alexander79
Well-Known Member
Inderdaad, maar bronzen Kjeld is toch een mooier verhaal.Dan had Joep Wennemars historisch brons gehad. Of Tim Prins.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Inderdaad, maar bronzen Kjeld is toch een mooier verhaal.Dan had Joep Wennemars historisch brons gehad. Of Tim Prins.
MS is nu geweest, en de conclusie is simpel: 2 werden genoemd voor mogelijke aanwijsplaats, en beiden halen goud.Hier ontbreken nog Bergsma & Groenewoud voor de MS. Die werd weliswaar niet gereden op het OKT, maar MS-1 staat wél in de matrix & beide worden eerder in dit topic genoemd.
En ook hier: Bowe scoort nooit op de 500m en Jackson is een teamgenoot en goede vriendin.Voorbeeld 2: Bowe die haar 500m ticket gaf aan Jackson die hem goed gebruikte door te winnen.
Ik ben het met je eens, maar dit punt ga je nooit veranderen. Een Boersma, Vd Bunt, en Schulting kun je niet van tevoren aanwijzen dus die zullen altijd moeten pieken richting het OKT om zich te kunnen plaatsen.Uiteindelijk was het resultaat echter dat slechts 2 of misschien 3 deelnemers Boersma, (vd Bunt en Schulting) waar op voorhand niet van verwacht werd dat ze zich zouden plaatsen voor Milaan, hier wel in slaagden. En alleen vd Bunt presteerde goed. Boersma en Schulting bakten er niet veel van en waren al over hun vorm heen.
Mijn grote bezwaar tegen het huidige kwalificatiemodel is en blijft dat het allesbeslissende OKT belangrijker is dan de Spelen zelf en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat vooral uit commerciële overwegingen gebeurd. A la de Champions Leaque in het voetbal is het OKT een goudmijn voor KNSB, NOS, Thialf en de sponsoren van de ploegen. Het belang van de sporters telt helemaal niet.
Het systeem werkte (verleden tijd) geweldig omdat er sinds de invoering van het OKT (1998) zoveel toppers waren dat als iemand zich niet plaatste op een bepaalde afstand er altijd wel iemand van vergelijkbaar niveau was die zich wel plaatste. Kwalitatief leverde Nederland dan niet zoveel in. Dat is nu wel anders. Zoveel echte toppers heeft Nederland niet meer en daarom moet je die juist beschermen.Het systeem werkt geweldig, juist voor de harde OKT's werd er slechter gescoord dan verwacht. Aanwijsplekken en beschermde statussen werkten niet. Sinds er gekozen is voor het huidige systeem, scoort Nederland op de OS beter dan je op basis van de worldcups kan verwachten.
De keuze voor het allesbeslissende OKT is de keuze voor een zo groot mogelijke kans op medailles. Via een bewezen methode, niet alleen bij het Nederlandse schaatsen maar ook internationaal bij tal van sporten.
Ach hou op met je trieste reactie. Een andere mening wordt hier blijkbaar niet gewaardeerd. En Beune 6e ? Best mogelijk, maar altijd nog een stuk beter dan de 10e van ...Niemand wil het huidige systeem van aanwijsplekken afschaffen, dus dat argument over Leerdam slaat echt helemaal nergens op. Je moet je frustratie over Beune die maximaal 6e was geworden met haar huidige vorm gewoon eens laten gaan...
Je spreekt nu jezelf tegen. Je bent voor een keihard OKT, maar dan wel met aanwijsplekken. Leerdam valt, maar die wordt gered door een aanwijsplek, dat 'slaat helemaal nergens op' zijn wel grote woorden. Beune heeft geen goede rit en valt er nét buiten, maar wordt niet aangewezen.Niemand wil het huidige systeem van aanwijsplekken afschaffen, dus dat argument over Leerdam slaat echt helemaal nergens op. Je moet je frustratie over Beune die maximaal 6e was geworden met haar huidige vorm gewoon eens laten gaan...
De term allesbeslissend OKT komt van een @Duif zelf en gaat over het huidige systeem. Keihard heb ik nooit gezegd. Ik gebruikte de term hard om het vergelijk met het systeem OKT 1 en 2 te trekken dat we hier voor hadden.Je spreekt nu jezelf tegen. Je bent voor een keihard OKT, maar dan wel met aanwijsplekken. Leerdam valt, maar die wordt gered door een aanwijsplek, dat 'slaat helemaal nergens op' zijn wel grote woorden. Beune heeft geen goede rit en valt er nét buiten, maar wordt niet aangewezen.
Voor kwalificatie in het voorseizoen zijn dus wmb 3 zaken van belang:
- je behoort echt tot de wereldtop: een medaille op een WB (waar wellicht ook nog niet iedereen is) is niet genoeg
- dit succes(je) is niet eenmalig
- je steekt ook ver boven de andere Nederlanders uit
Je zou bijv kunnen denken aan een medaille op het WK, aangevuld met 2,3 medailles op een world cup.
Een extra kans is dan misschien wel redelijk, maar ik zou toch oppassen dat de hele WB kwalificatie gaat worden. Dan krijg je het effect van de schaatsers die al over hun piek heen zijn nog erger. Zoals ik zeg: wijs dan de Nederlands kampioenen vast aan voor matrix plek 1 van de afstand. Als je zowel op het NK als het OKT niet de beste Nederlander bent (zonder een val oid op het OKT), dan is de vraag of je wel de beste Nederlander bent toch wel gerechtvaardigd.Tja dat zou je zeggen, maar Kjeld Nuis is duidelijk de beste Nederlander dit seizoen (en anders wel top 2 samen met Wennemars) en hij reed bij het OKT zijn slechtste 1500 meter in Heerenveen in jaren en zou zonder aanwijsplek van Bosker niet die bronzen plak hebben kunnen halen. Dat heeft natuurlijk ook met Beune te maken, maar dat is nou juist, er kunnen altijd onverwachte dingen gebeuren.