Beste Allemaal, Na een tijdje in het bezit te zijn van een paar Viking Nagano PM nikkel ijzers, valt het me op dat beide ijzers over de lengte richting iets scheef gedraaid staan t.o.v. de bruggen. De linker schaats komt daarmee wat gemakkelijker op de buitenkant van het ijzer wat op zich prima is, maar de rechter schaats juist op de binnenkant. Dit vind ik vervelend tijdens het schaatsen. Hebben meer mensen dit en is het normaal, of is het raar en zou ik ze terug naar Viking moeten sturen voor garantie? Groet, Glide-Ahead
Dat klinkt als een fabricage fout en zou onder de garantie moeten vallen... ongeacht hoe lang je ze hebt. Ook bij Viking worden fouten gemaakt zoals overal, dus daar zouden ze niet moeilijk over moeten doen. Is het zoveel dat je het duidelijk kunt zien? In jouw plaats zou ik een foto maken waarop goed te zien is wat je bedoelt en Viking een mailtje sturen met de vraag hoe dit opgelost kan worden. Uiteindelijk wordt een goede techniek uitvoeren toch wel erg moeilijk als je materiaal niet deugt. Succes, Waldemar
Muah een graad of zoiets, het is zichtbaar en vooral voelbaar maar niet extreem. Vandaar dat ik ze ook gewoon kocht, ik dacht dat het iets te maken had met rondjes linksom maken, net als NASCAR auto's scheef gebouwd zijn omdat ze alleen maar linksom gaan, bijvoorbeeld.
Als je ze nieuw hebt gekocht zou ik er toch even mee terug gaan. Je rijdt immers niet alleen op kunstijsbanen, neem ik aan. De verkoper is altijd de eerste verantwoordelijke. Hij kan er dan mee naar Viking. Of... misschien heb je een heel speciaal paar te pakken...
Apart dat ook marchese dit heeft, dat recht monteren zou toch eenvoudig moeten zijn.. Probleem voor mij is dat ik er echt last van heb met rechts, ik heb meer moeite met overkomen. Het liefst contact ik Viking direct met de vraag of dit normaal is, maar ik kan geen email adres vinden, alleen een stone-age fax adres... Weet iemand of Viking ook een email adres heeft?
In jouw plaats zou ik een foto maken waarop goed te zien is wat je bedoelt en Viking een mailtje sturen met de vraag hoe dit opgelost kan worden. Uit ervaring (zie item over Vikingschoenen en garantie) weet ik dat Viking rechtstreeks contact met particulieren probeert te vermijden. Vandaar ook de summiere contactgegevens op hun website. Advies: Ga naar de zaak waar je de ijzers gekocht hebt en vraag om garantie, het is dan aan hen om het met Viking af te handelen. In mijn ervaring en uit gesprekken met mede schaatsers weet ik dat dealers van Viking er vervolgens verschillend mee omgaan, sommige goede service en anderen helaas minder of geen.
Geen garantie op nieuwe schaatsen? Dat is fraai! Name and shame en dat is zo over!! De andere kant op werkt ook goed: als het goed geregeld wordt verdient dat ook een melding.
Hoi VVA, In mijn geval betrof het geen garantie op het binnenleer van mijn Nagano Gold 2005 schoenen van een paar jaar oud. Argument van Viking " als je met sokken rijdt kan dat gebeuren". Overigens staat er nergens op de verpakking of op de website van Viking dat geadviseerd wordt in die schoenen zonder sokken te rijden. Ik was er zo pissig over dat ik over wilde naar een ander merk. Helaas bleek na zoeken en passen de nieuwste Viking schoen mij met lastige brede knokkelige voeten het best te zitten. Om toch een beetje revanche te nemen heb ik er Maple ijzers onder laten zetten. Van die combinatie, waar ik nu bijna 2 seizoenen op rij, heb ik nog geen moment spijt gehad.Na mijn keuze ben ik op de baan en op tv op gaan letten waar anderen mee schaatsen en ik zie de combinatie van Viking schoen en Maple ijzers heel vaak. En ja ik rij nu sokloos.
Adem in, adem uit. https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie De consument doet zaken met de detaillist. Die moet problemen oplossen. Met de fabrikant heeft de consument in principe niks te maken.