tactiek

Discussie in 'Marathon' gestart door rovar, 4 dec 2006.

  1. rovar

    rovar New Member

    reed gisteren midden in het peleton dat nog bij elkaar was. er wilden er een paar demareren door op het einde van het rechte eind vol in de ankers te gaan. het hele peleton in paniek. vervolgens sprinten de voorsten in de bocht weg en het hele peleton valt uit elkaar :evil:

    wat kun je op zo'n moment dan het beste doen?
    1) in het peleton meeremmen maar toch in de bocht maximaal versnellen. je rijdt jezelf dan wel kapot, bovendien kan ik niet goed versnellen in de bocht (de voorsten hebben altijd voordeel omdat ze de ruimte hebben om maximaal te versnellen)
    2) niet remmen, opzij stappen en buiten het peleton snelheid houden en versnellen. je moet hiervoor alert zijn en je bent dan wel het voordeel van het peleton kwijt en moet dan buitenom in de bocht meer meters rijden.

    of is er een betere tactiek?
  2. Flurie

    Flurie New Member

    Wat dacht je van je voorganger duwen? Als dat niet meetelt ga ik voor het tweede antwoord, puur omdat ik mezelf ander kapot rij... remmen is altijd een verlies van energie.
  3. rovar

    rovar New Member

    tja, voorganger duwen, kan wel maar is linke soep als het peleton zo dicht op elkaar zit en ze zo hard in de ankers gaan. volgende keer toch maar buitenom denk ik (mits ik de ruimte heb). maar dan moet je zeker weten dat ze gaan demareren.
  4. Krijn

    Krijn Member

    ik zou zorgen dat je gewoon al gelijk bij die voorste zit....en als dat niet het geval is gewoon optie 2...als je gewoon lekker je rondjes kan rijden dan rij je binnen no time naar een kopgroepje toe, wanneer je dat met nog een extra versnelling doet ben je het peloton ook kwijt en zit je in de kopgroep!
  5. SkateNowWorkLater

    SkateNowWorkLater New Member

    Ik denk inderdaad dat je de tweede optie het beste kunt aanhouden. Je kunt beter een buitenbocht rijden met de snelheid die je al had, dan dat je moet remmen, een langzame binnenbocht rijdt, en vervolgens ook nog weer eens vol moet versnellen omdat het tempo toch uiteindelijk weer omhoog gaat.

    Maar goed, ook dat moet natuurlijk wel kunnen.. stel je rijdt helemaal aan de binnenkant, kan het een lastige onderneming worden om snel naar de buitenkant te komen.

Deel Deze Pagina