Wanbeleid "Bonte wever, Assen"

Discussie in 'IJs' gestart door bullie, 18 nov 2010.

  1. bullie

    bullie Member

    Met de komst van het hotel bij de Bonte Wever is ook het dood vonnis voor de kunstijsbaan getekend!
    Meneer Smit vind de hotel gasten belangrijker dan de trouwe bezoekers van de ijsbaan.
    Het begon dit jaar met het wijzigen van de openingstijden op de zondagochtend van 10 naar 11 uur.
    Dit heeft men besloten omdat de hotelgasten wakker worden van de klapschaats/Zamboni!
    Dit had men voor de bouw van het hotel moeten bedenken en dus betere isolatie toepassen.
    Maar om het nog erger te maken heeft men tourniquet geplaatst die pas 10 min voor de tijd open gaat, met als gevolg een mega rij. En je staat pas om 11:05/10 op het ijs, vooral voor de mensen die op schaatsles zitten die zijn dan net op tijd of te laat. Ik ga nu uit frustratie maar naar kardinge op zondagochtend die zijn wel om 10 uur open en dat kost me dus niet de halve middag. Ben dan tenminste om 12 uur thuis.
    Heb al meer mensen gesproken die nu ook naar kardinge gaan!
    Betekent dit nu dan echt dat het einde van de kunstijsbaan in Assen in zicht komt?
    Laten we het niet hopen!!!!!!
  2. Trece

    Trece New Member

    Hallo Bullie,

    Vorig jaar gingen een kameraad van mij en ik vaak naar Assen. Toen nog geen enkel probleem. Maar goed, winter 2010/2011 is alles anders. We kochten een 10 rittenkaart en gingen vol plezier aan de gang. Tot de zondag erop. We wilden lekker wat rondjes draaien, maar goed, pas om 11 uur geopend, dus ook maar naar Kardinge (is een keer zo ver rijden voor ons) Gaan nu vaker naar Groningen, daar is de baan ook veel beter.
  3. funskater

    funskater New Member

    Als clubschaatser ervaar ik de omschreven problemen niet. Voor en na trainingen hebben we vrije doortocht. Ik begrijp de frustratie wel voor de schaatsers die in het publieksuur de baan op willen.
    Wat wel een ergenis is, is het ronddolen van hotelgasten door de kleedruimte en langs de baan. En ze moeten natuurlijk allemaal even op het ijs staan.
    Voor wat betreft de lange rij voor het toegangspoortje heb ik mij wel eens afgvraagd hoe het met de brandveilighied zit. Als er achter in de rij brand uitbreekt kunnen ze voor geen kant op. Door de gesloten poortjes naar de ijsbaan en het zwembad is de gang doodlopend. Alle deuren in de gang zijn afgesloten. :mrgreen:
  4. bullie

    bullie Member

    Gelukkig zijn er meer mensen die zien dat het op deze manier de verkeerde kant opgaat in Assen.
    Was ik ook nog maar clubschaatser!! Door mijn werk ben ik helaas veroordeeld tot de publieke uren.
    Hopelijk komt die goede tijd voor mij ook weer terug. Ik vraag mij alleen nog af hoelang het gaat duren voor meneer Smit de ijsbaan dichtgooit om er wat anders van te maken, ik vertrouw die gladde zakenmannetjes voor geen cent! Zijn voorganger en vriend (en grote man achter de schermen) vd Most, deed al eens het zelfde met de ijshockey baan. Voor morgen maar weer op naar Kardinge en hopen dat ik geen gelijk krijg!!
  5. allard

    allard Active Member

    Je moet wel weten dat meneer Smit zelf ook een schaatsfan is, en ik meen te hebben gehoord/gelezen dat hij de elfstedentocht gereden heeft.
  6. Trece

    Trece New Member

    Ben woensdagavond nog even in Assen geweest.
    Ging hartstikke lekker, eindelijk eens goed ijs (tenminste voor een harker zoals ik)
    Complimentje is op zijn plaats en mag dan ook gegeven worden.

    Nog wel steeds niet te spreken over de openingstijden en toegangspoortjes.
  7. Trece

    Trece New Member

    Iedereen zal wel denken, heb je hem weer te zeuren, en waarom ga je dan toch steeds heen? Het antwoord is: weinig alternatieven. Voor Groningen moeten we een keer zo ver en Heerenveen of Deventer is zelfs nog verder. Vandaar dat we elke week trouw onze rondjes draaien in Assen.

    Maar goed, wel weer een klein puntje van kritiek gevonden. Trouw koop ik elk jaar een tienrittenkaart, en vorig jaar heb ik daar voor het eerst 2 ritten over gehouden en mijn schaatsbuddy 6 ritten. Nu blijkt dus dat deze ritten elk jaar ongeldig worden gemaakt en je een nieuwe kaart moet kopen. Dit terwijl de prijs en dergelijk gewoon gelijk is gebleven. Normaal scheelt de kaart dus de prijs van één rit, maar nu kost het ons bij elkaar dus 44 euries. Knap balen dus.

    Tweede aandachtspunt is de dakconstructie. Ik weet niet of iemand weleens op het buizenframe van de overkapping heeft gelet, maar als je aankomende week weer je rondjes draait is dat toch een aanrader. De eerste keer dat de baan dit jaar open was zaten er in de bochten wat bruine roestachtige plekken in het ijs. Kringen van een cm of 15 a 20 doorsnee denk ik. Hier was het ijs ook een stuk stroever en mocht je zo'n plek raken tijdens een bocht dan werd je ook echt afgeremd. Aangezien ik me niet kon voorstellen dat dit roest van onderaf afkomstig was heb ik tijdens het uitrijden eens een blik omhoog geworpen. Eigenlijk schrok ik me wezenloos. Het buizenframe is zo slecht dat er op plekken gewoon gaten in geroest zijn. Niet alleen roestige aanslag, maar echt grote aantasting van de buizen. Zo erg dat ik me wel een beetje zorgen maak om de veiligheid en denk dat ik hier binnenkort toch maar eens een keer melding van ga maken. Is dit meer mensen opgevallen? Of stel ik me een beetje aan....
  8. funskater

    funskater New Member

    Gezien de kwaliteit van het ijs in Assen is het niet verantwoord om tijdens het schaatsen omhoog te kijken. Elke week, zelfs bij wedstrijden, hobbels in het ijs, vooral in de bochten. De laatste weken zelf hier en daar gaten in het ijs. Het lijkt er op dat met minimale middelen de baan open gehouden wordt tot het niet meer gaat. Tel daar bij op de leegloop van het gewest Drenthe en je kunt wel voorspellen wat er binnen enkele jaren met het schaatsen in Drenthe gaat gebeuren.
  9. allard

    allard Active Member

    De gele plekken die in het ijs ontstaan door de roest van het dak zijn niet alleen erg remmend, wat nog erger is, is dat ze je schaatsen in een klap bot maken. Probeer zeker niet te remmen door je schaats haaks op de rijrichting te zetten(doe dit sowieso niet. maakt alleen herrie en lelijke plekken op het ijs) op die plekken, want dan kan je gegarandeerd lang slijpen.

    Wat betreft de veiligheid: Ik neem aan dat hiervoor controles bestaan, en dat de baan zonder goedkeuring niet open mag.
    Als het toch onveilig zou zijn, laat de boel dan midden in de nacht instorten, en niet overdag(al zal meneer Smit daar anders over denken, omdat anders zijn hotelgasten wakker worden :evil: ). Mocht dit gebeuren zou het wel een zegen zijn voor alle schaatsers in Drenthe. Eindelijk verlost van dat ijs, wat met het jaar slechter lijkt te worden met als dieptepunt het huidige jaar.
  10. funskater

    funskater New Member

    Het complex wordt gecontroleerd voor een gebruikersvergunning. Dit heeft alleen met (brand)veiligheid te maken.
    Deze controles worden blijkbaar periodiek uitgevoerd want dit jaar zijn er ineens branddeuren in de gang naar de ijsbaan aangebracht.
    Naar constructies wordt pas gekeken als er iets mis gaat. Dan wordt er bgezocht naar een verantwoordelijke partij.
    Veel mensen zien dat het niet de goede kant op gaat met de ijsbaan. Blijkbaar gaat het financieel niet zoals men zich had voorgesteld. Zo is vorige zomer de tweede fase van het hotel niet gebouwd en zal de derde fase volgende zomer ook wel niet gebouwd worden en kunnen we zeker fluitenm naar een dak op de ijsbaan. :twisted: :twisted: Het gewest maakt zich blijkbaar,zoals al jaren, nergens druk om. Het seizoen wordt steeds korter en het aantal wedstrijden minder met een steeds kleiner wordend aantal deelnemers. Dus van twee kanten signalen dat het in Drenthe niet de goede kant op gaat. Maar ja, de uitspraak van Herbert Dijkstra tijdens het NK afstanden was hierover ook wel erg duidelijk. De eerste aanzet tot een samensmelting met het gewest Groningen is al gedaan. Wellicht zitten we in de nabije toekomst wat langer in de auto om naar de ijsbaan te gaan.
  11. Reitse

    Reitse Active Member Medewerker

    Vorig seizoen heb ik het hier al neergezet en ik doe het lekker nog een keer.

    We hebben in Groningen nog wel eens wat tijd over / ruimte voor gastrijders. Je kan altijd contact opnemen met de wedstrijdcommissie en technische commissie om eens te informeren naar de mogelijkheden voor een wedstrijd.
    In Groningen hebben we ook wat minder uren inmiddels doordat we niet meer structureel wedstrijden op zondag kunnen houden maar toch.

Deel Deze Pagina