WielerVSS 2013 (7): Waalse Pijl

Nogevendit zei:
Nogevendit zei:
Joaquim Rodriguez (km) Catalaanse spelling
Sergio Luis Henao Montoya Vader en moeders familienaamspelling
Teejay Slagter Angelsaksische spelling. Zou dan eigenlijk butcher moeten heten, maar ben bang dat Dedeuts programmaatje hem niet herkend
Rodriguez
Gilbert
Gasparotto
misschien toch beter (misschien niet)
Rodriguez
Gilbert
Contador
 
Philippe Gilbert (kopman)
Sergio Luis Henao Montoya
Alejandro Valverde
 
Philippe Gilbert (kopman)
Sergio Henao Montoya
Jelle Vanendert
 
Philippe Gilbert (KM)
Wout Poels
Alejandro Valverde
 
Kopman Philippe Gilbert en verder Joaquin Rodriguez (hoop dat hij fit genoeg is) en Alejandro Valverde.
 
Nogevendit zei:
misschien toch beter (misschien niet)
Rodriguez
Gilbert
Contador
Schijnt m ook niet te worden.
Gilbert
Rodriguez
Valverder
 
Philippe Gilbert (KM)
Joaquim Rodriguez Oliver
Alberto Contador Velasco
 
De meest gespeelde namen
tussen haakjes (): aantal keer gespeeld als kopman.

24x Gilbert (19)
14x Valverde
11x Rodriguez (4)
07x Henao
05x Contador (1)
04x Quintana (1)
04x Mollema
02x Vanendert
02x Poels
01x Ulissi
01x Sagan

De inzendingen
Tussen haken [] aantal reeds behaalde punten (ivm stand in het klassement).
Tussen accolades {} volgorde van inzending (ivm bonuspunten).

SprintMaster [55]: Gilbert (km), Henao, Vanendert {15}
eddy [53]: Gilbert (km), Henao, Valverde {11}
Jaco [51]: Gibert (km), Rodriguez, Valverde {22}
willempaap [51]: Contador (km), Gilbert, Mollema {6}
Duif [50]: Gilbert (km), Poels, Valverde {19}
dedeut [46]: Gilbert (km), Henao, Valverde {10}
dammer [46]: Gilbert (km), Valverde, Sagan {20}
sarah [46]: Rodriguez (km), Gilbert, Valverde {7}
Nogevendit [45]: Gilbert (km), Rodriguez, Valverde {23}
Jan Modaal [44]: Gilbert (km), Valverde, Rodriguez {X}
Sabine [44]: Gilbert (km), Rodriguez, Mollema {2}
mhp1988 [44]: Gilbert (km), Valverde, Mollema {18}
Cyclad [44]: Gilbert (km), Henao, Valverde {14}
stijnsportgek [44]: Gilbert (km), Valverde, Ulissi {9}
Peterpeer [42]: Rodriguez (km), Gilbert, Quintana {5}
Jippie [41]: Gilbert (km), Rodriguez, Contador {25}
schaatsgirl [41]: Rodriguez (km), Gilbert, Contador {8}
Mjosaman [40]: Gilbert (km), Poels, Quintana {24}
Boertje [40]: Gilbert (km), Henao, Rodriguez {21}
Treedo [40]: Gilbert (km), Henao, Valverde {17}
USDutchie [40]: Gilbert (km), Rodriguez, Contador {1}
Svenfan1 [40]: Quintana (km), Rodriguez, Henao {4}
Monique [40]: Gilbert (km), Valverde, Mollema {12}
leenstrafan [39]: Rodriguez (km), Gilbert, Vanendert {3}
proeme [38]: Gilbert (km), Valverde, Contador {16}
eddycorina [36]: Gilbert (km), Valverde, Quintana {13}
 
dedeut zei:
Verstoppertje of blessure?
waarom niet beide ?
Ik tel even het aantal kopman gespeeld hierboven, en tel nu nog 25 deelnemers aan ons peloton. Jammer dat er alweer zoveel afhaken.
Afgelopen zondag trouwens pas later gezien dat het om dubbele punten ging. Kom ik als niet-Gilbert stemmer, met een vierde plek voor hem, toch even heel goed weg!
 
Altijd prachtig, die laatste kilometer van de Waalse Pijl. De drie favorieten van de WielerVSS'ers zakken door het ijs. Het blijkt dat Katusha al een opvolger klaar heeft staan voor de enigszins geblesseerde Rodriguez. Daniel Moreno (die ook al goed was in de Vuelta trouwens) wint met overmacht.

De uitslag:

1. Moreno 3 punten (6 als kopman)
2. Henao 2 punten (4 als kopman)
3. Betancurt 1 punt (2 als kopman)

Van de drie renners op het podium, werd alleen Henao door de VSS'ers gespeeld. Van de Henaospelers waren Svenfan1 (3 bonuspunten), dedeut (2 bonuspunten en eddy (1 bonuspunt) het snelst met inzenden. Het kopgroepje SprintMaster en eddy heeft inmiddels een flink gaatje op het peloton.

De stand:

01. SprintMaster 57 (+2)
02. eddy 56 (+3)
03. Jaco 51
03. willempaap 51
05. dedeut 50 (+4)
05. Duif 50
07. Cyclad 46 (+2)
07. droomteam 46
07. dammer 46
07. sarah 46
11. Svenfan1 45 (+5)
11. Nogevendit 45
13. Jan Modaal 44
13. Sabine 44
13. mhp1988 44
13. stijnsportgek 44
17. Boertje 42 (+2)
17. Treedo 42 (+2)
17. Peterpeer 42
17. Alicja1 42
21. Jippie 41
21, schaatsgirl 41
23. Mjosaman 40
23. USDutchie 40
23. Monique 40
26. leenstrafan 39
27. proeme 38
28, eddycorina 36
29. Tuft 8
 
Ik zat wel even in de piepzak toen Rodriguez nog zolang mee ging. Gilbert heeft toch niet de supervorm van een paar jaar terug. Valverde werd vaak gespeeld terwijl het al weer in 2009 was dat hij 7e werd in Huy.
 
Euhm, ik heb gisteravond mijn voorspelling nog gewijzigd en heb Rodriguez vervangen door Betancurt. Ik vraag om even opnieuw de stand te berekenen. Ik heb in ieder geval recht op een puntje extra, wellicht nog wat bonuspunten. Ik had ook Henao.

Foutje bedankt :idea:
 
Back
Top