schaatsupdate.nl schreef:Het moet gek lopen wil Christine Nesbitt donderdag 18 februari niet op de hoogste trede van het podium staan in Vancouver. De Canadese is het hele seizoen al een klasse apart op de 1.000 meter en is de gedoodverfde favoriet voor olympisch goud op die afstand. Ze loopt niet weg voor die favorietenrol.
"Iemand moet winnen, dus waarom zou ik dat niet zijn?", vraagt de regerend wereldkampioene op de kilometer zich af in de Canadese krant The Province. Bang voor de torenhoge verwachtingen is de 24-jarige Canadese zeker niet. "Ik vind het juist prettig om de grote favoriet te zijn. Dat is toch de bedoeling van sport?"
"Ik heb altijd hoge verwachtingen van mezelf, ik ben heel competitief ingesteld. Ik ben misschien niet de meest getalenteerde schaatster, maar door mijn wil om te winnen ben ik al ver gekomen. Elke race wil ik het beste uit mezelf halen", besluit Nesbitt, die de afgelopen vier World Cup-wedstrijden over 1.000 meter won.

dedeut schreef:De noteringen van unibet mbt de 1000 meter vrouwen:
Nesbitt: 1,55
Gerritsen: 6,00
Wang: 10,00
Friesinger: 11,00
Boer: 15,00
Groves: 16,00
Kodaira: 18,00
Yoshii: 18,00
Angermuller: 20,00
van Riessen: 50,00
Ik vind dit wel goede noteringen. Alleen geef ik Boer en met name van Riessen meer kans.

Duif schreef:Ja de 1000m is absoluut onze sterkste afstand bij de dames. In theorie kunnen ze alle 4 winnen. Zelf een 1-2-3-4 zou mogelijk zijn, maar ja als dat zou gebeuren krijgen we weer een typische Nederlandse reaktie, dat dat niet goed is voor het internationale schaatsen. (alsof men zich daar in Duitsland ooit iets van aangetrokken heeft in het eins-zwei drei tijdperk).
Overigens hadden een fitte Timmer en Bruintjes ook medaillekansen gehad.

dedeut schreef:Ik denk dat deze de afstand de belangrijkste kans voor de vrouwen is op een gouden plak. Ten eerste hebben we twee (Gerritsen en Boer) en heel misschien zelfs drie of vier (Wust en van Riessen) kanshebbers in het vat. Ten tweede denk ik dat de andere kanshebbers te pakken zijn (Nesbitt en evt. Friesinger, Wang en Groves).
Denken jullie dit ook, of geven jullie bijvoorbeeld Wust op de 1500 meer kans op goud voor de dames?
Overigens zou de winnares (als ze niet Wust heet) de achtste Nederlandse vrouw zijn die goud pakt na van Gennip (3), Timmer (3), Kaiser, Geijssen, Wust, Schut and Borckink (allen 1).

guus schreef:Wisselvalligheid hoeft geen probleem te zijn. Je hoeft maar net die ene wedstrijd goed te zijn.

guus schreef:Wisselvalligheid hoeft geen probleem te zijn. Je hoeft maar net die ene wedstrijd goed te zijn.

dedeut schreef:De noteringen van unibet mbt de 1000 meter vrouwen:
Nesbitt: 1,55
(...)

Gebruikers in dit forum: Er zijn geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten