Nieuwe ijzerkes. De Marchese Record LT; Kees Douma i.s.m. Marchese en Cadomotus. http://3.bp.blogspot.com/_clkCquXOl...9aVY0M/s1600-h/blade_record_skate_open_LR.jpg http://3.bp.blogspot.com/_lqDds45cn...3qwBv3F8/s1600-h/blade_record_heelopen_LR.jpg http://1.bp.blogspot.com/_clkCquXOl...6qP90/s1600-h/blade_record_side_closed_LR.jpg http://3.bp.blogspot.com/_clkCquXOl...12XQ5g/s1600-h/blade_record_top_closed_LR.jpg Lief hè?
Goed gezien zeg. Pas je dan wel een beetje op in de bochtjes? :wink: Ik vind het strak dat er nu eens niet lullige plastic dopjes op zitten of dat er een puntje aan gekleid is. Lekker industrieel.
Handig! Nu hoef ik geen appelboor meer te kopen! Oftewel: zolang die voor en achterkant niet dicht zitten denk ik er niet eens aan om er op te rijden. Veel te gevaarlijk als je per ongeluk je hak of been aantikt.
Die punt van de buis is veel te recht. Op slecht ijs/natuurijs.. cq scheur.. zal ie er in blijven haken. De rest kun je dan zelf we bedenken wat er gaat gebeuren.
Afgelopen weekend reed Bob de Jong volgens mij een hele goede 5 Km en 10 Km in Heerenveen op de bovengenoemde schaatsen zonder straalmotortje dat kun je niet alleen lief noemen maar ook een hele goede binnenkomer. Groetjes en veel ijspret het aankomende seizoen
Ik denk ook niet dat deze schaatsen bedoeld zijn voor natuurijs, maar zijn ontwikkeld met langebaanwedstrijdschaatsen in het achterhoofd. Net als dat baanwielrenfietsen anders zijn dan wegfietsen.
Zolang je die voor- en achterkant van je appelboor niet te scherp slijpt houd je de sport relatief veilig . :twisted: De onderzijde is veel "gevaarlijker".
Volgens Hersman reed Bob op een onderstel van Duitse makelij (FES?) Vind deze Marchese - buizen er niet bepaald blits uitzien, en mogelijk levensgevaarlijk; op het uiteinde van een racefiets-stuur zit ook niet voor niets een dop.
:mrgreen: Zag 2 weken terug op de twitter van Erben dat hij ze ook heeft geprobeerd toen hij met zijn schoenen liep te experimiteren. zie de volgende link: http://www.mobypicture.com/user/erbenwe ... ew/5598006
TIP: Als je allemaal links plaatst bestaat de kans dat wanneer de website waarnaar je linkt geupdate wordt dat de links doodlopen. Op het nieuwe forum kun je ook bijlagen uploaden, dan ben je er zeker van dat het plaatje benaderbaar blijft. Ook is het direct zichtbaar. In het eerste bericht heb ik dat gedaan.
wel geschikt voor de baan maar niet op natuurijs ??? als ik het goed gezien heb op de ijsbaan in nijmegen is casper helling ook overgestapt op deze schaatsen en als ze niet geschikt zouden zijn voor natuurijs zou deze natuurijskanjer deze (over)stap van mogema toch niet gemaakt hebben ??? groet, Cor
Wennekers, we hebben het hier over 't opslijpen van de punten. Als je bv naar Viking schaatsen kijkt, hebben die punten die langzaam en ver oplopen. Dit helpt theoretisch als je op natuurijs in een scheur komt te zitten. Langebaansprinters/rijders slijpen vaak juist bij Vikingijzers die "lange punt" er af, zodat ze korter zijn (en net zo stomp als bv Maples. Daarom zijn die Marchese schaatsen zoals je ze op de foto ziet _meer_ gericht op de lange baan. Als je veel op natuurijs rijdt, kun je zelf de punten wat opslijpen. Aan de andere kant: als je valt, dan val je
De sprinters die ik ken en op Maple rijden laten juist een Viking punt in hun ijzers slijpen omdat men last heeft van de stompe hoek bij het starten. (wel met waterkoeling slijpen en je ijzers over de totale lengte in een slijpbankje vastzetten).