Sponsor voor Ritsma

NK, EK, WK, OS, Worldcup...

Moderators: Krizz, Lisan

Sponsor voor Ritsma

Berichtdoor Catwoman » ma Jul 25, 2005 21:45

Ritsma vindt sponsor voor komend seizoen

Uitgegeven: 25 juli 2005 20:22

HILVERSUM - Rintje Ritsma heeft voor het komende seizoen een hoofdsponsor gevonden. De schaatser brak vorig jaar met TVM en ging daarna op zoek naar een eigen geldschieter. Die heeft hij inmiddels gevonden. Ritsma maakt de sponsor, zijn begeleidingsteam en zijn toekomstplannen woensdag bekend.

Ritsma was vorig seizoen ontevreden over de werkomstandigheden bij TVM, het team waarvan hij vanaf het begin deel uitmaakte. De 35-jarige schaatser besloot daarop zijn eigen team te formeren.
Gebruikers-avatar
Catwoman
Bronzen medaille
Bronzen medaille

Bookmark and Share

Sponsor voor Ritsma

Sponsor

Sponsor

Berichtdoor weten » ma Jul 25, 2005 22:53

xerox
gokje
weten
5e plaats
5e plaats

Berichtdoor Krizz » di Jul 26, 2005 9:23

weten schreef:xerox
gokje

Kan hij zeker een gouden medialle kopieren :roll: :roll: :roll:

Maar weer iets inside kennis Weten???
't is zo weer Oktober :) :)
Gebruikers-avatar
Krizz
Moderator
Moderator

Berichtdoor Monique » di Jul 26, 2005 22:00

Ik ben wel benieuwd en ben in ieder geval blij voor hem dat hij dit seizoen weer onder de pannen is. Hoop doet leven.
Monique
Gouden medaille
Gouden medaille

Re: Sponsor voor Ritsma

Berichtdoor Cyclad » wo Jul 27, 2005 15:41

Catwoman schreef:Ritsma vindt sponsor voor komend seizoen

Uitgegeven: 25 juli 2005 20:22

HILVERSUM - Rintje Ritsma heeft voor het komende seizoen een hoofdsponsor gevonden. De schaatser brak vorig jaar met TVM en ging daarna op zoek naar een eigen geldschieter. Die heeft hij inmiddels gevonden. Ritsma maakt de sponsor, zijn begeleidingsteam en zijn toekomstplannen woensdag bekend.

Ritsma was vorig seizoen ontevreden over de werkomstandigheden bij TVM, het team waarvan hij vanaf het begin deel uitmaakte. De 35-jarige schaatser besloot daarop zijn eigen team te formeren.

Dit wordt'm (bron:teletekst):

Rintje Ritsma heeft een sponsor voor het komend seizoen gevonden. De Fries, die in Amsterdam op een persconferentie bekendmaakte dat hij aan zijn laatste allroundseizoen begint, wordt financieel gesteund door telecombedrijf Sitel.nl.

Fysiotherapeut Jillert Anema, die eerder al als coach optrad van de 'beer uit Lemmer', wordt trainer met Ron Neyman als assistent. John Postma wordt masseur van Ritsma, die dit seizoen fungeert als eenmansploeg. De ex-wereldkampioen wordt daarna ploegleider van een team met
maximaal vier rijders.

De Fries hoopt afscheid te nemen op de winterspelen van Turijn, waar hij op de 1.500 en 5.000 meter wil uitkomen.
Cyclad
Zilveren medaille
Zilveren medaille

Berichtdoor mi » wo Jul 27, 2005 20:38

Op de winterspelen in Turijn nemen we kennelijk afscheid van een tijdperk.

Na het stoppen van Armstrong in de tour gaan we ook in het schaatsen het afscheid zien van twee mensen die de sport (nog meer dan het wielrennen) groot hebben gemaakt. Ritsma en Veldkamp zullen waarschijnlijk allebei geen hoofdrol spelen op de spelen maar ik denk dat ik toch een brok in mijn keel krijg als ik ze hun laatste meters zie maken....
mi
4e plaats
4e plaats

Berichtdoor Monique » wo Jul 27, 2005 20:57

Dan vind ik je al heel optimistisch, ik moet echt nog zien dat Ritsma zich kwalificeert voor de OS. Ik ga wel echt keihard duimen dat dat gaat lukken, en waar zijn laatste meters ook worden gereden, ik zit waarschijnlijk als een fontein te huilen voor de tv (of live in Turijn). 't Is inderdaad het afscheid van de dertigers dit jaar. Wel mooi dat hij daarna ploegleider wordt van een club mensen, dan zien we hem tenminste nog in de schaatssport, dat is een pluspuntje.
Monique
Gouden medaille
Gouden medaille

Berichtdoor sharky » wo Jul 27, 2005 21:31

weten schreef:xerox
gokje

Is dat een ander woord voor Sitel.nl :wink:
Gebruikers-avatar
sharky
Zilveren medaille
Zilveren medaille

Berichtdoor sharky » wo Jul 27, 2005 21:33

Monique schreef:Dan vind ik je al heel optimistisch, ik moet echt nog zien dat Ritsma zich kwalificeert voor de OS. Ik ga wel echt keihard duimen dat dat gaat lukken, en waar zijn laatste meters ook worden gereden, ik zit waarschijnlijk als een fontein te huilen voor de tv (of live in Turijn). 't Is inderdaad het afscheid van de dertigers dit jaar. Wel mooi dat hij daarna ploegleider wordt van een club mensen, dan zien we hem tenminste nog in de schaatssport, dat is een pluspuntje.

Ik vraag me ook sterk af of Rintje dat gaat halen, 1500 en 5000 zijn allebei afstanden met een stapel aan kandidaten. Misschien heeft ie voor het EK of WK meer kans, zeker in het olympisch jaar. Laten we maar hopen dat hij afscheid kan nemen in stijl :)
Gebruikers-avatar
sharky
Zilveren medaille
Zilveren medaille

Berichtdoor Monique » wo Jul 27, 2005 22:11

Dat hoop ik ook van harte, het zou al mooi zijn als hij überhaupt mee kan doen aan OS, EK en/of WK, de concurrentie is zo gigantisch in Nederland. Hij moet al zijn PR's op zijn 35e aan gort rijden om in de buurt te komen van de PR's van andere kandidaten, en dat vind ik op z'n minst erg hoog gegrepen.

Aan de andere kant is het voor hem waarschijnlijk de enige manier om echt vaarwel tegen de schaatssport te zeggen: nog 1x alles uit de kast halen, en als het dan niet lukt dan denk ik dat hij er ook echt vrede mee heeft dat het er niet meer inzit. En hij heeft nu de trainer waar hij veel vertrouwen in heeft, een sponsor, kortom: de omstandigheden zijn gunstig en dan kan hij het alleen zichzelf verwijten als het niet zou lukken.

Zo, dat was wel weer even genoeg over de psyche van Ritsma, ik hoop dat ie nog een keer kan vlammen.
Monique
Gouden medaille
Gouden medaille

Berichtdoor Lisan » do Jul 28, 2005 9:29

Monique schreef:Dat hoop ik ook van harte, het zou al mooi zijn als hij überhaupt mee kan doen aan OS, EK en/of WK, de concurrentie is zo gigantisch in Nederland. Hij moet al zijn PR's op zijn 35e aan gort rijden om in de buurt te komen van de PR's van andere kandidaten, en dat vind ik op z'n minst erg hoog gegrepen.

Aan de andere kant is het voor hem waarschijnlijk de enige manier om echt vaarwel tegen de schaatssport te zeggen: nog 1x alles uit de kast halen, en als het dan niet lukt dan denk ik dat hij er ook echt vrede mee heeft dat het er niet meer inzit. En hij heeft nu de trainer waar hij veel vertrouwen in heeft, een sponsor, kortom: de omstandigheden zijn gunstig en dan kan hij het alleen zichzelf verwijten als het niet zou lukken.

Zo, dat was wel weer even genoeg over de psyche van Ritsma, ik hoop dat ie nog een keer kan vlammen.

Maar zou die,als het hem lukt, misschien toch nog door willen gaan?? Het lijkt me best moeilijk te stoppen als je weer een hoogtepunt in je carriere hebt.
Gebruikers-avatar
Lisan
Moderator
Moderator

Berichtdoor G1ant » do Jul 28, 2005 13:49

Hij zegt dat hij zijn techniek wil gaan veranderen. Hij moet wel, want je ziet dat hij niet is meegegaan in de revolutie die de klapschaats met zich heef meegebracht. Maar kun je een oude beer nog nieuwe kunstjes leren? Stiekem vrees ik van niet, maar hoop ik van wel. Een groot kampioen als Ritsma verdient gewoon een waardig afscheid.
Hoogachtend,

G1ant
G1ant
Zilveren medaille
Zilveren medaille

Berichtdoor Monique » vr Jul 29, 2005 14:54

Het wordt denk ik heel moeilijk, maar wat ik echt heel leuk aan Ritsma vind is dat hij nu eerlijk zegt dat het vorig jaar totaal niet ging, en dat hij probeert om zijn techniek te verbeteren. Vorig seizoen hoorde ik hem voornamelijk zeggen dat het tijdens trainingen allemaal geweldig goed ging, en dat geloofde ik niet zo want anders zou het er tijdens een wedstrijd wel een keer uitkomen. Inmiddels heeft hij de hand in eigen boezem gestoken en dat siert hem.
Monique
Gouden medaille
Gouden medaille

Berichtdoor ewax » wo Aug 03, 2005 19:29

ik denk dat het een onbegonnen zaak is, maar na een jaar als vorig jaar
stoppen is helemaal triest. Ik hoop dat Ritsma zijn laatste jaar (in ieder geval zegt ie nu) glans heeft, door zich te kwalificeren. Maar
ik zie het somber in.

Ewax
ewax
4e plaats
4e plaats

Berichtdoor Boerke » wo Aug 03, 2005 19:47

ik denk dat het een onbegonnen zaak is, maar na een jaar als vorig jaar
stoppen is helemaal triest. Ik hoop dat Ritsma zijn laatste jaar (in ieder geval zegt ie nu) glans heeft, door zich te kwalificeren. Maar
ik zie het somber in

tja Ewaxx...ieders eigen mening...maar ik vind een persiflage worden van zichzelf. Kwalificeren lukt hem echt niet. Ik vrees voor hem dat de Brunol bokaal zijn laatste succes is geweest.

Rintje petje af hoor voor je carriere, maar wordt het nu echt geen tijd om je bijvoorbeeld op coaching te concentreren....

Boerke
Gebruikers-avatar
Boerke
5e plaats
5e plaats

Berichtdoor ewax » wo Aug 03, 2005 20:05

niet zo negatief over die Bruno (zonder L) bokaal,
dat is zwaar ijs hoor daar.
ewax
4e plaats
4e plaats

Berichtdoor Krijn » wo Aug 03, 2005 23:27

ik wil niet gek zijn, maar wel stom doen...het is toch altijd nog in het hoge noorden waar dit toernooi gereden wordt? dacht dat het Groningen heette en niet Broningen....zal het wel Gruno bokaal zijn....kan er natuurlijk ook ver naast zitten...
vandaag is morgen alweer gisteren
Krijn
Bronzen medaille
Bronzen medaille

Berichtdoor sharky » do Aug 04, 2005 20:54

:lol: ik dacht ook al dat komt me toch wel errug bekend voor de Bruno bokaal. effe checke:

Google: "Gruno bokaal" en zie daar

Gruno bokaal 26-27 februari 2005
1 Rintje Ritsma 38,03 (1) 6.47,03 (1) 1.53,86 (2) 14.05,65 (1) 158,968

Ik weet het wel, ik ben niet gek........... ik ben een vliegtuig :D
Gebruikers-avatar
sharky
Zilveren medaille
Zilveren medaille

Berichtdoor Monique » vr Aug 05, 2005 21:38

Wie weet kan ie nog een keer boven zichzelf uitstijgen, je weet maar nooit, en het kan ook zijn dat anderen die we nu al in gedachten goud zien winnen in Turijn op het OKT hun dag niet hebben. Het blijft een beetje koffiedik kijken. Ik hoop in ieder geval dat hij niet afgaat als een gieter, dat zou zo'n triest einde van zijn carriere zijn.
Monique
Gouden medaille
Gouden medaille

Terug naar Lange baan