G1ant
Well-Known Member
Ik heb vooral het idee dat hij, zoals jij eerder ook al schreef, een beetje bang is voor de pijn, of bang om compleet stil te vallen in de slotronde en alles te verspelen. Hij is te voorzichtig. Dit soort schema's rijdt hij heel vaak. Meestal is het toch genoeg om te winnen. Maar het is niet genoeg om de wondertijden te rijden die hij wel zich heeft.De 1.500 m is nog steeds een puzzelstukje voor hem. Meestal gaat het goed.. en het gekke is dat hij het bijna nooit in de slotronde verliest, maar dat betekent dat de ronden hiervoor te traag zijn geweest.
Dat hij het wereldrecord nog niet heeft verbroken, komt ook omdat hij er nooit echt vol invliegt. Een type rijder zoals Stolz (sprinter met inhoud) kan het beste zijn 1500 meter rijden met het verval zoals Ning dat ook ongeveer had. 1 tot 1,5 seconde verval tussen de eerste en tweede volle ronde en 2 seconde verval tussen de tweede volle ronde en de slotronde. Als hij er op een snelle laaglandbaan met een opening van 22,8 en een eerste ronde 24,6 begint, wat makkelijk haalbaar is voor de 500-meter-winnaar, dan is hij volgens mij onklopbaar op de 1500 meter.