Olympische Spelen 2026

Discussie in 'Olympische Spelen' gestart door ZeeKoei, 21 sep 2018.

  1. Yuskov

    Yuskov Well-Known Member

    Als de kans op het aanwijzen van de juiste winnaar van 96% (buiten) naar 98% (binnen) stijgt, is dat voor mij geen reden om per se binnen te moeten rijden. Dan neem je dat voor lief en weegt de charme van het buitenschaatsen af en toe voor mij persoonlijk zwaarder. Het wordt wat anders als het van 70 naar 95% gaat bijvoorbeeld.
  2. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Zonder grondig in het verleden te graven valt daar uiteraard geen betrouwbaar percentage op te plakken, maar dat de ongelijkheden soms beduidend groter waren dan bij binnen schaatsen (waar behalve kwartstart in B-groep toch niet gauw significante verschillen door omstandigheden komen toch?) is mij wel duidelijk.
    Als er (straks) geen geld voor een binnenbaan is is buiten schaatsen natuurlijk beter dan niets.
  3. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Zo werkt dat uiteraard niet en ook gaat het niet alleen om de winnaar: àls er een keer, zoals in Albertville (maar ook bij internationale kampioenschappen gehouden in Nederland, Den Haag bijvoorbeeld), een aantal medaile-favorieten zodanig benadeeld worden dat geen van hen een medaille winnen (op die afstand), dan is voor die wedstrijd de podium-uitslag dus (bijna) 100% zeker beïnvloed. dat dat in de tien wedstrijden erna niet gebeurde verandert dat percentage niet.
  4. Yuskov

    Yuskov Well-Known Member

    Het gaat natuurlijk om het betrouwbaarheidspercentage van de prestatie ten opzichte van de daadwerkelijke uitslag. De winnaar is inderdaad maar één aspect van de uitslag. 100% haal je nooit natuurlijk ook niet als je binnen schaatst. Maar de vraag is wat nog acceptabel is. 70% is uiteraard niet acceptabel.
  5. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    PS: als toeschouwer en als rijder (denk ik) zijn buiten wedstrijden onder (vrijwel) dezelfde omstandigheden natuurlijk véél mooier!
    Khlebnikov en Yuskov vinden dit leuk.
  6. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Zoals al aangegeven , in het (verdere) verleden was dat percentage bij sommige wedstrijden ver beneden de 70% (weet ik) en bij de meeste wedstrijden erboven (denk ik). Uitmiddelen heeft geen zin als je niet de precieze gegevens hebt, noch weet wat de kans op (flink) ongelijke situaties op zo'n gelegenheidsbaan (met gelegenheids ijsmeesters of gerenomeerde ijsmeesters zonder inwerkperiode met die gelegeheidsbaan?) is, lijkt mij.
  7. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Ben mede daarom maar één keer bij een binnenwedstrijd geweest en had voor het eerst sinds lange tijd weer een kaartje gekocht voor het WK in Amsterdam (dat ik uiteindelijk heb moeten missen door vlak ervoor in het ziekenhuis te belanden :() .
  8. Nogeenbrabo

    Nogeenbrabo Active Member

    Nu heb ik ook mijn twijfels hoor. Maar de gedachte dat het binnen volledig eerlijk en gelijk is lijkt me ook niet helemaal juist. Herinneren we ons Vancouver 2010 nog? Dat was ook een zooitje op een gegeven moment.

    Herinner me ook een wedstrijd in Hamar waarbij de deuren moesten open staan o.i.d.
  9. strawbale

    strawbale Well-Known Member

  10. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Over Milaan (wiki):

    During winter, daily average temperatures can fall below freezing (0 °C) and accumulations of snow can occur: the historic average of Milan's area is 25 centimetres in the period between 1961 and 1990, with a record of 90 centimetres in January 1985. In the suburbs the average can reach 36 centimetres. The city receives on average seven days of snow per year.

    The city is often shrouded in heavy fog, although the removal of rice paddies from the southern neighbourhoods and the urban heat island effect have reduced this occurrence in recent decades. Occasionally, the Foehn winds cause the temperatures to rise unexpectedly: on 22 January 2012 the daily high reached 16 °C while on 22 February 2012 it reached 21 °C. Air pollution levels rise significantly in wintertime when cold air clings to the soil, causing Milan to be one of Europe's most polluted cities.
  11. Celebithil

    Celebithil Active Member

    Ik zat nog te denken: Als ze het echt goedkoop willen doen, waarom gebruiken ze dan niet de baan in Inzell? De afstand Inzell-Cortino d'Ampezzo is minder dan Milaan-Cortino d'Ampezzo (relevant omdat Milaan en Cortino samen de spelen organiseren).

    Baselga-Cortino is 2 uur 40 minuten rijden, Baselga-Milaan is 3 uur 12 minuten, en Inzell-Cortino is 3 uur 47 minuten; qua afstand moet dit toch niet een heel groot probleem zijn.

    Ja, ik weet dit is wensdenken, omdat het in Italië moet, omdat de spelen in Italië zijn. Maar toch; het kan toch niet dat we 4 jaar lang alle belangrijke wedstrijden in een overdekte baan doen en dan voor de belangrijkste wedstrijd dat te duur vinden?
    mi en SprintMaster vinden dit leuk.
  12. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Inzell-Cortina in 3u47 is over de Großglockner Pas (2500m), lijkt me. Die is toch dicht 's winters?
    of moet er dan een tunnel komen? Lijkt me een baan overdekken toch goedkoper ;)
  13. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Kunnen ze geen tijdelijke baan in de Turijn 2006 hal aanleggen? (Milaan-Turijn: 2u/150km)
  14. mi

    mi Well-Known Member

    Bij de spelen in Beijing in 2008 was de paardensport in Hong Kong. Dus laten we niet doen of dit teveel
    moeite is....
  15. Celebithil

    Celebithil Active Member

    Daar had ik niet naar gekeken, gewoon Google Maps, snelste route gepakt. Maar het blijkt 25 km westelijker door de Felbertauerntunnel te gaan; toch 900m lager :).

    Turijn is overigens ook een goed idee.
  16. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Maar die westelijke(re) route is 4u10 (want 80 km langer)
  17. Celebithil

    Celebithil Active Member

    Nee hoor, kijk maar naar https://www.google.com/maps/dir/32043+Cortina+d'Ampezzo,+Province+of+Belluno,+Italy/Eishalle+Max+Aicher+Arena+Inzell,+Reichenhaller+Straße,+Inzell,+Germany/@47.1275223,11.9095732,8.79z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47783435d247033f:0xdd3c30437b92e42b!2m2!1d12.1356524!2d46.5404711!1m5!1m1!1s0x477661e41d665331:0x76ab5587fa58a37a!2m2!1d12.750885!2d47.7527309!3e0

    Let op dat de Großglocknerpas ten oosten van de Großglockner ligt, dus deze route gaat niet over die pas. De pas is momenteel volgens Google Maps trouwens inderdaad afgesloten, dus dat dat geen goed idee is in deze tijd van het jaar heb je gelijk in :).

    Overigens kan het zelfs nog iets sneller (3 uur 20 minuten) als ik zomer 2023 invul, omdat op dit moment blijkbaar de 305 bij Schneizlreuth wegens wegwerkzaamheden voor een jaar dicht is, en er daarom omgereden moet worden.
    Laatst bewerkt: 5 feb 2021
    strawbale vindt dit leuk.
  18. strawbale

    strawbale Well-Known Member

    Ik zie het! (had bij mij "avoid Tolls" aanstaan, niet handig...)
  19. mi

    mi Well-Known Member

    Ik denk vooral dat de Olympische wedstrijden een afspiegeling moeten zijn van de sport in zijn geheel. Je gaat het skieen ook niet ineens op een borstelbaan doen terwijl de normale wedstrijden altijd op sneeuw zijn. Dus als we in 4 jaar minder dan een handvol belangrijke wedstrijden buitenschaatsen, dan de OS ook niet. Als we veel vaker buiten zouden schaatsen (en het omgaan met de wisselende omstandigheden wordt weer een integraal onderdeel van de sport) ligt het anders.
    strawbale en Celebithil vinden dit leuk.
  20. Sasha_Krotov

    Sasha_Krotov Active Member

Deel Deze Pagina