gertvandalen zei:
Ook hier is het Iesbewies voor de 160 km op de mat gevallen

Hoe zit het eigenlijk met de NRR, hoe loopt de route precies en moet je net als bij de Elfstedentocht voor 0.00 uur weer binnen zijn?
Route staat hier:
http://www.noorderrondrit.nl/tourtochte ... ocht-160km
Tekst: "Toertocht 160km
Net als de wedstrijdrijders starten 3500 tourrijders voor de toertocht van 160 kilomter in Baflo.
Startijden en binnenkomst
De start van de 160 kilometer toertocht vindt plaats in de loods van Logistiek Centrum Westpoort Groningen aan de Tinallingerweg te Baflo. Dit is op slechts 200 meter afstand van het station te Baflo.
De deelnemers aan deze toertocht starten direct nadat de deelnemers aan de wedstrijd zijn gestart. De starttijd zal om ongeveer 07.10 uur zijn."
Er staat op de website niks over binnenkomst.
In 1997 stond er op de routekaart dezelfde route voor de "'150-km"" toertocht. Start tussen 7.15 en 8.00 uur in Baflo, terwijl deelnemers om 18.00 uur binnen moeten zijn.
Stel dat je om 7.10 op het ijs staat en om 18.00 uur je laatste stempel krijgt, heb je
10 uur en 50 minuten voor het NRRkruisje voor 160 km
= omgerekend 13,5 uur voor een EST, Elfstedentocht van 200km. (dus geen 18 uur rijtijd voor startrechtleden die om 6.00 uur wegmogen tot 24.00 uur)
Vergelijkbaar met een 200km Weisensee-kruisje waar je zo'n 12uur voor krijgt zonder klunen, wat bij de NRR en EST extra tijd kost + wachttijden bij klunplekken.
Omdat iedereen ongeveer tegelijkertijd weg mag bij de NRR en tegelijkertijd moet finishen in de toertocht lijkt de opzet meer op die van de Weissensee, waar je na 7 uur met chip in een lint (om de ijsbelasting te verdelen) vertrekt en om 17.00 uur je laatse ronde van meestal 12,5 km moet ingaan voor een kruisje.
De huidige opzet van de EST wijkt hier sterk van af met verplichte starttijden tussen 6.00uur en 10.30 uur en een gelijke finishtijd, namelijk 24.00 uur, zodat sommige rijders 18 uur en andere 13,5 uur rijdtijd krijgen voor dezelfde beloning: het ESTkruisje.