Nogevendit
Well-Known Member
klopgeest90 zei:Lammert zei:Jammer dat hij op grond van vormfouten is vrijgesproken. Nu staat z'n onschuld eigenlijk nog steeds niet vast.
Zijn onschuld staat wel vast want je bent pas onschuldig totdat zijn schuld bewezen is.
En ze hebben zijn schuld niet kunnen bewijzen.
Je hebt dus zwart en wit, en voor sommige mensen houdt het daarmee op. Dat is wel zo gemakkelijk.
Een beter voorbeeld van 'vrij op vormfouten' bestaat er niet als we punt 1 van de speerpunten bekijken.
De plas had nooit mogen worden afgenomen, omdat er een handtekening van de ouders ontbreekt. Bij 16 jaar was dit niet het geval geweest. Hoeveel dagen scheelden er dan nog, en kun je van een 15 jarige op dit punt niet enige autonomie verwachten ? Mijn ouders wisten van toeten nog blazen nog hoed en rand van mijn sport toen ik 15 was.
Dus de overtreding wordt in dit punt niet betwist, maar de geldigheid van de controle. Onrechtmatig verkregen bewijs derhalve. Alsof Dalziel en Pescoe een moordwapen vinden met DNA sporen, maar zonder huiszoekingsbevel.
Punt 2 betreft het Nandrolongehalte, en hoe de afwijking van 'normaal geachte waarden' statistisch tegen het licht gehouden is. "was het significant ?".
Eigenlijk geldt bij beide dat de Commissie de zaak dan wellicht niet rond heeft kunnen krijgen, het grote publiek moet nu niet wijsgemaakt worden dat er helemaal niks aan de hand was.