tempo C2 marathon

doddeltje

Member
één keer per maand wordt op vrijdagavond in Breda een marathon verreden voor C2 rijders. Het lijkt me leuk om daar eens aan deel te nemen, maar ik heb absoluut geen zin om af te gaan als een gieter

welk tempo rijden die jongens ongeveer? Rondetijden (tegen de binnenboord), bij benadering?

En moet je lid zijn van een bond om te mogen deelnemen?
 
Voor de C2 marathon moet je een KNSB licentie hebben met een marathon oormerk, hiervoor moet je dus ook aangesloten zijn bij een vereniging.

Wat het tempo betreft: afgaan doe je nooit, als er mensen langs de kant zouden staan die je uitlachen mogen ze van mij altijd zelf hun schaatsen aantrekken...maar het tempo ligt denk ik zo rond de 37 -38 seconden gem per rondje...

Wel heb je eind maart een "wilde" marathon van marant cards, deze wordt buitenom de KNSB georganiseerd, dus ook een vrije inschrijving.
 
In Deventer op de Scheg werden vorig jaar ook Marathons gereden voor NIET licentiehouders. Dat ging dus met rondje 35 in het rond gemiddeld. Ze moesten 40 rondes rijden.
Rij zelf nu rondje 40-45 dus ik moet nog effe doortrainen. :wink:
Of gewoon accepteren dat ik te oud ben geworden om de top te halen. :lol:
--
Hans
 
Is er geen c3 dan? Bij de Noord-Oostcompetitie is dat wel zo. Dat gaat dacht ik zo rond de 37.5, de C2 is daar al weer een stuk sneller (ongeveer 35 gemiddeld).

En anders bieden inderdaad recreantenmarathons uitkomst. Of je moet gewoon starten en dan maar zo lang mogelijk bij het peleton blijven, en dan de volgende keer weer net iets langer meerijden tot het moment dat je de wedstrijd in het peleton uitrijdt. Het is in ieder geval een leuke en goede training.
 
hoe snel gaat het dan niet bij de C1? die reden een heeeeeeeeel stuk sneller dan de C2 hoor

(heb het maar 1x gezien, maar ik had niet het gevoel dat die C2 hard gingen, toch zeker geen rondjes 35, behalve misschien de slotronde of zo; ze reden wel op de buitenbaan, dat ziet er misschien wat trager uit)
 
Ik kan me niet voorstellen dat de C2 bij jullie 35,0 rijden. Ik zelf rij C2 in Haarlem en wij rijden meestal in de 37 gemiddeld. Terwijl bijvoorbeeld de van Vlietcup in Den Haag in de 34 rijden. En dat is een regionale C1 competitie. Het 5 banentoernooi rijden ook meestal 34 half of iets daarboevn gemiddeld.

Het scheelt misschein wel of er een dak op zit of niet.. wij bikkels rijden nog echt buiten (waarschijnlijk voor het laatste jaar)

Krizz

4 wedstrijden C2: 3x 1, 1x 3 :lol: :lol: :lol:
In Haarlem rijden er genoeg met transponder om de exacte rondetijden te weten. Afgelopen maandag zaten er bij mij iig een aantal 31-ers en 32-ers tussen.
 
Krizz zei:
Afgelopen maandag zaten er bij mij iig een aantal 31-ers en 32-ers tussen.

mijn snelste rondje ooit zit daar nog niet eens aan :(

al heb ik gisteren in Breda - in het spoor van een zeer professioneel uitziende schaatser - een vreselijk hard rondje gereden, voor mijn gevoel dan toch. Geen tijd jammergenoeg
 
Krizz zei:
Ik kan me niet voorstellen dat de C2 bij jullie 35,0 rijden. Ik zelf rij C2 in Haarlem en wij rijden meestal in de 37 gemiddeld. Terwijl bijvoorbeeld de van Vlietcup in Den Haag in de 34 rijden.

Afgelopen zondag in Heerenveen: 50rnd 0:29:36uur (gem. 35,5sec) 40,5km/h
Paar weken terug in Deventer:50rnd 0:29:37uur (gem. 35,5sec) 40,5km/h
Van de eerste wedstrijd in Assen heb ik geen uitslagen, die ging langzamer (iets van 37.5 dacht ik).

Overigens wordt natuurlijk niet altijd in de 35 gemiddeld gereden... ligt natuurlijk ook aan de wedstrijd en bijvoorbeeld in Deventer en Assen aan de omstandigheden. Bij de wedstrijd in Assen was het overdag nog 17 graden :D

De c1 gaat vaak ongeveer een seconde per rondje sneller en dan 10 ronden langer.

Misschien zit het verschil hem wel in het aantal ronden... de C2 rijdt bij de Noordoost 50 ronden, hoe zit dat bij jullie?
 
OK.. mooie tijden.. maar wel met dak allemaal.. scheelt ook wel wat voor groep er rijd.. bij ons vinden ze het nogal leuk om te kijken wat ik doe.. gek he.. als je er drie op een rij wint...

Krizz
 
Deventer en Assen zijn beiden halfoverdekt.. maar beter halfoverdekt dan helemaal niets :D Maar wordt Haarlem straks overdekt, begreep ik dat goed?

Maar trouwens een knappe prestatie als je er drie achtereen wint! Volgend jaar voor jou dus C1?
 
Bij de Noordoost competitie begin je gewoon bij de C3. De eerste tien van het eindklassementpromoveren naar de C2. Bij de C2 promoveren de eerste tien van het eindklassement naar de C1. En er is ook een regel (dacht ik) dat de rijders die een pr hebben staan van onder de 2.10 op de 1500 naar de C1 moeten. Dus ik heb met een paar tienden geluk gehad en hoef ik dit jaar niet bij de C1 te rijden 8)

Ik denk dat op alle banen een soort promotie regeling is waarbij een x aantal rijders promoveren, aangevuld met enkele limieten.
 
SkateNowWorkLater zei:
Bij de Noordoost competitie begin je gewoon bij de C3. De eerste tien van het eindklassementpromoveren naar de C2. Bij de C2 promoveren de eerste tien van het eindklassement naar de C1. En er is ook een regel (dacht ik) dat de rijders die een pr hebben staan van onder de 2.10 op de 1500 naar de C1 moeten. Dus ik heb met een paar tienden geluk gehad en hoef ik dit jaar niet bij de C1 te rijden 8)

Ik denk dat op alle banen een soort promotie regeling is waarbij een x aantal rijders promoveren, aangevuld met enkele limieten.

ik dacht dat C3 voor veteranen was?
 
Hmm.. toch veel verschillen blijkbaar.
Bij de Noordoost zijn er 6 categorieen:
C1-C2-C3
V1-V2
Dames

De veteranen 1 is voor 40 jaar en ouder
De veteranen 2 is voor 50 jaar en ouder

Alleen er zijn ook nog wat veteranen die naar de c2 kunnen promoveren of degraderen (heeft te maken met de grote hoeveelheid veteranen na het afschaffen van de landelijke veteranen). Maar hoe dit precies zit... Ik kan het allemaal niet volgen :lol: :oops:
 
doddeltje zei:
en weet er iemand hoe het zit voor Breda en/of Eindhoven? (welke regio is dat ? :oops: )

c3 is idd veteranen in breda (en de rest van het gewest Noord-Brabant limburg), als ik jou was zou ik het volgende week vrijdag is proberen bij de c2 dan merk je vanzelf of het te hard gaat.

Je moet dan wel even kijken hoe dat met je licentie zit, het kan best zijn dat er voor belgen een andere regel geld dat moet je even navragen bij de knsb.

oja, je kan zo instappen bij de c2 en de c1.
 
SkateNowWorkLater zei:
Deventer en Assen zijn beiden halfoverdekt.. maar beter halfoverdekt dan helemaal niets :D Maar wordt Haarlem straks overdekt, begreep ik dat goed?

Maar trouwens een knappe prestatie als je er drie achtereen wint! Volgend jaar voor jou dus C1?
Thnx.. maar geen C1 meer voor mij ik heb vorig jaar C1 gereden en dat ging net ff te snel mede doordat er eigenlijk geen peloton bij ons in Haarlem is vaak staan er maar een man of 15-20 aan de start, dus geen mogelijkheid om je ff te verschuilen en bij te komen. Volgend jaar lekker 1 rijden, ik word dit jaar 40 en je bent maar 1 jaar eerste jaars veteraan :lol: :lol:

Volgend jaar staan V1-competitie Haarlem, 5 banen competitie, Gewestelijk kampioenschap en hopenlijk ook NK Veteranen voor mij op het programma

Krizz
 
Nick zei:
doddeltje zei:
en weet er iemand hoe het zit voor Breda en/of Eindhoven? (welke regio is dat ? :oops: )

c3 is idd veteranen in breda (en de rest van het gewest Noord-Brabant limburg), als ik jou was zou ik het volgende week vrijdag is proberen bij de c2 dan merk je vanzelf of het te hard gaat.

Niet helemaal. In Geleen rijden alle categorieën samen en wordt er pas aan het eind van het seizoen een splitsing gemaakt tussen senioren, veteranen en dames. In Breda en Eindhoven zijn C1 en C2 senioren, C3 veteranen en dames uiteraard dames ;)
Om je een indruk te geven van het tempo, anderhalve week terug had ik aan een tempo van 39 hoog/40 laag (buitenom) genoeg om in Einhoven uit de greep van het C2 peloton te blijven. De zondagse C1 wedstrijden in Eindhoven zijn verkapte B-wedstrijden, diegenen uit het gewest die op zaterdag landelijk rijden komen hier nog een keer rijden.
Geleen is andere koek, daar wordt aan de binnenkant gereden, om in het peloton te blijven moet je toch wel beduidend onder de 36 kunnen volgen.
Maar niets let je om gewoon te starten en te zien waar het schip strandt.
Helaas starten de vrijdagavondwedstrijden te laat om nog dezelfde avond terug thuis te komen met het openbaar vervoer.
 
Back
Top