Catwoman schreef:Ritsma vindt sponsor voor komend seizoen
Uitgegeven: 25 juli 2005 20:22
HILVERSUM - Rintje Ritsma heeft voor het komende seizoen een hoofdsponsor gevonden. De schaatser brak vorig jaar met TVM en ging daarna op zoek naar een eigen geldschieter. Die heeft hij inmiddels gevonden. Ritsma maakt de sponsor, zijn begeleidingsteam en zijn toekomstplannen woensdag bekend.
Ritsma was vorig seizoen ontevreden over de werkomstandigheden bij TVM, het team waarvan hij vanaf het begin deel uitmaakte. De 35-jarige schaatser besloot daarop zijn eigen team te formeren.

Monique schreef:Dan vind ik je al heel optimistisch, ik moet echt nog zien dat Ritsma zich kwalificeert voor de OS. Ik ga wel echt keihard duimen dat dat gaat lukken, en waar zijn laatste meters ook worden gereden, ik zit waarschijnlijk als een fontein te huilen voor de tv (of live in Turijn). 't Is inderdaad het afscheid van de dertigers dit jaar. Wel mooi dat hij daarna ploegleider wordt van een club mensen, dan zien we hem tenminste nog in de schaatssport, dat is een pluspuntje.

Monique schreef:Dat hoop ik ook van harte, het zou al mooi zijn als hij überhaupt mee kan doen aan OS, EK en/of WK, de concurrentie is zo gigantisch in Nederland. Hij moet al zijn PR's op zijn 35e aan gort rijden om in de buurt te komen van de PR's van andere kandidaten, en dat vind ik op z'n minst erg hoog gegrepen.
Aan de andere kant is het voor hem waarschijnlijk de enige manier om echt vaarwel tegen de schaatssport te zeggen: nog 1x alles uit de kast halen, en als het dan niet lukt dan denk ik dat hij er ook echt vrede mee heeft dat het er niet meer inzit. En hij heeft nu de trainer waar hij veel vertrouwen in heeft, een sponsor, kortom: de omstandigheden zijn gunstig en dan kan hij het alleen zichzelf verwijten als het niet zou lukken.
Zo, dat was wel weer even genoeg over de psyche van Ritsma, ik hoop dat ie nog een keer kan vlammen.

ik denk dat het een onbegonnen zaak is, maar na een jaar als vorig jaar
stoppen is helemaal triest. Ik hoop dat Ritsma zijn laatste jaar (in ieder geval zegt ie nu) glans heeft, door zich te kwalificeren. Maar
ik zie het somber in

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten