schaatsstraat
New Member
Gister heb ik mijn schaatsen laten slijpen bij de schoenmaker en gelijk op de plas even uitgeprobeerd.
Deze schaatsen lagen al denk ik een jaartje of 10 veilig opgeruimd op de zolder en nooit meer gebruikt, het zijn Zandstra's met een hard boot met vetersysteem.
Wat mij opviel was dat ik er veel frictie had, vooral als de schaats recht op het ijs stond dan glee ik bijna uit.
Ik dacht dat na het slijpen ik ongeveer in het ijs stond genageld.
Bochten geen probleem overigens.
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ter controle van het slijpen heb ik aan beide kanten wel mn nagel langs het ijzer gehaald en daarbij schaaf ik wel wat nagel weg aan zowel de binnen als de buitenkant
Deze schaatsen lagen al denk ik een jaartje of 10 veilig opgeruimd op de zolder en nooit meer gebruikt, het zijn Zandstra's met een hard boot met vetersysteem.
Wat mij opviel was dat ik er veel frictie had, vooral als de schaats recht op het ijs stond dan glee ik bijna uit.
Ik dacht dat na het slijpen ik ongeveer in het ijs stond genageld.
Bochten geen probleem overigens.
Heeft iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Ter controle van het slijpen heb ik aan beide kanten wel mn nagel langs het ijzer gehaald en daarbij schaaf ik wel wat nagel weg aan zowel de binnen als de buitenkant