Team Telfort in nieuwe kleding (uit de Stentor van 12 mei)

Discussie in 'Materiaal Discussie' gestart door ducatif1, 16 mei 2006.

  1. ducatif1

    ducatif1 Member

    Team Telfort heeft band met Nieuwleusen
    door WIM DE JONGE


    12 MEI 2006 - NIEUWLEUSEN - Kinderen in de snoepwinkel. Zo was het bezoek van Team Telfort aan sponsor Hunter in Nieuwleusen gisteren te beschrijven. De schaatsers en de staf kwamen de kleding voor het nieuwe seizoen ophalen en een kijkje achter de schermen nemen.

    Gretha Smit bekijkt vol belangstelling het nieuwe tenue dat ze van haar sponsor krijgt. Op de achtergrond zijn de andere schaatscracks bezig met het passen van hun outfit. foto BUREAU UIJLENBROEK


    In het pand aan De Grift zitten de bedrijven Time Out Sport, Hunter en People@Sports. Vooral de showroom van dit laatste bedrijf was een trekpleister voor schaatsers als Gretha Smit, Jan Bos, Remco Olde Heuvel en Stefan Groothuis en hun trainer Ingrid Paul. En daar was ook direct een tweedeling zichtbaar. De mannen stortten zich op lichtgewicht fietswielen en -sturen en de dames voelden aan stoffen van de kleding.

    Jan Bos (die niet opmerkte dat in het pand diverse foto’s van zijn broer Theo hangen) trok direct een nieuw schaatspak van Hunter aan en was tevreden over het product. ‘Ik heb er net zestig van verkocht aan Denemarken’, wist sponsor Edward van Dijk te melden. ‘Die hebben zes schaatsers. Kopen die tien pakken de man?’, was het adremme antwoord van Gretha Smit. ‘Je kunt er in ieder geval hard in rijden. Dat doen de Russen ook’, waarschuwde Van Dijk.

    Zijn bedrijf was onder meer verantwoordelijk voor de pakken, die de Russen tijdens de Olympische Spelen droegen. Het opvallende design werd door de commentatoren bestempelt als ‘grootmoeders kleedje’ maar was wel een hit in Turijn. De kleding ging als warme broodjes over de toonbank.

    Dergelijke gesprekken geven aan waarom sponsor en schaatsers vinden dat ze zo goed bij elkaar passen. Beiden zijn no-nonsens en willen zich verder ontwikkelen. En het klikt gewoon. Zo wordt op initiatief van Remco Olde Heuvel sponsor Van Dijk al De Bolle genoemd.

    Door het informele contact is de onderlinge relatie bijzonder. ‘Wil je een pamper of een topzeem’, is dan ook geen abnormale vraag als het gaat om een koersbroek. En ook bleek dat Van Dijk zelf al lange tijd bij sport betrokken is. Hij kan bijvoorbeeld een lang gesprek met Bos en Paul voeren over de aërodynamica rond de hand in het schaatspak en de vraag waar de stof daarom moet beginnen. Team Telfort waardeert ook dat de sponsor kleding op verzoek snel kan aanpassen.

    Ze vinden het overigens geen straf om in Hunter te rijden. Bos noemde de poloshirts dan wel een beetje kakkie, maar was net als iedereen enthousiast over de sweaters en de vraag was direct hoeveel er daarvan in het kledingpakket zitten. Ingrid Paul is zelf bij totstandkoming van de kleding betrokken en was tevreden over het resultaat: ‘Het is mooier materiaal dan vorig jaar. De sportkleding is echt super’.
  2. rovar

    rovar New Member

    Toch wel grappig om te concluderen dat topsporters toch echt wel materiaalfreaks zijn.
  3. Lisan

    Lisan Well-Known Member Medewerker

    Had laatst vernomen dat iemand juist een hekel had aan Hunter als schaatskleding haha :lol: ach verschil in mening moet er wezen
  4. Mark

    Mark Active Member

    Is best logisch, als je kijkt wat ze voor lange levertijden hebben. Dit worden ook nog overschreden, (daar hebben veel producenten van schaatskleding last van) en dan moet je maar hopen dat het eruit ziet zoals je gevraagd had. Kwaliteit is echter wel goed.
  5. Reitse

    Reitse Active Member Medewerker

    Kwaliteit van de stof is inderdaad goed, van de opdrukken is het drama... En levertijden gaan ze ijskoud een half jaar overheen...
  6. ducatif1

    ducatif1 Member

    [​IMG]
    Gretha Smit bekijkt vol belangstelling het nieuwe tenue dat ze van haar sponsor krijgt. Op de achtergrond zijn de andere schaatscracks bezig met het passen van hun outfit. Foto BUREAU UIJLENBROEK

Deel Deze Pagina