Transfertopic 2026-2027

Het blijft onrustig bij de Duitse bond. Nieuwe coaches dus. Daarnaast is er nog een geschil geweest bij de rechter vorige maand omtrent verslaggeving van de ARD.
 
"andere aanpak", "vaker individueel", en "meer tijd op de boerderij".

Ik geef toe dat ik nogal cynisch ben, maar dit lijkt op parttime. Of nog erger: we betalen voor je schaatspakken, en je mag meedoen met de trainingen als je dat uitkomt.

Het klinkt i.i.g. niet als een schaatser die op volle kracht meedraait in het programma van het topteam.

Tegelijkertijd is hij inmiddels een dertiger die de afgelopen 2 seizoenen helemaal niets gepresteerd heeft. Hij mag me natuurlijk verrassen, maar ik zou het opzienbarend vinden als hij komend seizoen harder schaatst dan ooit te voren. En dat is wel nodig om op zijn afstanden mee te doen voor de prijzen.
 
Laat hem zich eerst maar weer eens plaatsen voor de wereldbeker, daarvoor moet ie ook al richting de 6:15 en soms zelfs sneller.
 
Johan de Wit? De andere teams zijn al lang aan hun gezamenlijke (buitenlandse) trainingskampen begonnen.

Sportief wel een aderlating. Conijn leek als type rijdster gemaakt voor Zaanlander (zeker met haar 5km-potentie) en begon ook op de marathons wat groei te tonen. Vermoedelijk daarom zo lang twijfel. Ik denk dat er voor beiden sportief geen betere match te vinden is, maar qua persoonlijkheden leek de ''ditzy'' Conijn niet echt te passen bij de Friese trainingsstaf.
 
Dat ze de eerste twee weken training gemist heeft, lijkt me geen noodzakelijke belemmering. Als een ploeg budget heeft en denkt dat ze in de ploeg past, zal die ploeg niet aarzelen. Potentieel is het natuurlijk iemand waarmee je wereldkampioen kan worden.
 
Tja, waar zou ze nou heengaan danwel kunnen? Essent zal ongetwijfeld geinteresseerd zijn, maar ik zie haar niet terug gaan naar Orie eigenlijk.
 
Dacht ik ook aan. Met Beune en Dul heeft ze goede trainingspartners en de teamfilosofie past ook wel denk ik.
 
Ik hoop vooral dat een nieuwe ploeg Merel Conijn meer wedstrijden laat rijden.

Wel vreemd dat dit in de 2de helft van mei actueel wordt. Ik neem aan dat professionele teams na het seizoen met hun schaatsers evalueren en vooruit kijken. Ook om te bezien waar ze hun middelen volgend seizoen aan besteden. Tenzij er een team nog ergens poen heeft liggen, lijkt me een topcontract onwaarschijnlijk.
 
X2O heeft nog salaris over van Diniz. Team van Johan de Wit zou ik ook interessant vinden, en dan een goed doel op het pak van Conijn.
 
X2O heeft nog salaris over van Diniz. Team van Johan de Wit zou ik ook interessant vinden, en dan een goed doel op het pak van Conijn.

Kan me niet voorstellen dat door het vertrek van Sebas Diniz er veel salarisruimte ontstaat. Zijn contract voor afgelopen seizoen zal slechts een klein contractje geweest zijn, omdat zijn doorbraak toen nog moest plaatsvinden. Dat een ander team hem nu wegkoopt, duidt er ook niet op dat het om een grootverdiener ging.
 
Johan de Wit? De andere teams zijn al lang aan hun gezamenlijke (buitenlandse) trainingskampen begonnen.

Sportief wel een aderlating. Conijn leek als type rijdster gemaakt voor Zaanlander (zeker met haar 5km-potentie) en begon ook op de marathons wat groei te tonen. Vermoedelijk daarom zo lang twijfel. Ik denk dat er voor beiden sportief geen betere match te vinden is, maar qua persoonlijkheden leek de ''ditzy'' Conijn niet echt te passen bij de Friese trainingsstaf.
Johan de Wit gaat, met Daniel Greig en Thomas Geerdink, de doorstart van Novus vormgeven. Donderdag wordt bekendgemaakt welke 10 schaatsers zich aansluiten, maar een paar vallen al wel te raden.
 
Johan de Wit gaat, met Daniel Greig en Thomas Geerdink, de doorstart van Novus vormgeven. Donderdag wordt bekendgemaakt welke 10 schaatsers zich aansluiten, maar een paar vallen al wel te raden.
Lekker zeg!

Wel benieuwd wie. Qua Nederlanders zijn Verkerk (Zaanlander), Yoro (IKO) en Voskamp (gestopt) geen optie meer, terwijl Tas (wielrennen) ook niet meer rijdt. Je houdt dan Vanhoutte, Medard, Suttels en Deschamps over.

Vanuit kamp de Wit kan je wellicht Ning en Han meenemen, terwijl Conijn en Malfatti ook opties zijn..

Benieuwd naar de ploeg!
 
Ben benieuwd! Conijn lijkt me, ook kijkend naar de timing van haar vertrek bij Zaanlander, wel zo ongeveer een zekerheidje eigenlijk.

De Wit lijkt me ook veel beter bij Conijn passen eigenlijk.
 
Back
Top