan echt wel ergens over. Goede keuze!!!
Ik snap je redenering wel, maar die klopt niet vgl met de medailleverdeling van 2006. Als ik het me goed herinner klopt je redenering beter bij de zomerspelen. Dan denk ik dat dat meer aan de hoeveelheid sporten ligt en dat landen supertalenten op meerdere sporten hebben. De sportverdeling bij de winterspelen zijn toch smaller, wat neer komt op een (relatief) bredere top en dat vertaalt zich dan op een bredere medailleverdeling. Wat mij opvalt zijn bv de 4 gouden medailles voor Finland tov 0 in 2006. Was dat zo'n debakel voor hun, of hebben ze nu opeens een paar echte toppers?
volgens de lijst van yahoo, kwam er een berichtje dat je via deze link, buiten NL toch het schaatsen kunt volgen http://www.eurovisionsports.tv/olympics/ Ik weet dus niet of het werkt, maar wie weet...
Medaillespiegel 2006 Land Goud Zilver Brons Totaal 1. Duitsland 11 12 6 29 2. Verenigde Staten 9 9 7 25 3. Oostenrijk 9 7 7 23 4. Rusland 8 6 8 22 5. Canada 7 10 7 24 6. Zweden 7 2 5 14 7. Zuid-Korea 6 3 2 11 8. Zwitserland 5 4 5 14 9. Italië 5 0 6 11 10. Frankrijk 3 2 4 9 10. Nederland 3 2 4 9 @Peterh, volgens deze gegevens heeft alleen Canada minder gouden medailles dan 33,33% van het totaal aantal medailles. Daarom vind ik het andere overzicht raar. Nagenoeg alle landen scoren minder dan 33,33%.
De meeste schaatsers worden (assistent) coach als zij gestopt zijn met schaatsen, hoop dat deze nieuwe carriére van Wouter niet het einde van zijn schaatscarriére is. Om als coach op het ijs te mogen staan, moet je wel een diploma hebben. Daarom mag bijv, Gerard van Velde niet het ijs op tijdens wedstrijden om te coachen.
Dat lijkt me sterk. Wouter Olde Heuvel heeft de Spelen weliswaar gemist, maar we zullen hem op de 5000 km tijdens de WB Finale en tijdens het WK Allround (beide in Heerenveen) heus wel weer in actie zien.