OnTwo Speedskates

Discussie in 'Skeeleren' gestart door Glide-Ahead, 8 apr 2021.

  1. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    Laatst bewerkt: 13 jun 2022
  2. Eelco

    Eelco Well-Known Member

    Leuk idee! Ik ben benieuwd of je hierop ook werkelijk beter gaat rolschaatsen.

    Skeeleren is in verband met blessurerisico helaas niet aan mij besteed.
  3. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    De promotie video is vandaag gelanceerd!

    De OnTwo Classic is nu leverbaar. Check de website voor meer informatie!
    Perspective red.PNG
    Laatst bewerkt: 1 mei 2021
  4. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    Opvallend, dit topic heeft meer dan 1100 views, maar niemand bezoekt mijn website (ik kan statistieken zien). Weet iemand of er een error voor het bezoeken is? Werkt de link?
  5. Eelco

    Eelco Well-Known Member

    Ik heb een paar weken geleden gekeken.
    Glide-Ahead vindt dit leuk.
  6. Goof

    Goof New Member

    Leuk idee, juich elke ontwikkeling van harte toe! Lijkt ook wat lager bij de weg, minder wielen en minder lagers, naast goedkoper vervangen ook minder onderhoud dus haha. Twijfel beetje aan minder rolweerstand want meer neerwaartse druk op twee oppervlakken dan 3 of 4 wielen en vraag me af hoe krachtig de afzet is. Ook LIJKT het me minder handig bij korte hogere hobbels, spoorovergangen, veeroosters enzo. Hoop oprecht dat er een markt voor is!
    Glide-Ahead vindt dit leuk.
  7. DutchChili

    DutchChili Member

    Gaaf dat je een innovatie probeert te lanceren!
    Kan je uitleggen wat dit frame anders/beter maakt dan simpelweg 2 wieltjes monteren in een klassiek frame?
    Glide-Ahead vindt dit leuk.
  8. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    De lagere rolweerstand wordt verkregen door gebruik te maken van hardere wielen.
    Bij onderbrekingen in het wegdek is het iets meer opletten inderdaad.

    Het is altijd mogelijk ze op afspraak te komen uitproberen.
    Dat kan dan bij mij in de buurt.
    Laatst bewerkt: 13 sep 2021
  9. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    Dankje! Ja dat kan ik wel uitleggen; de OnTwo frames zijn verstevigd aan de uiteinden en ontworpen voor twee wielen. Skeeleren op een klassiek frame op twee wielen is er niet voor ontworpen, onveilig en dus niet verstandig. Ook is de maatvoering van de OnTwo's specifiek gemaakt voor gebruik met twee wielen.
    Zie ook www.ontwospeedskates.nl/informatie onderaan bij FAQ.
    Laatst bewerkt: 18 mei 2021
  10. Slartifartblast

    Slartifartblast New Member

    Hallo! Net lid geworden van dit forum om een vraagje hierover te kunnen stellen.

    Ik overweeg om voor het eerst skeelers / inline skates aan te schaffen, en probeer in te schatten welk type de beste keuze zou zijn.

    Deze OnTwo uitvinding klinkt interessant en aantrekkelijk, maar ik vraag me af waarom dit niet al eerder uit is gevonden en zo ja waarom het niet al populair is onder schaatsers. Heeft dat puur te maken met de geschiedenis van skeeler/inline skate ontwerp? Zitten er soms nadelen aan vast ten opzichte van de gangbare 3 of 4 wiels modellen?

    Achtergrond/context: ik ben een redelijke maar geenszins technisch bekwame schaatser - af en toe met Nordic backcountry skates op natuurijs geschaatst, onlangs met wat kleinere ronding (23m) toerschaatsen (nog steeds Nordic) op de baan (hier in de UK alleen maar kleine hockeybanen), eigenlijk nooit op echte klassieke speed skates (Noren, long track/short track enz.) geschaatst. Ik begin net de klassieke slag een beetje te pakken te krijgen, voor zover dat kan met toerschaatsen (losse hiel en elastiek voor de terugklap), maar nog nooit echt over gestapt. Ik denk aan skeelers vooral om spieren een beetje bij te houden / te kweken door vlakbij op verkeerloos asfalt rondjes te skeeleren. Ook om balans te trainen. En zover mogelijk ook de schaatstechniek.

    Gezien bovenstaande, zou het beter zijn om te beginnen met zoiets als de Powerslide R2 100 (4 x 100mm wielen)? Of zou de OnTwo meteen al te overwegen zijn?

    Zou mooi zijn om zoveel mogelijk inzichten te krijgen, vanuit Glide-Ahead's uitvindersoogpunt en ook van anderen (sceptici!) :)
  11. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    Hi Arno,

    Leuk dat je interesse hebt voor de OnTwo's! Om met je eerste vraag te beginnen; skeeleren op twee wielen bestaat al langer, het gaat zelfs honderden jaren terug! Maar er traden altijd complicaties op waardoor het nooit mainstream werd. De huidige materialen en beschikbare onderdelen maken eindelijk een functioneel product mogelijk. Vergelijkbaar met de elektrische auto, dat ook al honderden jaren bestaat en met de moderne techniek pas goed kan worden ontwikkeld.
    Er zijn geen echte nadelen, maar voorkeuren verschillen. Het is vooral 'vreemd' en mensen laten zich niet gemakkelijk overtuigen.
    Schaatsers zonder skeelers houden niet van skeeleren, en dus blijven ze ook weg van de OnTwo's. Onterecht!

    De OnTwo's zijn zeer geschikt om mee te beginnen, en bij te blijven. Het is lichtvoetig en gemakkelijk om op te skeeleren.
    Het verschil met 4x 100mm is met name dat laatste zwaar, lomp en oncomfortabel is, ik kan er zelf weinig goeds over melden.
    Als je ervaring op hebt gedaan op beide ben ik zeer benieuwd naar de eigen bevindingen!

    Sportieve groet!
    Laatst bewerkt: 25 apr 2023
    Slartifartblast vindt dit leuk.
  12. Slartifartblast

    Slartifartblast New Member

    Bedankt voor de uitleg, klinkt zeker interessant! Ik ben van plan de Powerslide R2 100 te kopen en dan die schoen ook te gebruiken op een OnTwo frame, dan kan ik de vergelijking maken.

    Ik zal sowieso proberen of ik de 100mm wielen van de Powerslide ook over kan zetten (weet niet of ik daar iets extras voor nodig heb), dan kan ik puur het verschil merken dat komt door het frame en het aantal en plaatsing van de wielen exclusief het verschil van een andere diameterkeuze. Maar wat voor diameter wielen zou je zelf adviseren voor de OnTwos - 85mm-88mm zoals in de OnTwo webshop ook los te koop is?

    -A
  13. Glide-Ahead

    Glide-Ahead Active Member

    Graag gedaan :)
    De OnTwo's zijn bedoeld voor gebruik met 100/105mm in de kleinere maten, en 110mm wielen in de grotere maten. Voor de XL zou ik je zeker 110mm willen adviseren. De wielmaat is een belangrijke factor van het design.
    Groet,
    V
    Laatst bewerkt: 25 apr 2023
    Slartifartblast vindt dit leuk.
  14. Slartifartblast

    Slartifartblast New Member

    Goed om te weten, bedankt!

  15. Slartifartblast

    Slartifartblast New Member

    Alleen even een correctie voor wie dit ooit naleest: ik realiseerde me achteraf pas dat bij de wielen die in de OnTwo webshop te koop zijn 85 en 88 de hardheid beschrijven, niet de wieldiameter :)

Deel Deze Pagina