Nieuwe bijzondere uitvinding: titanium schaatsblad

Discussie in 'Materiaal Discussie' gestart door Mark TT, 20 nov 2004.

?

Gaat dit concept een revolutie voor het schaatsen betekenen zoals destijds de klapschaats?

  1. ja

    0 stem(men)
    0,0%
  2. nee

    0 stem(men)
    0,0%
  3. ik twijfel hieraan

    0 stem(men)
    0,0%
  4. ik durf hier niets over te zeggen

    0 stem(men)
    0,0%
  1. Mark TT

    Mark TT New Member

    Nieuwe materialen doen hun intrede

    Sinds 2002 ben ik nu bezig om een schaats te ontwikkelen met de volgende eigenschappen;

    -minder afzetverlies (energie ivv geluid)
    -duurzamer (langer scherp blijven)
    -sterker (nooit meer krom en geen breukvlakken)
    -lichter (dan HRC staal)
    -Uiteindelijk SNELLER Dan HRC stalen glijijzers
    -opgetrokken uit een stuk
    -eenvoudig productie-procede
    -geen corrosie van blad (verchromen kan, maar hoeft niet meer)
    -geschikt voor ELKE pot of klapsysteem
    -naar wens met of zonder carve en elke radiaal mogelijk

    Dat is nu gelukt!!

    check even op http://l2.espacenet.com/espacenet/viewe ... =nl&DB=EPD

    Prototype wordt op dit moment aan glij-onderzoeken onderworpen en de eerst resultaten zijn verrassend !!! Zouden de limieten in rondetijden ECHT bereikt zijn bij hardrijden op de schaats? Ik voorspel dat ze binnen nu en 2 jaar verpletterd gaan worden met deze titaan glij-ijzers!!

    Binnenkort meer over de eerste onderzoeksresultaten. Ik ben nu voornemens om een set proto-types door een onafhankelijke Universiteit te laten onderzoeken en in theorie laten berekenen wat deze blades in rondetijden in potentie kunnen gaan doen.

    Alle input, scepsis, lofuitingen :wink: en andere reacties zijn welkom. Patent/octrooi is inmiddels verkregen, dus ik kan het stilzwijgen nu wel doorbreken :D
  2. Mark TT

    Mark TT New Member

    Graag zou ik van hen die in de poll aangeven NIETS in dit concept te zien, willen horen waarom men dat denkt.

    Ik kwam zelf tot de conclusie dat warmtegeleiding een essentiele rol speelt in het laten glijden van een glij-ijzer. Titaan bezit die unieke eigenschap. Naast deze eigenschap heeft titanium het voordeel van gewicht/sterkte/duurzaamheid/scherptebehoud/laagfrequente trillingsgolven opwekkend bij afzet, dus minder energieverlies bij minder vervorming van het materiaal, het kan niet breken, het wordt sterker en de buigvastheid wordt groter naarmate het materiaal kouder wordt, etc etc.

    Dat zijn net eigenschappen waarover een ijzer dient te beschikken.

    Ik zie al te lang schaatsers hun ijzers rechtbuigen voor een wedstrijd, omdat ie tijdens de training is vervormd. Met dit concept is kromraken ONMOGELIJK, of je moet een vrachtwagen over je schaats laten rijden!!

    Situaties zoals bij Evert destijds in de Elfstedentocht, met een stuk ijzer uit zijn schaatsblad, dat kan met titaan absoluut niet!!!

    Daarnaast is bekend dat titanium messen veel langer scherp blijven. De door ons gekozen materiaalsoort (russisch titanium) is vele malen sterker sterker dan messen-titanium.

    Een schaatsijzer weegt straks nog maar een fractie van wat het nu weegt. Combineer dat met een luchtvaart- alumiumlegering klapset en een carbonschaal schoen van Raps, Maple of andere merken en je hebt een schaats die veel lichter is dan tot nu toe voor mogelijk werd gehouden.

    Zo kan ik nog wel even doorgaan.

    Waaraan twijfel je dan als je zegt NIETS in dit concept te zien. We zullen soortgelijke reacties wel vaker gaan horen de komende tijd, maar wij zullen uiteraard proberen dit te weerleggen. De praktijk is immers de beste leerschool. Werd de klapschaats eerst ook met hoongelach ontvangen, nu rijdt iedereen erop. Kritiek is prima, maar dan zou ik graag steekhoudende argumenten willen horen waarom e.e.a. niet zou werken volgens jou.

    Onbekend maakt vooralsnog onbemind, zeker bij ons nuchtere Nederlanders, maar ik heb krankzinnigere ideeen voorbij zien komen de laatste tijd...... :? En dan noem ik geen namen, maar er zaten heel gerenommeerde namen/uitvinders bij :)

    IK hoop jullie snel e.e.a. via de sites www.titaniumiceblade.com en www.titaniumschaats.nl te kunnen laten zien. De sites zijn nu nog in bewerking en zullen medio januari 2005 operationeel zijn. Ik hoop dat deze spam mag van de modjes :wink:

    Op deze sites zullen filmpjes te zien zijn van de testen tot nu toe. Een korte beschrijving van het productieprocede (watersnijden) en de buigtechnieken van Stork. Lassen van titaan is ook een vak apart. Lassen kan met een laser-robot, maar we geven toch de voorkeur aan menselijk vakmanschap. Eerdere testen lieten zien dat door de temperaturen van laserlasssen het werkstuk nog wel eens krom wilde trekken.Een gespecialiseerd bedrijf in titanium lassen laat ons dan zien hoe men een werkstuk wel tot een perfect geheel assembleert....kaarsrecht!! En zo stevig dat je een blad kan gebruiken als hakbijl.

    Het grappige aan deze testen was dat door de temperatuur van het lassen het titaan NOG meer hardheid kreeg en daardoor bijna niet meer bot te krijgen is. Need i say more?
  3. allard

    allard Active Member

    Nog testers nodig? 8) :wink:

    Zijn de grote schaatsbouwers er eigenlijk nog niet opgekomen om zo'n titanium schaatsje te maken?
  4. ducatif1

    ducatif1 Member

    Het buigen van je schaatsen is een nieuwe trend. Dit doen metname de toppers bij de sprinters. Zij buigen de buis afhankelijk van de toestand van de baan en het ijs. Door het buigen kunnen ze beter de bocht door.
    Dus als je excate rechte titanium schaatsen hebt zal het voor de sprinters dus niks worden.
    En nu de grote vraag die wij NL-ers altijd stellen..
    Wat kost dat????????
  5. allard

    allard Active Member

    Re: Nieuwe bijzondere uitvinding



    Carve is toch dat ie automatisch meebuigt?Dan is het dus wel geschikt voor sprinters.En ik denk dat je titanium buizen met de juiste apparatuur best wel kan benden hoor.
  6. Sjoerd

    Sjoerd Active Member

    Re: Nieuwe bijzondere uitvinding

    Als de schaats inderdaad biedt wat je hier opsomt mag je van een vooruitgang spreken. Je ziet steeds meer toepassingen van titanium (zelfs Hans Anders heeft al titanium brillen...).

    Maar toch nog een vraag:

    Als hij dan toch een keer geslepen moet worden, hoe doe je dat dan? Met diamant...

    Sjoerd
  7. Henk Jan

    Henk Jan New Member

    Help me even:

    -Hoeveel energie gaat er verloren door "geluid"?
    -Een carve is geen bending, ze zullen toch handmatig gebogen moeten kunnen worden.
    -Hoe flexibel zijn ze? In theorie kunnen ijzers wel "sneller" zijn, maar het gevoel is toch alles bepalend tijdens het testrijden. Ook al zijn ze sneller (we hebben het neem ik aan over fracties, dus niet voelbaar), als ze tijdens het testen niet vertrouwd aanvoelen en ze niet bij de eerste de beste praktijk-tijdmeting sneller blijken gaan ze het sowieso niet halen.
    -Ik zie op het plaatje in het octrooi dat ze niet symetrisch zijn. Buigen ze dan op links niet anders dan op rechts...)?

    Dit soort ontwikkelingen zijn zeker de moeite waard maar ik vrees....
  8. Mark TT

    Mark TT New Member

    slijpen schaatsen

    Slijpen kan met een normale steen. Machinaal of met de hand, het vergt alleen net wat meer van je steen. Diamant is echt niet nodig. Het IS geen diamant!!

    Door de carve-slijptrechniek (machinaal) kan je de gewenste 1,1 mm naar 0,9 en weer naar 1,1 eenvoudig in het blad krijgen. Die carve zorgt er alleen voor dat een sprinter makkelijker de bocht kan 'halen' . Maar omdat titaan zo sterk is kan je ook nog lagere dikte-waarden gaan, xodat een extremere carve kan worden gerealiseerd.

    Kosten? Moeilijk om dat nu al in te schatten. De russian titanium alloy plaat welke ik via Amerika heb laten komen kostte nogal wat. beetje afhankelijk hoeveel blades dat je eruit laat watersnijden zal de kosten voor materiaal alleen goedkoper zijn dan de duurste ijzers van Raps. Overige bewerking valt mee. Watersnijden is niet echt duur. Buigen is produktiewerk is niet overdereven duur. Nabewerking zoals lassen en slijpen....ik schat in dat het netjes lassen (wat handwerk is) nog de meeste kosten zijn.

    Het zal niet het goedkoopste ijzer worden, dat niet, maar wil je marketingtechnisch voet aan de grond krijgen, dan zal je jezelf zeker niet uit de markt moeten prijzen. Maar als straks blijkt dat ze goed zijn om Romme WEL zijn werldrecord te laten rijden en van Velde een paar tienden van een seconde sneller laat zijn op de 500 meter, dan is zoiets GOUD waard. Niet alleen voor hem en ons, maar ook voor ons schaatslandje !!

    Kijk maar naar de klapschaats. Kost productie een drol, toch betaal je meer dan het dubbele voor een klapset tov van een schaats die dat niet heeft. Is gewoon marktwerking!! Viking is ook gewoon duurder dan bv Raps of andere merken. Waarom? Omdat het Viking is.....

    Mijn bedoeling is niet om hier de hele werld aan over te willen houden. Het zou leuk zijn als dit concept straks bijdraagt aan betere tijden en duurzamere /betrouwbaarder schaatsbalden. MAG het dan wat kosten?

    Tot die tijd gaan we gewoon even door met testen en zullen we de resultaten openbaar maken. Dat zal echter met iets meer bombarie gaan dan dit forum alleen :wink:
  9. Krizz

    Krizz Well-Known Member Medewerker

    In de poll was de vraag of dit net zo'n revolutie zou worden als de klapschaats...

    Hierop is mijn antwoord NEE..waarom alle voordelen spreken meer voor de wedstrijdschaatser dan de recreant...de grote massa zal niet zo snel overstappen

    Zeker de prijs zal meewerken danwel tegenwerken..

    er word nu wel erg juicherig gedaan over titanium maar (alhoewel mijn metalogie kennis beperkt is maar meer over van horen zeggen) dit klinkt wel erg hoezee... En idd denk je dat andere fabrikanten het gebruik van titanium nog niet hebben uitgeprobeerd???

    In de wielren en ATB sport word ook volop met titanium ge-expirimenteerd evenzo als carbon..maar een hoop fietsen zijn toch nog
    van staal of aluminium... en dat is niet alleen prijstechnisch.

    Maar verras me zou ik zeggen met een superlicht en superglijdend ijzer die niet krom word niet/minder bot en welk niet vorstgevoelig is...dwz sneller breken bij lagere temperaturen.
    En natuurlijk ook nog wat betaalbaar....



    Krizz
  10. Krizz

    Krizz Well-Known Member Medewerker

    Re: Nieuwe bijzondere uitvinding

    Ik heb in de jaren '80 al eens een paar schaatsen met diamanten glijlaag in handen gehad..een prototype van VIKING..welke dus nooit hoefde worden geslepen...is ook lekker doorgebroken... net als de klapper waar die toen onder was gemonteerd...duurde nog 10 jaar.

    Krizz
  11. Mark TT

    Mark TT New Member

    Terechte opmerkingen, echter zijn die opmerkingen ook al gemaakt in het octrooi zelf. De symmetrie is niet echt heel spannend. Tegenwoordig stel je zelf je schoen op elke gewenste stand af, naar eigen inzicht. De blades buigen niet door. In een opstelling met 80 kg statisch is het absoluut geen probleem. maar omdat dat nog zonder de afzet is, is een test gedaan met ruim 200 kg op 2 blades. Ook deze geven geen krimp. We hebben niet getest waar het buigpunt ligt, maar in de wetenschap dat er 6 tot 7 keer meer kracht voor nodig is dan voor het buigen van HRC staal, dan geeft dit wel aan dat sterkte niet echt een probleem is. Integendeel.

    Energieverlies tijdens de afzet (het zgn PING geluid wat je hoort als je afzet). ELKE vorm van energieverlies wil je tegengaan. Al zou dit slechts marginaal zijn, bereken even wat dit aan energieverlies is per klap die de schaater geeft op dat ijzer. Vermenigvuldig dat met het aantal ronden en je komt aan aanzienlijke energiewaarden. Maar zoals gezegd, we zullen dat EXACT moeten narekenen. Dat kunnen we zelf niet. En eerlijk gezegd willen we dat ook niet zelf. Daar hebben we de expertise niet voor.

    Je kan bendings maken zoals je het wil. Maar je wilt dan wel dat die bending gehandhaaft blijft gedurende de hele rit. Uitgangsprunt is een rechte schaats, maar als je er een bending in wilt, dan KAN dat. Geef maar aan hoeveel. Maar de doorsnee rijder geeft de voorkeur aan rechte ijzers.

    Het gevoel van de blades in de praktijk.....dat zullen praktijktests gaan uitwijzen. Een aantal rijders heeft al aangeboden om te willen testen. Maar de voordelige eigenschappen van dit project zijn te MOOI om dit project op voorhand al in de ijskast te doen laten belanden, omdat het toch niet haalbaar zou zijn omdat de grotere partijden de dienst uitmaken. Dat valt wel mee hoor. Raps is immers ook aardig gegroeid de laatset jaren. En mocht er een fabrikant zijn die hierin heil ziet, dan kan men daarover komen praten. Maar zover is het nog lang niet!!

    We zijn echt heilig van overtuigd dat dit project kan bijdragen aan de innovatie van de schaatssport. 100% legaal (binnen de geldende regels). en met eigenlijk alleen maar voordelen. Want wil je ze in combinatie met een klapset, dan kan dat, wil je marathon ijzers dan kan dat ook (daar zijn ze uitermate geschikt voor gezien de temperatuurvoordelen van dit materiaal), maar wil je short-track ijzers dan kan dat ook. Het is het materiaal en de uitermate sterke constructie die voordelen opleveren.

    Zou je enkel de HRC blades vervangen door een titaanlegering, dan heb je alleen het voordeel van de glij-eigenschappen. Maar niet van de totale sterkte van de schaats. Een materiaalsoort (zeker uit EEN stuk opgetrokken) is vele malen sterker dan wanneer je HRC in alu stopt of in een andere metaalsoort. DAAR is het om te doen.

    Bedenk ook dat HRC metaal roest (of het moet een bi-metaal zijn). Titaan is NIET gevoelig voor weersinvloeden!!
  12. Mark TT

    Mark TT New Member

    Re: Nieuwe bijzondere uitvinding

    Omdat het ijzer ZELF van metaal bleef. Daarmee win je geen sterkte ! :?
  13. Krizz

    Krizz Well-Known Member Medewerker

    Een kracht van 200 kg op 2 bladen...lekker is dat..
    onderzoeken bij bewegingsleer bij dieren en bij mensen tonen aan dat de G-krachten ontwikkeld door het lichaam bij afzet gemakkelijk 4-5G zijn en bij neerkomen in een loop (lees start) zelfs 6-7G...
    dus als ik met mijn 82 kg ff aanzet of start staat er op 1 blad een kracht van 400-500 kg..... das wel ff meer dan een test van 200 kg op 2 bladen. Dan kan het wel een stuk sterker zijn...maar test het dan ook in een gebied die gebruikt word.. komt in mijn ogen wat knullig over.

    Zie Ferrari al komen bij de FIA..ja hoor dit model is veilig..we hebben botsproeven gedaan bij 50 km/h en dit gaf geen problemen...wanneer rijd een Ferrari 50 km/h... 1 tiende na de start en bij het afremmen voor een pitsstop.. :lol:

    Krizz

    PS ik wil je niet per se afkraken, ik juich nieuwe ideeen toe maar je vroeg om kritisch te zijn..vandaar
  14. Mark TT

    Mark TT New Member

    hahaha, zoals gezegd kan dit materiaal 7 x meer hebben dan staal alvorens het zijn vorm verliest. Het materiaal is in die zin wel elastisch. En die eigenschap wordt alleen maar beter naarnate het materiaal kouder wordt. Laat dat nu net de omstandigheden zijn waarmee een natuurijs marathonrijder of Elfsteden rijder te maken krijgt.

    De 200 kg proef was meer om te zien wat de effecten daarvan waren op het GLIJVERMOGEN. En de gebruikte opstelling liet het niet toe om er een vrachtauto op te zetten :wink:

    Dat is een van de testen die later nog volgen. Het was eerst zaak om te zien of er verbeterringen zijn tov de traditionele ijzers in GLIJDEN, want anders kon het plan GELIJK in de ijskast.

    Gelukkig bleken de glij-eigenschappen dermate postief, dat we nu doorzetten. Want met name dit ascpect gaat tijden scherper stellen. Dat er vervolgens ook minder energie verloren gaat is extra meegenomen. de rest is allemaal bijkomstigeheid, maar ABSOLUUT welkom bij schaatsrijders.

    En idd, dit product zal je straks NIET bij de HEMA aantreffen :eek: Dat is de doelgroep ook niet. Wij willen een positieve bijdrage leveren aan de prestaties van de heren (en dames) rijders die sneller moeten zijn dan de Noren, Amerikanen en Japanners!! :p Wij gaan ze daarbij helpen!!!

    En marathon rijders blijven langer met scherpe schaatsen rijden en lopen geen risico's meer op het breken of kromrijden van schaatsen in een scheur. OOk daar ligt nogal wat potentie!!!

    Verder absoluut no hard feelings Krizz, ik denk allen dat ook JIJ straks op deze schaatsen zal gaan rijden :D
  15. Krizz

    Krizz Well-Known Member Medewerker

    OK..ik dacht dat de proef van 200kg aangaande de sterkte van het ijzer ging ipv het glijvermogen onder druk... vond het al een verbazend vreemd laag gewicht wat erop werd gezet.

    Ik wacht met spanning de eerste testen op ijs af... en ja als het echt de voordelen heeft zoals genoemd zal dit binnen de wedstrijdrijders wel een verschil gaan maken.

    Probleem met het gebruik van titanium is dat je snel de neiging zal krijgen (ivm de sterkte) om een dunner glij-ijzer te maken maar dit is niet altijd voordelig..het aqua-planning effect onder een ijzer geeft de lage wrijvingsweerstand...een ijzer met betere glij-eigenschappen kan wel eens te glad worden om voldoende wrijvingswarmte op te wekken om het ijs te laten smelten en een aqua-planning onder het ijzet te creeren

    Ik wens je veel suc6met de ijzers..en gelukkig is alles vastgelegd in octrooien want daar lopen nogal wat schaatsuitvinders op vast.

    Krizz
  16. Mark TT

    Mark TT New Member

    Thanks!! :D

    Door de goede warmtegeleidende eigenschappen (titaan is en van de beste geleiders, wat ook te zien is bij andere titaantoepassingen, waarbij men bv.8 cm dikke titaan platen gebruikt als warmetwisselaars in electriciteits-centrales , om een indruk te geven).

    Om de blade te laten glijden heb je 'slechts' een laagje smeltwater nodig gelijk aan zo'n 3 atomen dik. Dat is niets!! Een dunnere blade betekent meer druk per vierkante cm (of mm, zoals je wilt). Het moet alleen wel sterk genoeg blijven. En dat doet het dus!! We hebben nu ook een prototype van 0,9 mm dik, die het zelfs beter blijkt te doen 8) Maar optisch ziet dat er niet uit, zo'n dun blad onder de schoen. Maar LICHT is het wel. Je voelt bijna NIETS aan gewicht aan je voet zitten. DAT is wel even wennen !!

    Zelf ben ik er nog niet over uit wat beter zal zijn. 1,1 mm dikte en dan parabolisch aflopend naar 0,9 (om vervolgens weer naar 1,1 te gaan) of geheel 0,9 mm. Een blade van helemaal 1,1 mm is niet nodig!! Dat gaat alleen maar ten koste van gewicht!! En mocht (om welke reden ook) 0,9 toch net iets te dun blijken, dan gaan we over op 1,1 net als bij HRC staal het geval is. Testen moeten dit gaan uitwijzen.
  17. Mark TT

    Mark TT New Member

    Innovatie staat niet stil

    Overigens staan ook de ontwikkelingen in titanium land niet stil In Amerika bestaat sinds kort een ijskockey schaats met titaan blad (gefreest), maar die is ook vele malen dikker.

    De Product Manager van het bedrijf dat ons het titaan geleverd heeft bracht ons recentelijk op de hoogte dat zij een nog sterkere soort ontwikkeld hebben. Had je eerst TI-6 (messenkwaliteit), wij testen met TI-20 kwaliteit, nu zou er een nieuwe titaansoort zijn, welke nog weer sterker is. Dat kan de duurzaamheid alleen maar vergroten. NOOIT meer bot is natuurlijk het ultieme !!! Dan kan je ermee door de straat kluunen :eek:
  18. Mark TT

    Mark TT New Member

    Watersnijden

    Leuk detail dat ik jullie niet wil onthouden is dat als je titaan snijdt met water, er vuur ontstaat tijdens het contact van het water met het titaan. Zeeeeeeeeer apart om te zien !! Ik zal er een filmpje van op de site plaatsen!!

    Water wordt met 4000 bar door een miniscule opening geperst en snijdt titaan tot 8cm dik gemakkelijk!!! Lasersnijden is ook een optie, maar veel duurder!

    Nooit geweten dat water vuur kan maken. Zo zie je maar!!
    [small] Mark TT die ook wel weet dat dit komt door de zandkorreltjes in het water tijdens het snijden :wink: [/small]
  19. Henk Jan

    Henk Jan New Member

    Nog iets :D:

    De buis in 3-hoeksvorm wordt te stijf lijkt mij. Heb op Rapsbuizen gereden in die vorm en daar is geen bocht fatsoenlijk mee door te komen. Ze hebben het dan ook niet gehaald. Ook de ronde Rapsbuis was mij nog te stijf (gevoelloos schaatsen). Viking geeft veel gevoel, maar is naar mijn mening te slap en hoewel de alu Maple-buis me misschien nog iets te stijf is, iis wel elke klap raak. Is het geen idee om de plaat rond te persen? Stijfheid is ook niet alles en al snel téveel.
    Stap af van dat Carve-idee. Klinkt leuk maar bevalt bijna niemand en dat zegt toch een hoop. Bij Viking liggen nog een paar duizend setjes op de plank en het kost Neijenhuis moeite om zijn techniek aan te passen.
    Gewichtswinst is zeker een voordeel. Ik snap bijvoorbeeld ook niet dat die schoenbeugel (of hoe dat balkje van scharnierpunt naar achterste pot ook heet) nog niet van a) carbon is gemaakt of b) verwerkt is in de zool van de schoen.
    Hoe zit het met kromtrekken door de kou (was en fabeltje dat over Maple's heerste maar in theorie natuurlijk mogelijk)?
    IJzerdikte is nu afhankelijk van ijssoort en gewicht rijder. Dit zal toch zo blijven? Het visuele aspect ("Maar optisch ziet dat er niet uit, zo'n dun blad onder de schoen") lijkt me van groot ondergeschikt belang. Al zijn ze paars met groen en uitgeboord: als het hard gaat....(nou ja, bij wijze van spreken dan...)

    Succes in elk geval, hou ons op de hoogte ;-)
  20. Mark TT

    Mark TT New Member

    Ok, food for thought lijkt me!! maar elke constructie heeft zijn (unieke)eigenschap, vandaar meerdere gepatenteerde modellen.

    Dat visuele; ik heb ooit op de Brabantse Kampioenschappen (zo'n 25 jaar geleden) als geintje mij toenmalige Adidas ijzers door Empella (de wielren framebouwers) laten spuiten in parelmoer wit (gehele onderschaats, met uizondering van het glijblad zelf, want dat zou bij afbramen toch eraf gaan). Je had voor de gein de reacties van de Vughtse IJsclub moeten horen destijds. " JIJ BENT GEK, dat ziet er niet uit...blaat blaaat.." :wink:

    Onderschat de reacties van de menigte niet!! NU zal MIJ dat aan mijn r**t roesten, maar velen zijn hier WEL gevoelig voor.

    15 Jaar later reed iedereen ineens op witte of zwarte ijzers. Soms ben ik mijn tijd ver vooruit :p LOL

Deel Deze Pagina