Transfertopic 2026-2027

Lorenzato is nog herstellende van een zware hersensschudding van eerder dit jaar (Wiesensee dacht ik?). Ze heeft flinke klachten en kan niet normaal functioneren, laat staan sporten op dit niveau. Los van dat ze sowieso geen NK rijdt, vraag ik me uberhaupt af of het er nog in zit komend seizoen.
Jep. Toevallig maakte Team Frysk gisteren bekend dat ze volgend jaar zowel bij hen als A6 in de ploeg zit, dus als het meezit zien we haar (weer) veel terug in Nederland.
 
Op Schaatsen.nl zijn de selecties van de talententeams voor 2026-2027 geüpdatet. Zie hier: https://www.schaatsen.nl/teams/knsb-talent-teams/

Alleen de selectie van TalentNed staat er niet tussen. Volgens mij bestaan zij volgend seizoen uit:
Mette ten Cate
Willeke Bouwhuis
Lotte Welboren
Tijn van Harten
Philip Diniz
Jack Boekema
Kai van Bennekom
Stijn Vlieland
Berend Lange

Veel nieuwe gezichten daar. Liefst drie rijders stromen door naar IKO-X20 (Kortlever, Pijl, Boersma); Pelle Bolsius gaat naar Reggeborgh Marathon; Edsger van Felius gaat naar Speelman; Veerle Friso en Quinty Hersi vertrekken naar KTT Noord, Jan-Hendrik Hoekstra vertrekt naar Team Frysk en Naomi Kammeraat gaat, dacht ik, naar AH Zaanlander.
 
Laatst bewerkt:
Past mooi in mijn theorie dat Jillert liever niet teveel namen wil onthouden:

Irene Schouten - Simon Schouten - Kelly Schouten
Tjerk de Boer - Hylke de Boer
Bob de Vries - Elma de Vries
Evert Hoolwerf - Willem Hoolwerf
Marwin Talsma - Kim Talsma

en dezelfde voornamen is ook al menigmaal voorgekomen:
Rob Busser - Rob Hadders
Bob de Jong - Bob de Vries
 
Back
Top