De ziekenboeg

Opgevolgd met een vervelende update aangaande Jason Suttels:
 
Ai, dat is erg zuur. Zowel voor hem als voor de Belgen. Met Suttels hebben de Belgen een reeele kans om de TP te gaan rijden in Milaan, terwijl Suttels daar individueel ook een prima 5000m kan laten zien..

Hopen voor hem dat hij herstelt en in redelijke conditie is..
 
Jutta Leerdam is tijdens een training aangereden door een auto. De schade lijkt zich te beperken tot schaafwonden. Maar wel schrikken natuurlijk!

 
Jutta Leerdam is tijdens een training aangereden door een auto. De schade lijkt zich te beperken tot schaafwonden. Maar wel schrikken natuurlijk!

Als je er op let merk je hoe vaak duursporters die op de weg trainen - en dan vooral skeeleraars en wielrenners - gewond raken doordat ze worden aangereden.
Met de steeds groter wordende auto's wordt dit probleem voorlopig alleen maar groter vrees ik.
 
Jutta Leerdam is tijdens een training aangereden door een auto. De schade lijkt zich te beperken tot schaafwonden. Maar wel schrikken natuurlijk!

Dit had haar zomaar de rest van het seizoen en dus de OS kunnen kosten. Om nog maar niet te spreken over letsel met gevolgen voor de rest van haar leven.
 
De reacties onder dat bericht op nu.nl zijn weer typisch Nederlands, veel commentaar op hoe Jutta die telefoon omschrijft...
 
Als je er op let merk je hoe vaak duursporters die op de weg trainen - en dan vooral skeeleraars en wielrenners - gewond raken doordat ze worden aangereden.
Met de steeds groter wordende auto's wordt dit probleem voorlopig alleen maar groter vrees ik.
groter wordende auto's speelt een rol, maar ik heb ook de indruk dat er steeds meer automobilisten komen die schijt hebben aan wielrenners.
 
Naast die groter wordende auto speelt natuurlijk ook die immer aanwezige telefoon een rol. Niet alleen in de auto overigens, maar ook op de fiets en zeker ook bij voetgangers. Moderne zombies zijn dat, die voetgangers die compleet in dat scherm zijn verdwenen. Je zou toch eens even 1 minuut niet op dat scherm kunnen kijken. Om bijvoorbeeld iets over Leerdam op nu.nl te lezen en daar dan een reactie bij te plaatsen. Vicieuze cirkel?
 
Het verschil is dat aangereden worden door een auto veel meer schade oplevert. Fietsers die afgeleid zijn op telefoon en al die fatbikers zijn zeker een probleem, maar uiteindelijk veel minder gevaarlijk dan iemand die een metalen machine van 2 ton aan het besturen is terwijl ie op zijn telefoon zit.
 
Het verschil is dat aangereden worden door een auto veel meer schade oplevert. Fietsers die afgeleid zijn op telefoon en al die fatbikers zijn zeker een probleem, maar uiteindelijk veel minder gevaarlijk dan iemand die een metalen machine van 2 ton aan het besturen is terwijl ie op zijn telefoon zit.
Weet niet waar jij woont, maar in Den Haag zijn elektrische fietsers gewoon een gevaar voor andere fietsers en voetgangers. Het ergste zijn die bakfietsen met zo'n ouder die anderen en hun kind in die bakfiets aan gevaren blootstellen. En ik ben zelf verre van voorzichtig geweest in mijn leven geweest, maar daar hadden anderen zelden last van.
 
Ik heb nog ff in de ziekenboeg gekeken. Waar ik me afvraag hoe het gaat met Trentini, Bosa en Zjardembekuly die allemaal geblesseerd raakten in Calgary. Zouden ze naar Heerenveen kunnen?
 
Back
Top