tostiees-31
Well-Known Member
De laatste voor dé Spelen. De laatste voor Milaan. De laatste. Bijna weten we wie zijn/haar droom heeft waargemaakt en bijna weten we wie met pijn het het hart zal terugdenken aan Milaan 2026.
Wat het deelnemersveld betreft: het gaat een bijzonder weekend worden. Iedereen zal de puntjes op de i willen zetten, maar niemand zal meer tot het uiterste willen gaan. Dat heeft Dawson al gezegd, maar de afzeggingen van bijvoorbeeld Kongshaug en Boersma laten dit ook zien.
De grote vraag zal dan ook zijn: wie is er en wie rijdt wat?
Programma
Vrijdag 23 januari, vanaf 18:30u
1500m dames
1500m heren
500m dames
500m heren
Zaterdag 24 januari, vanaf 14:30u
1000m dames
1000m heren
3000m dames
5000m heren
Zondag 25 januari, vanaf 14:00u
500m dames
500m heren
MS dames
MS heren
TS dames
TS heren
Baanrecords:
De laatste keer dat we internationaal in Inzell waren was twee jaar terug, op het WK Sprint en Allround. De sprinters maakten er een heerlijk toernooi van, waar Ning wereldkampioen werd, voor de Boo en Dubreuil. Vosté was de man die met twee zilveren medailles naar huis ging. Op de 1000m was hij beide keren sneller dan de Boo, Nuis en Wennemars. Ook Takagi en Beune werden wereldkampioen, net als het fenomeen Jordan Stolz. 34,10, 6.14, 1.41 en 13.04 waren voldoende om Roest en Engebraten te verslaan.
Dames
37,07 - Femke Kok
1.12,86 - Jutta Leerdam
1.52,65 - Joy Beune
3.55,72 - Joy Beune
Heren
34,10 - Jordan Stolz
1.07,11 - Ning Zhongyan
1.41,78 - Jordan Stolz
6.04,52 - Davide Ghiotto
Belangen
Plaatsing voor de Spelen telt niet meer mee in Inzell. Toch zijn er zaken die er toe doen.
De belangrijkste is plaatsing voor het WK Sprint en WK Allround. Nu weet ik niet of dat énkel op tijd gaat of dat er ook een stuk WB-stand bij zit. Maar: gelukkig voor de dames en heren met een ietwat minder voorseizoen is Inzell relatief snel. Echte toppers kunnen met een goede tijd in Inzell echt sneller dan de subtoppers/achterhoede met een snelste tijd in SLC. Meer hierover zal @Mjøsaman ongetwijfeld een beetje leuk kunnen uitleggen.
Een ander punt is de rijders die in de top-20 (en top-16 op 3000m/5000m) staan.* Elke rijder die namelijk het WB-seizoen afsluit bij de eerste 20, mag volgend seizoen ook starten in de A-groep. Semirunniy staat nu 17e, maar zal graag nog één plekje willen stijgen. Op de 1500m staan Semirunniy en Thiebault op 21 en 22. Ook deze twee heren zou ik zélf graag een stap zien maken naar de eerste 20. Mocht je dit nou interessant vinden, zoek voor jezelf je favorieten uit.
Het laatste punt is het aantal rijders per land in de top-40.* Het verschil tussen plek 40 en 41 kán namelijk één startplek voor je land schelen. Zo staan Lovas en Lorenzato op 42 en 43. Mochten zij op de geschoonde lijst (max 5 per land) de top-40 inkomen, verdienen ze voor Italië en Noorwegen een extra startbewijs. Ja, het zijn achterhoedegevechten en het betreft ook zeker niet de toppers, maar wellicht vind je dit interessant.
*Dit was de regelgeving van de afgelopen jaren. Mocht de ISU geen ingrijpende regelwijzigingen doorvoeren, zal dat dit seizoen ook weer zo zijn. Echter begreep ik dat de ISU wel bezig is met, bijvoorbeeld, de puntentelling. Wellicht zijn er meer ingrijpende wijzigingen die ze in het seizoen ná de Spelen willen doorvoeren. Hierover communiceert de ISU normaliter eind mei/juni meer.
Wat het deelnemersveld betreft: het gaat een bijzonder weekend worden. Iedereen zal de puntjes op de i willen zetten, maar niemand zal meer tot het uiterste willen gaan. Dat heeft Dawson al gezegd, maar de afzeggingen van bijvoorbeeld Kongshaug en Boersma laten dit ook zien.
De grote vraag zal dan ook zijn: wie is er en wie rijdt wat?
Programma
Vrijdag 23 januari, vanaf 18:30u
1500m dames
1500m heren
500m dames
500m heren
Zaterdag 24 januari, vanaf 14:30u
1000m dames
1000m heren
3000m dames
5000m heren
Zondag 25 januari, vanaf 14:00u
500m dames
500m heren
MS dames
MS heren
TS dames
TS heren
Baanrecords:
De laatste keer dat we internationaal in Inzell waren was twee jaar terug, op het WK Sprint en Allround. De sprinters maakten er een heerlijk toernooi van, waar Ning wereldkampioen werd, voor de Boo en Dubreuil. Vosté was de man die met twee zilveren medailles naar huis ging. Op de 1000m was hij beide keren sneller dan de Boo, Nuis en Wennemars. Ook Takagi en Beune werden wereldkampioen, net als het fenomeen Jordan Stolz. 34,10, 6.14, 1.41 en 13.04 waren voldoende om Roest en Engebraten te verslaan.
Dames
37,07 - Femke Kok
1.12,86 - Jutta Leerdam
1.52,65 - Joy Beune
3.55,72 - Joy Beune
Heren
34,10 - Jordan Stolz
1.07,11 - Ning Zhongyan
1.41,78 - Jordan Stolz
6.04,52 - Davide Ghiotto
Belangen
Plaatsing voor de Spelen telt niet meer mee in Inzell. Toch zijn er zaken die er toe doen.
De belangrijkste is plaatsing voor het WK Sprint en WK Allround. Nu weet ik niet of dat énkel op tijd gaat of dat er ook een stuk WB-stand bij zit. Maar: gelukkig voor de dames en heren met een ietwat minder voorseizoen is Inzell relatief snel. Echte toppers kunnen met een goede tijd in Inzell echt sneller dan de subtoppers/achterhoede met een snelste tijd in SLC. Meer hierover zal @Mjøsaman ongetwijfeld een beetje leuk kunnen uitleggen.
Een ander punt is de rijders die in de top-20 (en top-16 op 3000m/5000m) staan.* Elke rijder die namelijk het WB-seizoen afsluit bij de eerste 20, mag volgend seizoen ook starten in de A-groep. Semirunniy staat nu 17e, maar zal graag nog één plekje willen stijgen. Op de 1500m staan Semirunniy en Thiebault op 21 en 22. Ook deze twee heren zou ik zélf graag een stap zien maken naar de eerste 20. Mocht je dit nou interessant vinden, zoek voor jezelf je favorieten uit.
Het laatste punt is het aantal rijders per land in de top-40.* Het verschil tussen plek 40 en 41 kán namelijk één startplek voor je land schelen. Zo staan Lovas en Lorenzato op 42 en 43. Mochten zij op de geschoonde lijst (max 5 per land) de top-40 inkomen, verdienen ze voor Italië en Noorwegen een extra startbewijs. Ja, het zijn achterhoedegevechten en het betreft ook zeker niet de toppers, maar wellicht vind je dit interessant.
*Dit was de regelgeving van de afgelopen jaren. Mocht de ISU geen ingrijpende regelwijzigingen doorvoeren, zal dat dit seizoen ook weer zo zijn. Echter begreep ik dat de ISU wel bezig is met, bijvoorbeeld, de puntentelling. Wellicht zijn er meer ingrijpende wijzigingen die ze in het seizoen ná de Spelen willen doorvoeren. Hierover communiceert de ISU normaliter eind mei/juni meer.
Laatst bewerkt: