Dat was een "undercover"-naam Nu weet ik ook direct weer welk forum dat was... Ñut tnío m'hæje reppei tarláqu käll forum léjsa... (je snapt 'm vast nog wel ^^) Maar goed. Dit is een beetje off-topic. TVM heeft veel bekendheid gekregen door jarenlang de grootste ploeg van Nederland te sponsoren. De Nederlandse tv-kijkers zagen de rijders van die ploeg natuurlijk ook regelmatig in TVM-pakken rijden bij de live-uitgezonden NK's, en verder zag je vaak TVM-borden op de boarding. Momenteel is bijvoorbeeld Stressless een medailledelvende ploeg. Bowe met WRs en wereldtitels, Swings met EK-zilver, Mantia als een van de favorieten op de 1000 en 1500 en Jan Blokhuijsen met EK-brons. Maar denkt de gemiddelde kijker bij die mensen aan Stressless? Nee. Bij world cups rijden in teampakken is een goed plan om het schaatsen te commercialiseren. En als je ploeg toevallig het nationale team is (kernploeg), dan zal die vast een pak hebben dat bij het land past.Zoals Stressless het aanpakt met verschillende vlaggetjes op het pak (Swings heeft een Belgische vlag op zijn pak, Blokhuijsen bij de NK's een Nederlandse), is handig voor internationale ploegen.
Geen idee. Maar het ging mij om de buitenlandse teams. Polen of Noorwegen nog 100.000 euro laten betalen voor ze worden toegelaten tot de WB lijkt me niet zo'n goed idee.
In wielrennen wordt trouwens ook met landenploegen gereden, denk maar aan het WK. In ieder geval de Italianen rijden daar wel degelijk als landenploeg. Overigens de Tour werd ook ooit met landenploegen (1930 t/m 1962 en 1967-68 verreden. De populariteit van de Tour had er toen niet onder te lijden.
Ik zou graag de letterlijke tekst van het plan-Orie zien in plaats van de vertalingen door de HH journalisten. Maar transparantie over alle hemelbestormende plannen is vaak ver te zoeken in het schaatswereldje.