Nogevendit
Well-Known Member
Lorena Wiebes is uit de Giro gezet vanwege een te lichte fiets (< 6,8 kg).
Omdat je zeker op een technisch forum als de schaatsers wel wat input hier zou kunnen verwachten, ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mij bevreemdt het:
- Waarom de eis van 6.8 kg bij de vrouwen gelijk ligt aan de mannen. Vrouwen hebben immers een kleinere framemaat.
- Hoe zoiets eenvoudigs als wegen niet tot een onmiddellijke second opinion kan leiden (nog een hangertje ernaast hebben),
en hoe het dan ook niet daarna tot het zoeken van de fout bij jezelf kan leiden.
(wie weet er wat meer over heo er gewogen wordt?)
- De setup van de fiets is telkens anders. Denk aan andere versnellingen, maar ook aan bijv een tweede bidonhouder.
Zou dat nog tot het verschil hebben kunnen leiden?
Omdat je zeker op een technisch forum als de schaatsers wel wat input hier zou kunnen verwachten, ben ik benieuwd wat jullie ervan vinden.
Mij bevreemdt het:
- Waarom de eis van 6.8 kg bij de vrouwen gelijk ligt aan de mannen. Vrouwen hebben immers een kleinere framemaat.
- Hoe zoiets eenvoudigs als wegen niet tot een onmiddellijke second opinion kan leiden (nog een hangertje ernaast hebben),
en hoe het dan ook niet daarna tot het zoeken van de fout bij jezelf kan leiden.
(wie weet er wat meer over heo er gewogen wordt?)
- De setup van de fiets is telkens anders. Denk aan andere versnellingen, maar ook aan bijv een tweede bidonhouder.
Zou dat nog tot het verschil hebben kunnen leiden?