Shorttrack 2013/2014

Discussie in 'Shorttrack' gestart door leenstrafan, 26 sep 2013.

  1. Jeronimo1

    Jeronimo1 Active Member

    Een gelukkig zeer uitzonderlijke situatie. Bij een rode kaart schrapt men een schaatser uit het gehele tournooi. Vandaar dat zijn individuele resultaten zijn geschrapt.

    Bij een zeer zware overtreding tijdens de wedstrijd geldt een rode kaart voor het gehele team. In dit geval krijg hij de rode kaart voor het tonen van onsportief gedrag na de finish. Volgens de ISU is het een individuele actie en daarom niet van toevoeging op het team. Dat dit ook voor de ISU lastig is blijkt dat uit het feit dat het ruim 3 uur geduurd heeft voordat er een officiele toelichting is gekomen. Doordat ze zoveel tijd hebben genomen lijkt het mij dat juridisch een en ander wel zal kloppen. Ik verwacht vandaag of morgen nog een officieel bericht op de ISU site.

    Los van de regels een onsportieve actie waar een straf (boete of gele kaart) goed op zijn plaats is. Hem helemaal schrappen uit de klassementen vind ik overigens een te zware straf. Maar met het tonen van een rode kaart is schrappen een automatisch gevolg.
  2. Jeronimo1

    Jeronimo1 Active Member

    Klopt:

    Penalty is geen klassering in de betreffende race
    Gele kaart is geen klassering op die afstand
    Rode kaart is geen klassering in het gehele tournooi

    Dus of hij nu 1e, 3e, 17e of allerlaatste was geworden, geschrapt was hij sowieso.
  3. proeme

    proeme Well-Known Member

    Penalty is ook geen klassering op die afstand. Je krijgt 0 punten als je tegen een penalty aanloopt, ook al is dat pas de finale.
    Althans, dat zei de verslaggever gisteren. Die kan het natuurlijk ook fout hebben...
  4. Jeronimo1

    Jeronimo1 Active Member

    Om het duidelijk uit te leggen is het als eerste belangrijk om te weten dat alleen finale rijders ook finale punten krijgen.

    Voorbeeld: Yara van Kerkhof kwam als tweede over de finish tijdens de 1500m finale. Door haar penalty werd ze teruggezet naar de laatste plaats in die finale (in dit geval 6e). Normaal gesproken is een 6e plaats goed voor 3 finale punten maar die kreeg ze niet door de penalty. In dit geval dus 5 rijders met finale punten.

    Kortom: Ze was wel 6e op de 1500 meter maar kreeg geen finale punten.
  5. proeme

    proeme Well-Known Member

    ah, daar wordt het duidelijker van. Uiteindelijk maakt het natuurlijk weinig uit...
  6. Jeronimo1

    Jeronimo1 Active Member

    Het maakt voor de mensen met finale punten heel weinig tot niets uit. Voor de mensen zonder finale punten meer.

    Meer in de marge dus ;-)

Deel Deze Pagina