Wennemars deed een oproep aan Simon Kuipers om zijn schaatsen weer aan te trekken. Op de radio bij BNR gaf Kuipers aan voor 1 april te beslissen. Als die weer gaat schaatsen, zal dat zeer waarschijnlijk bij Beslist.nl zijn.
Dat zou wel wat zijn zeg! Eerlijk gezegd zou ik het een prachtige comeback vinden en gun het hem van harte!
Misschien kan hier een soortgelijk scenario ontstaan als bij van Veen/Corendon, namelijk dat Beslist.nl/Anker Liga overkoopt en alleen de toppers behoudt. Dat zou wel een mooie symmetrische situatie opleveren met een gezonder (=beperkter) aantal teams en een gezonder (=beperkter) aantal profcontracten, terwijl concurrentie tussen ploegen gehandhaafd blijft: 2 allround/stayers teams (TVM en Corendon) 2 sprintteams (Brandloyalty/Activia en Beslist.nl/Anker)* 2 opleidingsploegen (Jong Oranje en Project 2018) - Schaatsers die het langebanen liever vanuit de marathon benaderen kunnen terecht bij BAM - Schaatsers die geen contract kunnen vinden bij een van deze ploegen kunnen terug naar de gewesten of naar de twee/drie internationale projecten (CBA, KIA Academy en mogelijk Team Veldkamp). * Al heeft Brandloyalty met Keulstra en Valkenburg ook nog twee allrounders/stayers.
De jonge Fan Yang gaat ook naar Kia Academy in Inzell had ik iemand horen zeggen. Weet nu alleen niet meer wie
de Academy is toch voor schaatsers uit landen waar je niet zo veel kansen hebt de top te halen? Zoals Roemenië en Frankrijk bijvoorbeeld. Ik zou het apart vinden als ze daar Nederlanders accepteren.
Zou kunnen, hij zie in ieder geval niet direct Nee. http://www.bnr.nl/?player=archief&fragm ... 1607001800 http://www.bnr.nl/?player=archief&fragm ... 1735001800
Ik weet dat in het verleden er wel eens Nederlanders zijn geweest hebben gekeken voor extra steun toen ze nog alleen sponsoring deden onder sportnavigator maar dat het toen echt bedoeld was voor schaatsers die uit landen kwamen waar ze niet zo'n commerciële ploegenstelsel hadden als in Nederland. Dit waren rijders die alles zelf moesten ophoesten en buiten het gewest vielen. Ik ga er vanuit dat voor de schaatsacademie hetzelfde geldt. En dat hoop ik ook. Ik vind de insteek van de Kia juist zo mooi omdat ze kijken naar talenten die het alleen moeten doen vanuit hun land of de faciliteiten niet hebben of een combinatie van beiden. Al snap ik bijvoorbeeld nog steeds niet in het begin waarom een Krech ooit naar de Kia is gegaan als ik kijk naar Kazachstan en de faciliteiten. Maar gisteren zag ik ineens iets waar ik nog niet zo over na had gedacht... Kuzin was in juni aan het fietsen rondom Inzell, daar kreeg hij dat grote ongeluk. Wat deed Kuzin in juni vorig jaar in Inzell? Was het de bedoeling dat hij samen met Krech naar de Kia Academy zou gaan? of was het louter en alleen toeval en zou alleen Krech met Malginov naar de Kia gaan en had Kazachstan toevallig een fietskampje daar belegd om ze uit te zwaaien?
Als het goed is staat er bij Kramer, Wust en co volgend jaar een nieuwe sponsor op de benen. De sponsor die de ploeg gaat overnemen. Ik ben benieuwd.
Ik ben ook heel benieuwd. Weten ze nu dan al wie dat gaat worden, of beloven ze dit nu al om een eventuele sponsor alvast over de streep te trekken? Een jaartje "gratis" reclame zonder dat je al sponsor bent in een Olympisch jaar is natuurlijk een lekker vooruitzicht.
Was toch Essent, toch? Of heeft Jan Driessen z'n RvB alsnog weten overtuigen dat Thialf leuker is dan de ArenA?
CBA heeft bekendgemaakt dat zowel Tyller Derraugh zijn contract verlengd heeft, als mede William Dutton een contract getekend heeft bij hen.
Contin gaat weg bij CBA. De Franse bond gaat contact met hem opnemen hoe hij zich het beste kan voorbereiden op Sotsji.
Dat gooit roet in het eten in het plannetje dat ik in m'n hoofd had. Macé naar CBA Zowel Nicole Garrido als Contin hebben Macé namelijk gecoached in Calgary en SLC en ik zag dit als een mogelijke ingang naar CBA. Lijkt me dat Contin en Macé elkaar hard nodig hebben. Kia Academy, wie zullen er blijven en wie zullen weg moeten? Is natuurlijk ook niet alleen afhankelijk van prestaties maar ook van het geld van de bonden. En de filosofie achter Kia is dat iedereen een kans verdient, dus rijders die een wat minder jaar hebben, zullen ook niet meteen aan de kant worden gezet. Denk dat het lastig te voorspellen is.