Marchese Schoenen!! en nieuwe buizen!

Discussie in 'Materiaal Discussie' gestart door Flipkikker, 21 jan 2012.

  1. Flipkikker

    Flipkikker New Member

    Aangezien niet kon vinden dat iemand dit al had gemeld het volgende:

    Zoals jullie weten bestaat er een schaatmerk Marchese, bekend van de appelboorschaat,
    Volgens mij kon je daar tot nu toe alleen custom schoenen laten maken, maar sinds dit jaar hebben ze ook schoenen voor de "gewonde man"
    en jongens wat zien ze er mooi uit!!

    ben verliefd ;)

    http://www.cadomotus.com/langebaanschaatsen.html

    wat vinden jullie er van?

    Op de site kunnen jullie ook vinden dat er tegenwoordig 3 types Marchese buizen zijn!

    Edit: bij stouwdam ontdekte ik dat de nieuwe Marchese record 525 er ook in een PM versie is, staat nergens op de site, maar stond wel op de doos.
  2. jezzels41

    jezzels41 New Member

    Re: Marchese Schoenen!!

    ben ook verliefd
  3. schaatsbart

    schaatsbart Member

    Re: Marchese Schoenen!!

    Voor de gewonde man???? :lol:

    Wel AFFENGEIL!!! :mrgreen:
  4. Flipkikker

    Flipkikker New Member

    Re: Marchese Schoenen!!

    Tot op heden maakte meneer marchese alleen custom schoenen, die vooral werden gebruikt door de amerikaanse profs. En nu dus ook voor de gewone man ;)
    Ben gister even bij stouwdam wezen kijken, maar ze hadden ze helaas nog niet. De eerste lading was afgekeurd door de importeur of zo iets. Ze komen nu pas in september.
    Aangezien ik niet zo lang kon wachten heb ik maar maple schoenen gekocht maar wel met Marchese record 525 onderstel, is ook een "Affrngeile" combinatie ;)
    Heb de PM versie van de record 525, wist ook moet dat die bestond, staat nergens op de site, vandaag getest, rijdt lekker!
  5. schaatsbart

    schaatsbart Member

    Goh, had je de smoor in zeker dat ze t materiaal nogniet hadden!!
    Nou je hebt de ijzers alvast! Heb er nog niemand mee gezien; heerlijke zelfverwennerij !!!
    veel plezier!
  6. Flipkikker

    Flipkikker New Member

    En dan volgend jaar mezelf opnieuw verwennen met Marchese schoenen..

    hahah, nee hoor, Ik blijf de komende jaren lekker op mijn Maples rijden, met de marchese buizen.


    Je krijgt bij die marchese trouwens beschermdioppen om het gat van de "appelboor" te dichten, zou zelfs verplicht zijn bij marathons.
    Maar ik denk dat ik die er gewoon altijd op laat.
    Ik stoot/trap namelijk in 1 op de 10/15 bochten nog wel is met het pootje-over tegen de hak van mijn schoen, dus met die doppen er op bescherm ik niet alleen de kuiten van mijn tegenstanders in een eventuele marathon, maar ook mijn eigen schoen.
    Zag namelijk dat er al een kleine chip uit het carbon van een schoen was, dit had ik waarschijnlijk kunnen voorkomen door met de beschermdopjes op de buis te schaatsen.
    (Ik weet dat ik de schoenen niet eeuwig mooi kan houden, maar toch flink balen als dat al na 2.5uur rondjes rijden op een publieks uur gebeurd)
  7. schaatsbart

    schaatsbart Member

    Die buizen, ik heb ze gezien, zien er wel spectaculair uit!!; Zou de doppen er op laten!
    Ja zo,n ongelukje, met nieuw materiaal, is behoorlijk k..!; als t er maar bij blijft!
    Veel pleZier!
  8. keessie

    keessie New Member

    Niet alleen Marchese, maar ook Van Horne komt met nieuw materiaal. Nieuwe schoenen en nieuwe buizen. IJzers met een hardheid van 67HRC.
    http://www.vhspeedskating.com/products/new-products/
    N.B.: afgelopen weekend Nesbitt net geen eerste op het WK sprint, op Van Horne (custom) schoenen.
  9. Flipkikker

    Flipkikker New Member

    Een kleine update, ondertussen heb ik mijn eerste wedstrijd gereden op mijn nieuwe aankoop.
    En op mijn 500m direct een PR gerden!
    2 tiende er af, dit kwam naar mijn idee met name door het veel betere bocht gedrag.
    Waar ik op mijn oude schaatsen bang was voor de laatste binnenbocht, stamp ik er nu zonder moeite doorheen!
    Heb alleen een nadeel ontdekt, de klapveer is nogal slap voor een wedstrijden, Zeker bij de start of bij een versnelling had ik soms het gevoel dat deze niet snel genoeg dicht zat.
    Daarom heb ik nu de brug laten vervangen door de brug van de record 953, die heeft 2 (ipv 1) klapveren en daarom krachtiger. Ook kun je hiervoor nog sprintveren kopen, mocht je die denken nodig te hebben.
    Zal vanavond mijn nieuwe brug testen.

    Tot nu toe is mijn tip aan name de wedstrijdrijders (voor toer/marathonrijders lijkt het me niet zo'n probleem), om bij aanschaf van een record 525 onderstel te vragen of je de standaard brug met 1 veer voor €50,- meer (het prijsverschil tussen beide is namelijk €40,- + €9,- voor de extra veer) kan omruiling tegen de brug met dubbele veer (die dus standaard op de 953 zit)

Deel Deze Pagina